Kan det virkelig passe at dem der er på kontanthjælp, først får skåret ned i hjælpen, hvis de gifter sig? At de altså sagtens kan nøjes med at være samlevende uden at miste noget?
Jeg er på førtidspension og den dag jeg flytter sammen med min kæreste falder min pension drastisk blot ved at flytte sammen med ham. Hvis dem på kontanthjælp kan bo sammen uden der bliver rørt ved indtægten, så synes jeg godt nok også de samme vilkår burde gælde for førtidspensionister. Jeg kan da ikke gøre for at jeg ikke kan arbejde 
Jeg kan sagtens forstå at jeg mister børnetilskudet til enlige, friplads og boligsikring, men at der bliver rørt ved min pension, det kan jeg ikke forstå 
Jeg ved i hvert fald at inden jeg flytter sammen med min kæreste, skal jeg have en snak med min sagsbehandler, for at finde ud af, hvor meget jeg rent faktisk falder i førtidspension. For hvis jeg ikke kan få det til at hænge sammen, så må jeg lade være med at flytte sammen med min kæreste og leve alene altid. Nu tjener han meget, så mon ikke vi kan få det til at hænge sammen. men jeg synes bare ikke det er i orden at der er sådan en forskel på kontanthjælps-modtagere og førtidspensionister. Vi skal åbenbart rammes hårdere eller hvad?
er det helt hen i vejret at jeg synes det er unfair?
Anmeld