Jeg synes det er for dårligt...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

Hansen97

Carina1977 skriver:

Kan det virkelig passe at dem der er på kontanthjælp, først får skåret ned i hjælpen, hvis de gifter sig? At de altså sagtens kan nøjes med at være samlevende uden at miste noget?

Jeg er på førtidspension og den dag jeg flytter sammen med min kæreste falder min pension drastisk blot ved at flytte sammen med ham. Hvis dem på kontanthjælp kan bo sammen uden der bliver rørt ved indtægten, så synes jeg godt nok også de samme vilkår burde gælde for førtidspensionister. Jeg kan da ikke gøre for at jeg ikke kan arbejde

Jeg kan sagtens forstå at jeg mister børnetilskudet til enlige, friplads og boligsikring, men at der bliver rørt ved min pension, det kan jeg ikke forstå

Jeg ved i hvert fald at inden jeg flytter sammen med min kæreste, skal jeg have en snak med min sagsbehandler, for at finde ud af, hvor meget jeg rent faktisk falder i førtidspension. For hvis jeg ikke kan få det til at hænge sammen, så må jeg lade være med at flytte sammen med min kæreste og leve alene altid. Nu tjener han meget, så mon ikke vi kan få det til at hænge sammen. men jeg synes bare ikke det er i orden at der er sådan en forskel på kontanthjælps-modtagere og førtidspensionister. Vi skal åbenbart rammes hårdere eller hvad?  er det helt hen i vejret at jeg synes det er unfair?

Jep...

Kontanthjælp tager ikke hensyn til husstandsindkomst men det gør øvrige sociale ydelser....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Nemesis

MoarJ skriver:

Vidste slet ikke kh modtagere kunne søge om medicin kort.... Er selv på medicin - men aldrig hørt om det... 

Hvis man modtager kontanthjælp i henhold til Lov om aktiv socialpolitik. Ifølge lovens §82 ydes hjælp til bl.a. medicinudgifter, når udgiften er lægeligt velbegrundet, ikke dækkes af anden lovgivning og ikke kan afholdes af klienten.

Nej min erfaring er også at kommunerne helst slet ikke vil oplyse noget..når man ikke ved det kan man ikke søge det..det sparer penge.

:-) Sisse

Anmeld

14. november 2010

Mira0911

ladydan1 skriver:

Hvis man modtager kontanthjælp i henhold til Lov om aktiv socialpolitik. Ifølge lovens §82 ydes hjælp til bl.a. medicinudgifter, når udgiften er lægeligt velbegrundet, ikke dækkes af anden lovgivning og ikke kan afholdes af klienten.

Nej min erfaring er også at kommunerne helst slet ikke vil oplyse noget..når man ikke ved det kan man ikke søge det..det sparer penge.

Ja det må man da sige... Så snart de skal af med penge er de ikke så glade for det... 

Når de skal have, skal de bare have dem ved kasse 1.... 

Anmeld

14. november 2010

Nemesis

MoarJ skriver:

Ja det må man da sige... Så snart de skal af med penge er de ikke så glade for det... 

Når de skal have, skal de bare have dem ved kasse 1.... 

ohh ja indrivelse er det rigtig gode til..det er meget værre den anden vej.

Anmeld

14. november 2010

Mira0911

ladydan1 skriver:

ohh ja indrivelse er det rigtig gode til..det er meget værre den anden vej.

Præcis...

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

DK skriver:

Jeg ved ikke med kontanthjælp, men jeg var at da jeg flyttede sammen med min kæreste så mistede jeg 9.500 kr. efter skat HVER MÅNED, da jeg ikke længere var en enlig mor på su, men samboende!

Det er enormt mange penge, og man må sige at kærligheden virkelig skal være det værd!!

OMG! Det var en pæn slat Må jeg spørge, hvad du mistede? For alle ydelser undtagen de to ekstra tillæg til børnefamilieydelsen er jo husstandsreguleret.

Anmeld

14. november 2010

klmf

Med risiko for at stille op til 'tæsk', så synes jeg faktisk det er OK at det er husstandsreguleret. Hvis Lars tjente rigtig mange penge synes jeg det er OK jeg ikke kunne få så mange penge i off.ydelse - vi er sammen om og ansvarlige for så mange ting i vores fælles liv og også økonomien. Man deler jo dermed også husleje og de faste udgifter, hvilket gerne skulle kunne gøres billigere når man er to til at bruge af el og varmen på samme tid, så de månedlige udgifter må dermed kunne være lavere pr.mand end hvis man boede alene.

Dermed ikke sagt at man bliver rig af at være på pension

Anmeld

14. november 2010

Pige2009

lotchen skriver:

Med risiko for at stille op til 'tæsk', så synes jeg faktisk det er OK at det er husstandsreguleret. Hvis Lars tjente rigtig mange penge synes jeg det er OK jeg ikke kunne få så mange penge i off.ydelse - vi er sammen om og ansvarlige for så mange ting i vores fælles liv og også økonomien. Man deler jo dermed også husleje og de faste udgifter, hvilket gerne skulle kunne gøres billigere når man er to til at bruge af el og varmen på samme tid, så de månedlige udgifter må dermed kunne være lavere pr.mand end hvis man boede alene.

Er helt enig

Anmeld

14. november 2010

Carina1977

lotchen skriver:

Ok hvad ville du sige til, hvis din arbejdsgiver skar 4000-5000 af din løn, fordi du flyttede sammen med din kæreste? Man kan egentlig godt sidestille det med det på en måde. jeg har ingen mulighed for at arbejde....det er derfor jeg fik pension, fordi jeg simpelthen bare overhovedet ikke kan arbejde. Skal jeg straffes for det?

Hvis jeg kunne arbejde, så tro mig at jeg ville gøre det. Kunne være rart at få lidt flere penge og ikke mindst komme ud blandt mennesker.

Anmeld

14. november 2010

Carina1977

Men det var egentlig ikke det der var min pointe. Jeg undrede mig blot over at der er sådan en forskel når vi snakker kontanthjælp og førtidspension. På kontanthjælp bliver man jo ikke trukket i pengene fordi man flytter sammen. Dwet var egentlig der jeg ville hen.....det burde være lige for lige på det punkt, når vi snakker offentlige ydelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.