Godt på vej til at blive mor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

sus73

DenHeldige skriver:

Jo, mon ikke det skulle kunne lade sig gøre....og måske endda igang med forsøg inden vi skriver 2011. Vær optismist - det hjælper godt

Tror ikke det lader sig gøre at gå i behandling uden nogen form for medicinsk behandling overhovedet. De skal jo have mulighed for at "time" ægløsningen bl.a.

Jeg er startet på minimum-behandling med Pergotime-tabletter i fem dage, derefter ingen hormonbehandling da min krop reagerede så rigeligt godt med vækst af folliklerne - grænsende til lige i overkanten af for godt. De afstod derfor for at give mig hormon-inj, men måtte dog tage Ovitrelle for at få ægløsningen igang, til jeg så kunne insemineres fredag

De har forespejlet mig, at hvis jeg skal i en ny omgang, vil de gå direkte på hormon-inj - altså uden tabletterne, for at undgå overstimulering af antal æg der modnes

Men altsammen vil du få forklaret nøje ved forundersøgelsen. Ved forundersøgelsen skulle jeg jo så også beskrive min "drømme-mand", så gør dig bare nogle tanker omkring den del inden. For mig føltes det helt vildt underligt at skulle sætte højde, hårfarve, øjenfarve og kropsbygning på donor, men....der skal jo vælges.

Men få ringet til dem, så du kan komme igang - ventetid kan være kvælende lang i forvejen

Held og lykke

Tak for svar. Jeg har svært ved at ringe til dem om dagen, da jeg sidder i åbent kontormiljø på mit arbejde og ønsker ikke at alle skal kende til mine planer.... endnu! Jeg har dog skrevet en mail. Det er godt for mig at vide det med hormonbehandling det er bl.a. også derfor jeg har valgt at det skal være et sted hvor der er lægelig behandling - fordi jeg har meget uregelmæssige menstruationer og kan ikke rigtig selv kan beregne ægløsningstidspunkt fra måned til måned. I det private er der heller ikke så mange steder man scanner løbende for at "ramme" det rigtige tidspunkt.

Jeg krydser fingre for at du meget snart vil test positiv. Det er vildt spændende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

sus73

KaMa skriver:

Bliver lige nødt til at opfordre dig til at bruge din henvisning fra lægen på en privat klink. Det gjorde jeg. På Copenhagen Fertility (på Ydre Nørrebro) sidder de læger, der på Riget lavede det første IVF barn. De er drønhamrende gode, og ventetiden er 14 dage og behandlingen er GRATIS. da de har overenskomst med sygesikringe, så det er det samme som at gå på et hospital (altså du skal betale for sæd og evt. hormoner).

Jeg har pco og fik henvisning. Jeg mødte om d. 17. november 2009. Testede positivt d. 26. december og fødte mine tvillinger d. 10. august i år.

De er drøn dygtige og ingen ventetid. Du kan sagens få ny henvisning fra din læge.

Bare et godt råd fra en anden selvvalgt enlig mor.

Tusind tak for dit input, det vidste jeg faktisk ikke at jeg kunne. Jeg troede kun det var hvis man har pco at det var en mulighed. I følge min læge kunne jeg kun vælge mellem Riget og Hvidovre, men hun er vist ikke helt opdateret på det felt.

Dejligt profilbillede af dig og de to små iøvrigt. Jeg tager hatten af for dig, at være alene om tvillinger må virkelig være hårdt arbejde. Jeg har i flere år selv haft en fornemmelse af at jeg skulle have tvillinger.. men nu får vi se, hvad der sker!!!

Anmeld

2. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Held og lykke Håber det´lykkes i første skud...

Anmeld

2. november 2010

Vial

sus73 skriver:

Tusind tak for dit input, det vidste jeg faktisk ikke at jeg kunne. Jeg troede kun det var hvis man har pco at det var en mulighed. I følge min læge kunne jeg kun vælge mellem Riget og Hvidovre, men hun er vist ikke helt opdateret på det felt.

Dejligt profilbillede af dig og de to små iøvrigt. Jeg tager hatten af for dig, at være alene om tvillinger må virkelig være hårdt arbejde. Jeg har i flere år selv haft en fornemmelse af at jeg skulle have tvillinger.. men nu får vi se, hvad der sker!!!

Efter det blev lovligt at læger inseminerede enlige og lesbiske kvinder, så kan klinikker med overenskomst også gøre det gratis.

Så det er bare at komme afsted. Udover ingen ventetid, så er de bare mere fleksible og servicemindede.. og så er de knaldhamrende dygtige!!

Ja, det er benhårdt med twins, men så er jeg fri for at gå derop igen om et par år... selvom jeg allerede nu drømmer om at blive gravid igen (jeg er IKKE rigtig klog!).

Anmeld

2. november 2010

Becks

KaMa skriver:

selvom jeg allerede nu drømmer om at blive gravid igen (jeg er IKKE rigtig klog!).

Karina dog  Haha 

Anmeld

2. november 2010

twinboys

KaMa skriver:

Efter det blev lovligt at læger inseminerede enlige og lesbiske kvinder, så kan klinikker med overenskomst også gøre det gratis.

Så det er bare at komme afsted. Udover ingen ventetid, så er de bare mere fleksible og servicemindede.. og så er de knaldhamrende dygtige!!

Ja, det er benhårdt med twins, men så er jeg fri for at gå derop igen om et par år... selvom jeg allerede nu drømmer om at blive gravid igen (jeg er IKKE rigtig klog!).

Smiler thi hi twinsmoar du er da lidt skruk er du ikke...

Anmeld

3. november 2010

Vial

twinboys skriver:

Smiler thi hi twinsmoar du er da lidt skruk er du ikke...

Det er helt tosset,men jeg kunne så godt tænke mig at opleve en solograviditet. Hvis det bliver aktuelt, så bliver det altså med en mand - ikke mere selvvalgt enlig graviditet til mig..

Det skulle da også lige passe, at det blev tvillinger igen.. gisp!

Anmeld

4. november 2010

twinboys

KaMa skriver:

Det er helt tosset,men jeg kunne så godt tænke mig at opleve en solograviditet. Hvis det bliver aktuelt, så bliver det altså med en mand - ikke mere selvvalgt enlig graviditet til mig..

Det skulle da også lige passe, at det blev tvillinger igen.. gisp!

Smiler åhhh come on... et sæt mere... forstår godt du gerne vil have en mand indover...

MAjbritt

Anmeld

9. november 2010

DenHeldige

Kan næsten ikke holde ventetiden ud længere... Måtte bare prøveteste mig allerede idag, selvom blodprøven først er på fredag. Negativ endnu....

Havde egentlig besluttet mig for ikke at lade det tage modet fra mig, men kan godt mærke at jeg alligevel er lidt "ØV!!" på forhånd. Ved godt at jeg bare kan prøve igen hvis ikke der er bonus her første gang, men blir samtidig lidt stresset over at hele behandlingen mod barnløshed blir for egen regning fra årsskiftet.....det presser "citronen" her en helt del....

Skulle hvis bare lige lette hovedet lidt for alle tankerne...

Anmeld

9. november 2010

sus73

DenHeldige skriver:

Kan næsten ikke holde ventetiden ud længere... Måtte bare prøveteste mig allerede idag, selvom blodprøven først er på fredag. Negativ endnu....

Havde egentlig besluttet mig for ikke at lade det tage modet fra mig, men kan godt mærke at jeg alligevel er lidt "ØV!!" på forhånd. Ved godt at jeg bare kan prøve igen hvis ikke der er bonus her første gang, men blir samtidig lidt stresset over at hele behandlingen mod barnløshed blir for egen regning fra årsskiftet.....det presser "citronen" her en helt del....

Skulle hvis bare lige lette hovedet lidt for alle tankerne...

Mist nu ikke modet! Selvom du ikke er gravid i første forsøg (de fleste har brug for flere forsøg, tænker jeg), betyder det ikke at du ikke bliver gravid.

Mht betaling - nu ved jeg faktisk ikke om dem der allerede ER henvist også skal betale? Det ville være lidt underligt, ikke mindst fordi der er forskel på ventelister - i nogen dele af landet kan man starte uden at vente, medens der andre steder i landet er kommet lang ventetid.

Personligt var jeg hos min læge i juli for at blive henvist, og er stadig ikke startet i behandling. Både i det offentlige og på private klinikker med læger er der fuld travlhed netop pga lovændringen.

Men hvis der skal betales; så er de tre første forsøg stadig til nedsat pris i forhold til hvis du skal igennem det private.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.