aav !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

Magsen

Trolde_mor skriver:

Kan nikke så genkendende til det med smerter. (her har lillemanden dog kort tungebånd også, så det gør han ikke får fat langt nok inde ) Men føler langsomt det bliver bedre

Har fået at vide at det hos nogen hjælper at komme noget koldt på brystvorten inden den lille lægges til.

Virkede ikke for mig, men måske det gør for dig?

Ellers så kan det også være godt at prøve forskellige amme-stillinger. Det gør ikke nær så ondt at lægge Kian til, hvis jeg ligger ham på min side, altså under min arm, så han kommer lidt skråt ind til brystet, og så ellers bare husker at skulder og øre skal være ud for hinanden

Så det kan du jo prøve

Håber ellers alt går godt med den lille

er det ikke engang blevet helt godt endnu? :/

hmm ja måske, men jeg har sådan en salve til at putte på efter hun lige har ammet som skal lindre .. ved jeg så ikke om den gør, tør ihvertfald ikke tage chancen, hvis det bliver værre

Men ja jeg gør det også i alle mulige stillinger, synes ikke rigtig der er forskel på hvor ondt det gør

men ja tak alligevel

det går fantastisk!! og håber også det går godt der <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

LISBETH:-)

Maggieh skriver:

HOLD DA OP ! det lyder sku slemt hvor er det dog flot at du ikke gav op!!

mine sår er ikke så dybe intil videre, men det bliver jo værre for hver gang intil videre . .

Jeg fik noget salve på apoteket i en lilla tube - det hjalp helt vildt. Og skal ikke vaskes af inden amning. Guld værd!!!! Afsted til apoteket med dig.

Jeg ville bare amme så derfor gav jeg ikke op, jeg kunne ikke amme mit første barn da hun ikke ville tage fat efter 8 dage med sonde. Så det SKULLE bare lykkedes. Desværre har jeg aldrig haft mælk nok, så har hele tiden måtte suplere med flaske og for 1 måned siden besluttede mejeriet og strejke så nu ammer jeg desværre ikke mere - snøft snøft.

Anmeld

6. november 2010

Magsen

Mette. skriver:

Jeg havde kun ondt 1 uge også kørte amning perfekt - så det behøver altså ikke tage laaang tid!

Bid smerten i dig for jeg lover det går over. - selvom det er skide svært når man bare har lyst til at stoppe.

Årh er det rigtigt iih håber jeg er ligeså heldig!! Hun er rigtig god til at amme så det ku' jo være...

og ja ellers så må jeg jo selvf. bide det i mig

Ligemeget  hvad så er hun det hele værd !!

Anmeld

6. november 2010

Magsen

lisbeth2910 skriver:

Jeg fik noget salve på apoteket i en lilla tube - det hjalp helt vildt. Og skal ikke vaskes af inden amning. Guld værd!!!! Afsted til apoteket med dig.

Jeg ville bare amme så derfor gav jeg ikke op, jeg kunne ikke amme mit første barn da hun ikke ville tage fat efter 8 dage med sonde. Så det SKULLE bare lykkedes. Desværre har jeg aldrig haft mælk nok, så har hele tiden måtte suplere med flaske og for 1 måned siden besluttede mejeriet og strejke så nu ammer jeg desværre ikke mere - snøft snøft.

Eej, hvor sjovt har liiiiige skrevet om den der lilla tube. hehe når så ved jeg den virker :b

årrh hvor det kedeligt for dig .. men tager virkelig hatten af for at du hang i og ikke gav op !! (nu ved jeg jo hvor ondt det gør )

Anmeld

6. november 2010

matryoshka

Hej!

Hvor er det træls at du skal have ondt.. Håber det snart går over!

Jeg husker ikke selv at jeg ligefrem havde ondt, men syntes det var hårdt i starten, også fordi det hele gik så langsomt og også fordi det føles som om man ammer konstant!

Men jeg begyndte at pumpe ud (med brystpumpe) for at holde pause ind imellem, og det øgede min produktion samtidig som mine arme og bryster fik lidt time out, mens hendes far gav hende mælken på flaske.

Anmeld

6. november 2010

Noneother

Maggieh skriver:

nøørjh hvor gør det bare ondt at amme hååååber det snart går over !!

aahh ja. Det gjorde møg ondt at starte amning op.

Jeg tog 2ipren morgen og aften, hvilket hjalp en del. -og på dag 10 gjorde det slet ikke så ondt mere. Fat mod!

Anmeld

6. november 2010

Mathilde

Pyh ja, det gør bare rigtig ondt i starten! AV Husker det tydeligt!

Vær opmærksom på, at det ikke er pga trøske, du har ondt. Det fik Celina nemlig og smittede mig og jeg vidste ikke hvad det var før SP kom og bemærkede det. DET gør ski ondt.

MEN da først det var ovre gik amningen perfekt og jeg ammer stadig Celina på snart 16mdr

Anmeld

6. november 2010

Jibbe

Er du sikker på hun får ordentlig fat? Jeg havde kun ondt i mit ene bryst i kort tid og det var fordi han ikke fik rigtigt fat. Da han lærte det holdte det op med at gøre ondt.
Rigtig meget held og lykke med det

Anmeld

6. november 2010

Trolde_mor

Maggieh skriver:

er det ikke engang blevet helt godt endnu? :/

hmm ja måske, men jeg har sådan en salve til at putte på efter hun lige har ammet som skal lindre .. ved jeg så ikke om den gør, tør ihvertfald ikke tage chancen, hvis det bliver værre

Men ja jeg gør det også i alle mulige stillinger, synes ikke rigtig der er forskel på hvor ondt det gør

men ja tak alligevel

det går fantastisk!! og håber også det går godt der <3

Ihh sikke et godt profilbillede

Ja, gør det desværre.. Men nu har han jo det korte tungebånd, men det er klart blevet bedre.. Og det er altså SÅ meget lettere lige at skulle amme, og meget mere hyggeligt. Men det ER hårdt, men som mange siger er det, det hele værd.

Men smukke.. du må også huske at du ikke skal amme for enhver pris, hvis det bliver for slemt, og du ikke syntes det på nogen måde er rart for hverken dig eller den lille, så er det okay at stoppe. Det kan jo komme til at påvirke så meget at det går ud over hverdagen.

Herhjemme frygtede jeg til sidst at skulle sove, fordi jeg vidste jeg skulle amme når jeg vågnede igen Min SP sagde at hun syntes jeg skulle stoppe, men ville jeg ikke. Men valgte at malke lidt ud for at give brysterne hvile, og give lidt erstatning når produktionen ikke lige kunne følge med. Jeg siger dig, det døgn, tog kæresten lige lidt over og gav mad, og jeg fik sovet nogle timer, og fik et skønt bad, for nu havde jeg overskud til det, fordi jeg ikke skulle have fokus på smerter.. og nu kan jeg amme mere og mere, fordi jeg har holdt pauser, så det kan jeg anbefale, hvis du overvejer at stoppe amning - suplér indtil du er hærdet

Ihh hvor dejligt at høre det går godt

Jamen her går det også godt Kian har tigerspring lige nu, så vi skal være meget om ham (læs: konstant) men vi er jo to til ham, idet kæresten er sygemeldt efter færdseluheld. Men han klare det super godt lillemanden

Anmeld

6. november 2010

spj

Føler med dig. Kan sagtens huske hvordan det var. Men hold ud, det er kun i starten det gør ondt indtil man har fået hård hud på brystvorterne.

Jeg smurte dem med E-vitamin salve hver eneste gang jeg havde ammet de første par måneder. Det var guld værd her. Det vat kun det enes bryst jeg havde problemet med og da det var rigtig slemt brugte jeg også suttebrik 1-2 dage så dt lige fik lidt fred. Der sker ikke noget ved at bruge dem, hvis bare det ikker er hver gang du bruger dem.

Bare hold ud, det går over igen og så vil du nyde de dejlige amme stunder med din lille guldklump.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.