Carina1977 skriver:
Ja det er også for dårligt
dem der laver reglerne er jo heller aldrig dem der skal leve under dem. Men jeg finder nu nok ud af det. har googlet lidt og jeg nåede vist frem til at beløb over 166.000 årligt trækker de 30 % af. Dvs. at hvis min kæreste f.eks. tjente 300.000 kr. årligt, så er det kun de 134.000 kr. de trækker 30 % af. så ville det være ca. 40.000 årligt jeg ville falde i pension. Det ville være ca. 3400 kr. i måneden. Men så mister jeg også i alt ca. 7500 kr. ved at flytte sammen med ham. Han tjener jo også mere end det, så vi burde kunne få det til at hænge sammen.
Jeg slapper lidt mere af nu, for var bange for at de trak en vis %-del udfra alt hvad han tjente. Nå men til den tid ved man jo bedre, hvordan det ser ud økonomisk 
man skal jo også se på, man heldigvis også "mister" udgifter i forbindelse med husle, forsikringer mad osv
Jeg er selv på flex ledighedsydelse, til min pensionssag kommer i orden, og pengeydelsen er meget lig det, jeg vil få i pension, og vil berolige dig med, at min kæreste ikke har en særlig høj løn, men vi klarer det fint alligevel, og har både hus og bil, så hvis du er nærvøs, så håber jeg det hjælper til, at det ikke er umuligt at leve godt på en pension alm mindsteløn 
Vil lige sige også, min mor får en lavere førtidspension, end kontanthjælpen er, da hun er under de gamle satser fra før 2003 og min far har heller ikke en særlig høj løn, og de har alligevel klaret at have hus, bil, og 3 børn 
Anmeld