aav !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

Magsen

MajaPiraya skriver:

Hej!

Hvor er det træls at du skal have ondt.. Håber det snart går over!

Jeg husker ikke selv at jeg ligefrem havde ondt, men syntes det var hårdt i starten, også fordi det hele gik så langsomt og også fordi det føles som om man ammer konstant!

Men jeg begyndte at pumpe ud (med brystpumpe) for at holde pause ind imellem, og det øgede min produktion samtidig som mine arme og bryster fik lidt time out, mens hendes far gav hende mælken på flaske.

jeg har nemlig også tænkt på det med flaske, bare for at få liiidt fred og så kunne far jo også prøve at give hende mad jeg har nemlig sådan noget man sætter på brysterne sådan at når jeg ammer ( så løber det jo ud af det andet bryst også ) så løber det ned i.. mhh.. hvad skal man kalde det, en slags skål? som man så kan hælde i en flaske. Synes nemlig også det er riiigtig smart nu da mine bryster er ved at springe så meget der er i dem !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Magsen

Noneother skriver:

aahh ja. Det gjorde møg ondt at starte amning op.

Jeg tog 2ipren morgen og aften, hvilket hjalp en del. -og på dag 10 gjorde det slet ikke så ondt mere. Fat mod!

hmm, ja jeg har ikke rigtig taget noget smertestillende endnu, prøver og se om jeg kan uden

årh jeg håber også det kommer til at gå så hurtigt her

Anmeld

6. november 2010

Magsen

Mathilde skriver:

Pyh ja, det gør bare rigtig ondt i starten! AV Husker det tydeligt!

Vær opmærksom på, at det ikke er pga trøske, du har ondt. Det fik Celina nemlig og smittede mig og jeg vidste ikke hvad det var før SP kom og bemærkede det. DET gør ski ondt.

MEN da først det var ovre gik amningen perfekt og jeg ammer stadig Celina på snart 16mdr

hvad er trøske for noget? det har jeg ikke hørt om ?

åhr hvor flot

Anmeld

6. november 2010

Magsen

Jibbe skriver:

Er du sikker på hun får ordentlig fat? Jeg havde kun ondt i mit ene bryst i kort tid og det var fordi han ikke fik rigtigt fat. Da han lærte det holdte det op med at gøre ondt.
Rigtig meget held og lykke med det

jaa, hun er sååå god til det .. men altså jeg tror bare det er sådan i starten, er virkelig øm og det føles som det en kniv der skærer sig ud igennem brystvorten !

men det går nok, mange tak for det <3

Anmeld

6. november 2010

GUSO

Noneother skriver:

aahh ja. Det gjorde møg ondt at starte amning op.

Jeg tog 2ipren morgen og aften, hvilket hjalp en del. -og på dag 10 gjorde det slet ikke så ondt mere. Fat mod!

Er ikke 100% sikker men mener altså ikke man må spise ipren når man ammer.. Hmm det skal da lige undersøges ammer nemlig på 7 mdr og ville gerne tage et par ipren indimellem pga migræne troede bare ikke jeg måtte..
Nå men jeg havde altså også sindsygt ondt i starten indtil en sød sygeplejerske lærte mig hvordan jeg lagde lillen til rigtigt det betyder sååå meget at de får rigtigt fat fra start af.. Håber det snart kommer til at gå bedre.. hilsen Camilla

Anmeld

6. november 2010

Noneother

GUSO skriver:

Er ikke 100% sikker men mener altså ikke man må spise ipren når man ammer.. Hmm det skal da lige undersøges ammer nemlig på 7 mdr og ville gerne tage et par ipren indimellem pga migræne troede bare ikke jeg måtte..
Nå men jeg havde altså også sindsygt ondt i starten indtil en sød sygeplejerske lærte mig hvordan jeg lagde lillen til rigtigt det betyder sååå meget at de får rigtigt fat fra start af.. Håber det snart kommer til at gå bedre.. hilsen Camilla

Det troede jeg heller ikke, men jeg spurgte på fødegangen og det var der intet problem i.

Anmeld

6. november 2010

LISBETH:-)

6. november 2010

Magsen

Trolde_mor skriver:

Ihh sikke et godt profilbillede

Ja, gør det desværre.. Men nu har han jo det korte tungebånd, men det er klart blevet bedre.. Og det er altså SÅ meget lettere lige at skulle amme, og meget mere hyggeligt. Men det ER hårdt, men som mange siger er det, det hele værd.

Men smukke.. du må også huske at du ikke skal amme for enhver pris, hvis det bliver for slemt, og du ikke syntes det på nogen måde er rart for hverken dig eller den lille, så er det okay at stoppe. Det kan jo komme til at påvirke så meget at det går ud over hverdagen.

Herhjemme frygtede jeg til sidst at skulle sove, fordi jeg vidste jeg skulle amme når jeg vågnede igen Min SP sagde at hun syntes jeg skulle stoppe, men ville jeg ikke. Men valgte at malke lidt ud for at give brysterne hvile, og give lidt erstatning når produktionen ikke lige kunne følge med. Jeg siger dig, det døgn, tog kæresten lige lidt over og gav mad, og jeg fik sovet nogle timer, og fik et skønt bad, for nu havde jeg overskud til det, fordi jeg ikke skulle have fokus på smerter.. og nu kan jeg amme mere og mere, fordi jeg har holdt pauser, så det kan jeg anbefale, hvis du overvejer at stoppe amning - suplér indtil du er hærdet

Ihh hvor dejligt at høre det går godt

Jamen her går det også godt Kian har tigerspring lige nu, så vi skal være meget om ham (læs: konstant) men vi er jo to til ham, idet kæresten er sygemeldt efter færdseluheld. Men han klare det super godt lillemanden

ej tak for det ! er også helt vild med det

nårh ja det jo selvf. med til at gøre det endnu værre..

ja min prinsesse ligger også og sover nu og jeg ved at det er ved at være tide til at amme igen og jeg fryygter det også bare så meget. Men jeg VIL amme så jeg skal nok klare det. Det er jo det der er det bedste for min lille skat så må mor her sku bare bide det i mig selvom der er sår på begge brystvorter .. jeg håber bare på at det går over lidt snart og hvor flot af dig hehe

eej hvor godt men a'hvafornoget? hvordan har farmand det så?

Anmeld

6. november 2010

GUSO

lisbeth2910 skriver:

Ifølge det her må man gerne tage Ipren:

http://www.medicin.dk/(e0o3c355sgvadiri5sc4otep)/GetPdf.aspx?Url=28101344588.pdf&ext=.pdf

Tak for det.. Nyttig viden når man lider af migræne, panodiler rækker bare ikke så langt..

Anmeld

6. november 2010

Pige2009

Maggieh skriver:

nøørjh hvor gør det bare ondt at amme hååååber det snart går over !!

Ja, det kan godt gøre nas

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.