Godt på vej til at blive mor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2010

DenHeldige

Mutti2B skriver:

Hejsa og velkommen til

Jeg er selv igang med projekt baby og skal forhåbentlig insemineres for 3. gang i næste weekend. Jeg har valgt åben donor, så jeg er tilknyttet privatklinikken Diers i Århus. Skriv endelig hvis du skulle ha noget på hjertet

Puha, ja ventetiden fra insemination til testdag er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang. Men forhåbentlig står du med 2 fine streger om 14 dage. 

WUHU tak for din hilsen . Godt at finde piger i samme situation. Her hvor jeg bor kan man hurtigt få følelsen af at man er den eneste i hele verden, som finder på at tage det spring på egen hånd .

Indtil videre har jeg kun 1 spørgsmål: Hvad pokker skal jeg få de laaange 14 dage til at gå med? Det føles lige nu som en EVIGHED

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

Mutti2B

DenHeldige skriver:

WUHU tak for din hilsen . Godt at finde piger i samme situation. Her hvor jeg bor kan man hurtigt få følelsen af at man er den eneste i hele verden, som finder på at tage det spring på egen hånd .

Indtil videre har jeg kun 1 spørgsmål: Hvad pokker skal jeg få de laaange 14 dage til at gå med? Det føles lige nu som en EVIGHED

det var da et godt spørgsmål og der må jeg være dig svar skyldig. I de 14 dage fra jeg bliver insemineret til testdag laver jeg jo ikke andet end at tænke på det 24/7 og åbenbart også bilde mig selv ind at NU har jeg da vist kvalme og NU murrer det da i understellet. Og da det jo ikke er lykkedes mig at blive gravid endnu, ja så må min krop godt nok go til at ta røven på mig

Men hvis du ikke kan få tiden til at gå, er der jo altid baby.dk Verdens bedste tidsrøver

Anmeld

30. oktober 2010

sus73

DenHeldige skriver:

5 uger siden, det var da længe uden at høre noget synes jeg. Jeg blev henvist i slutningen af juni. Fik brev 14 dage efter, hvor de beklagede at de pga sommerperiode først kunne tage mig ind til forundersøgelse i begyndelsen af august. Derefter er det gået slag i slag...

Men det afhænger nok af hvilken region man hører til/henvises til. Her er der ca 4 ugers ventetid, måske der er længere ventetid i din region?

Var jeg dig, tror jeg nu nok at jeg ville kontakte dem for at høre dem ad.... Held og lykke med det. Håber du snart kommer igang

Ja jeg tror også jeg prøver at kontakte dem i næste uge. Jeg var ved min læge i slutningen af juli og alle blodprøver er for længst taget. Lægen henviste mig dog først der var svar på alle blodprøver. Jeg håber også på snart at komme igang , er efterhånden lidt utålmodig - det er jo lidt spøjst; jeg har været flere år om at tage beslutningen, og når jeg så endelig har besluttet mig ja så skal det da også være nu og her at jeg skal igang .  Håber meget på at jeg i det mindste har været til samtale inden året er omme.

Skulle du i hormonbehandling eller er du gået i behandling uden?

Anmeld

30. oktober 2010

DenHeldige

sus73 skriver:

Ja jeg tror også jeg prøver at kontakte dem i næste uge. Jeg var ved min læge i slutningen af juli og alle blodprøver er for længst taget. Lægen henviste mig dog først der var svar på alle blodprøver. Jeg håber også på snart at komme igang , er efterhånden lidt utålmodig - det er jo lidt spøjst; jeg har været flere år om at tage beslutningen, og når jeg så endelig har besluttet mig ja så skal det da også være nu og her at jeg skal igang .  Håber meget på at jeg i det mindste har været til samtale inden året er omme.

Skulle du i hormonbehandling eller er du gået i behandling uden?

Jo, mon ikke det skulle kunne lade sig gøre....og måske endda igang med forsøg inden vi skriver 2011. Vær optismist - det hjælper godt

Tror ikke det lader sig gøre at gå i behandling uden nogen form for medicinsk behandling overhovedet. De skal jo have mulighed for at "time" ægløsningen bl.a.

Jeg er startet på minimum-behandling med Pergotime-tabletter i fem dage, derefter ingen hormonbehandling da min krop reagerede så rigeligt godt med vækst af folliklerne - grænsende til lige i overkanten af for godt. De afstod derfor for at give mig hormon-inj, men måtte dog tage Ovitrelle for at få ægløsningen igang, til jeg så kunne insemineres fredag

De har forespejlet mig, at hvis jeg skal i en ny omgang, vil de gå direkte på hormon-inj - altså uden tabletterne, for at undgå overstimulering af antal æg der modnes

Men altsammen vil du få forklaret nøje ved forundersøgelsen. Ved forundersøgelsen skulle jeg jo så også beskrive min "drømme-mand", så gør dig bare nogle tanker omkring den del inden. For mig føltes det helt vildt underligt at skulle sætte højde, hårfarve, øjenfarve og kropsbygning på donor, men....der skal jo vælges.

Men få ringet til dem, så du kan komme igang - ventetid kan være kvælende lang i forvejen

Held og lykke

Anmeld

30. oktober 2010

DenHeldige

Mutti2B skriver:

det var da et godt spørgsmål og der må jeg være dig svar skyldig. I de 14 dage fra jeg bliver insemineret til testdag laver jeg jo ikke andet end at tænke på det 24/7 og åbenbart også bilde mig selv ind at NU har jeg da vist kvalme og NU murrer det da i understellet. Og da det jo ikke er lykkedes mig at blive gravid endnu, ja så må min krop godt nok go til at ta røven på mig

Men hvis du ikke kan få tiden til at gå, er der jo altid baby.dk Verdens bedste tidsrøver

HEHE. Tror det er første gang i mit voksne liv, at jeg rent faktisk kunne ønske mig, at der var knap så mange timer i et døgn.

Lige nu arbejder jeg intens på at få hjernen til at forstå, at det rent faktisk kan være NU det sker.....har ventet med længsel på dette i så mange år og nu hvor det måske er ved at ske....ja, så rækker fattevnen ikke helt....

Træner en del til daglig, men fik at vide at det var bedst at tage den lidt med ro her til at begynde med.....wuhu...., det kunne der ellers være gået lidt tid og energi med, men ok, alt for at det skal lykkes. Har istedet fundet "Hvor lagde jeg babyen"-bogen frem, den gør godt på den lattermilde måde. God Bog som kan anbefales

Nu er der kun 13 dage til .....

Anmeld

30. oktober 2010

Pige2009

DenHeldige skriver:

Har været til første insemination idag. 19 mill små svømmere er nu placeret, og mine to fine små æg skulle være klar til fest, så nu er det bare at vente og se om de kan enes

Om 14 dager skal der tages blodprøve. Spændende. Holder hovedet koldt, tænker positivt og fyrer op under optimismen. Dette skal nok lykkes.....ellers prøver jeg jo bare igen

Er der andre herinde i samme situation. Andre som også bare må vente vente vente....?

Ville bare sige, at jeg har læst dit indlæg, og jeg ønsker dig al mulig held og lykke med foreningen

Anmeld

30. oktober 2010

DenHeldige

Baagøe skriver:

Ville bare sige, at jeg har læst dit indlæg, og jeg ønsker dig al mulig held og lykke med foreningen

Tusind tak

Anmeld

30. oktober 2010

Vial

sus73 skriver:

Nej ikke endnu. Jeg fik et brev med et skema jeg skulle udfylde, det sendte jeg retur for lidt over 5 uger siden, og har ikke hørt noget siden.. Hvor lang tid ventede du før du kom til?

Bliver lige nødt til at opfordre dig til at bruge din henvisning fra lægen på en privat klink. Det gjorde jeg. På Copenhagen Fertility (på Ydre Nørrebro) sidder de læger, der på Riget lavede det første IVF barn. De er drønhamrende gode, og ventetiden er 14 dage og behandlingen er GRATIS. da de har overenskomst med sygesikringe, så det er det samme som at gå på et hospital (altså du skal betale for sæd og evt. hormoner).

Jeg har pco og fik henvisning. Jeg mødte om d. 17. november 2009. Testede positivt d. 26. december og fødte mine tvillinger d. 10. august i år.

De er drøn dygtige og ingen ventetid. Du kan sagens få ny henvisning fra din læge.

Bare et godt råd fra en anden selvvalgt enlig mor.

Anmeld

30. oktober 2010

Vial

Har været til første insemination idag. 19 mill små svømmere er nu placeret, og mine to fine små æg skulle være klar til fest, så nu er det bare at vente og se om de kan enes

Om 14 dager skal der tages blodprøve. Spændende. Holder hovedet koldt, tænker positivt og fyrer op under optimismen. Dette skal nok lykkes.....ellers prøver jeg jo bare igen

Er der andre herinde i samme situation. Andre som også bare må vente vente vente....?

Waauv hvor fedt for dig!

Jeg er selv selvvalgt enlig mor. Insemineret med sæd fra anonym donor. Ja, det er mærkeligt at skulle fortælle lægen, hvordan donor skal se ud. Jeg blev faktisk helt blufærdig. Endte med at jeg mumlede, at han bare skulle ligne mig!! Dvs. mørkt hår, blå øjne og høj.

Jeg blev insemineret med 20 mill - ligeledes på mild hormonstimulering og producerede to fine æg. Efter første behandling var der gevinst - og her er resultatet:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. oktober 2010

DenHeldige

KaMa skriver:

Waauv hvor fedt for dig!

Jeg er selv selvvalgt enlig mor. Insemineret med sæd fra anonym donor. Ja, det er mærkeligt at skulle fortælle lægen, hvordan donor skal se ud. Jeg blev faktisk helt blufærdig. Endte med at jeg mumlede, at han bare skulle ligne mig!! Dvs. mørkt hår, blå øjne og høj.

Jeg blev insemineret med 20 mill - ligeledes på mild hormonstimulering og producerede to fine æg. Efter første behandling var der gevinst - og her er resultatet:

HVOR FANTASTISK dejligt. Stort tillykke til dig - sikke et par smukke størrelser. Ja, jeg har jo også to æg i spil, så måske jeg kommer i samme pulje som dig? Puuuh, det kan jeg ikke lige overskue nu, men er nu ikke i tvivl om, at jeg nok skulle klare et par tvillinger også

Går du ind under samme regler, som hvis kun man får et barn, eller er der ekstra hjælp at hente hvis man får tvillinger. Hvordan synes du det går med at være selvvalgt mor til hele to? Er du også priviligeret med et fantastisk støttende og godt netværk, som jeg selv?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.