Jeg synes det er for dårligt...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

klmf

Carina1977 skriver:

Ok hvad ville du sige til, hvis din arbejdsgiver skar 4000-5000 af din løn, fordi du flyttede sammen med din kæreste? Man kan egentlig godt sidestille det med det på en måde. jeg har ingen mulighed for at arbejde....det er derfor jeg fik pension, fordi jeg simpelthen bare overhovedet ikke kan arbejde. Skal jeg straffes for det?

Hvis jeg kunne arbejde, så tro mig at jeg ville gøre det. Kunne være rart at få lidt flere penge og ikke mindst komme ud blandt mennesker.

Nu er en off. ydelse jo heller ikke løn for et arbejde og jeg mener stadig at når man bor sammen og lever sammen, så må husstandens samlede indtægt godt regnes med, da man jo kan leve efter at man yder efter evne i den fælles økonomi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Carina1977

lotchen skriver:

Nu er en off. ydelse jo heller ikke løn for et arbejde og jeg mener stadig at når man bor sammen og lever sammen, så må husstandens samlede indtægt godt regnes med, da man jo kan leve efter at man yder efter evne i den fælles økonomi.

Nej det ved jeg godt. som jeg skrev tidligere, så har jeg det fint med at jeg når jeg flytter sammen med min kæreste, mister boligsikring, friplads og børnepenge.  Det er da kun fair. Jeg hader bare den her forskelsbehandling....Jeg synes også de skulle gøre det samme ved kontanthjælpen. Det er jo altså også en overførselsindkomst.

Jeg ved jo ikke helt endnu hvor meget jeg mister. Det finder jeg ud af til den tid, og så må jeg tage den derfra  Den eneste udgift min kæreste har der hvor han bor nu, er en husleje på 3500 kr. og det er incl. el, vand og varme. og så 200 kr. for licens. så jo det vil mærkes på ham, da jeg bliver nødt til at bede ham om at få mit "tab" dækket, da budgettet ellers ikke ville kunne hænge sammen.

Men altså, den må vi ta til den tid. Skrev egentlig også mest mit indlæg pga. en undren. Jeg skal nu nok klare mig.

Anmeld

15. november 2010

klmf

lotchen skriver:

Kan heller ikke lige gennemskue, hvad der ligger til grund for den forskel andet end at lovene er lavet på forskellige tidspunkter og så er der forskellige kriterier, som så ikke bliver rettet ind efter hinanden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.