Fødselsberetninger fra før Baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Frk. Himmelblå

mariamiss6 skriver:

Ja så blev det den 4. December hvor jeg havde termin, og ud ville drengen lige på datoen.

Jeg vågnede klokken 05:00 om morgenen med den første ve, gik bagefter ned og tissede, og det show fortsatte så i ca. 2 timer. Altså jeg skulle tisse hver gang der havde været en ve.

Klokken ca. 07:00 blev jeg godt gal i skralden. Det var lykkedes mig at få vækket kæresten med mit hoppen rundt i sengen, og da han - vældig groggy - kom tilbage efter toiletbesøg, fik han besked på at han nok blev nødt til selv at stå op og køre Bastian i dagpleje. Han spurgte selvfølgelig "nåh hvorfor det?" og mit svar blev jo at jeg altså mente jeg havde veer, og at de allerede gorde godt ondt. Lige efter kom den næste ve, og jeg blev godt irriteret over ikke at kunne ligge fredeligt i sengen, og sagde så "det gider jeg kraft edeme ikke det her, så står jeg op". Som sagt så gjort.

Kenneth stod også op og valgte heldigvis at Bastian lige så godt kunne komme tidligt i dagpleje, når nu vi alligevel var vågne.
Mens Kenneth gav Bastian morgenmad og fik noget tøj på ham, gik jeg op til min far (som blev min nabo just 14 dage forinden), med besked om at jeg havde veer og han skulle gøre sig klar til at tage med Bastian og Kenneth til dagplejen, for han var jo nødt til at hente ham igen senere. Jeg regnede jo nok med at det her fødselshalløj lige ville tage nogle timer op ad eftermiddagen og aftenen. fik dog i den sidste ve, mens jeg var dér, sagt at jeg ikke mente det ville blive en midnatsforestilling.
Nåh videre over til min farmor (som er min genbo) og fortælle at jeg havde veer, og at hun skulle være hjemme efter 15:00 for der skulle hun passe Bastian (min far kunne kun hente). Mens jeg var der, i ca. 15-20 minutter, tog veerne godt til, og jeg kunne ikke sidde ned længere.
Jeg prøvede ellers stædigt at drikke en halv kop kaffe, men det blev ikke engang til en hel mundfuld, fordi der var veer hele tiden næsten.
Jeg blev lidt fugtig i trussen lige inden jeg gik hjem, og tænkte bare "pis også, nu går vandet her midt på gulvet". Jeg smuttede på toilettet, men det var det sidste af slimproppen, som jeg godt nok havde set lidt af aftenen før, da jeg gik i seng, men havde været i tvivl, og ikke rigtig taget notits af det i min vrede over at skulle gå babyløs i seng, dagen før min termin

Gik hjem igen, og Bastian var klar til at køre, så det gjorde far, morfar, og Bastian lige. Mens alle drengene kørte i dagpleje gik jeg i bad, for det trængte jeg jo da bestemt til, og mens jeg stod dér havde jeg nærmest kun én lang ve.
Jeg kan huske jeg sæbede mit hår ind, med lynets hast og lidt besvær, mens en ve byggede sig op. Meningen var, at jeg så kunne vente veen ud, og bagefter skylle sæben ud af håret igen. Men jeg blev klogere, for dén ve ville bare IKKE slippe igen, og jeg endte med at stå med hænderne i håret i stort set koldt vand (30 liters vandvarmer) mens jeg sagde: "nej nej nej, åh nej, av av av, Kenneth kom nu hjem" og en hulens masse eder og forbandelser. Da jeg var færdig ville jeg lige sunde mig, inden jeg fik tøj på. Skulle jo lige have gået den ve af mig. Men så gik vandet sgu, lige mens jeg stod der i døren til toilettet. Det var nu meget heldigt for så blev det da ikke noget større svineri, da jeg kunne nå at træde henover toilettet med det meste. Kenneth var kommet ind ad døren lige som jeg trådte ud af badet, og nåede at se det. OG komme med en latterlig kommentar: "nåh der gik vandet altså" (ja spasser, som om jeg ikke kunne mærke det smæld á la en postelastik ved min livmoder, og en babys hovede der styrtede ned i mit bækken som en bedre bowlingkugle....)
Sagde til Kenneth at han så lige skulle ringe til fødegangen, for jeg skulle jo have liggende transport, når baby ikke stod fast (var ved JM dagen før)
Jordemoderen vurderede dog, at da der kun var kommet omkring 1 dl fostervand, måtte vi gerne køre selv, men fordi hun kunne høre mig pive baggrunden, næsten uden pause, og Bastians fødsel kun varede 2½ time efter ankomst, så skulle vi love at køre lige med det samme.
Så Kenneth hjalp mig i tøjet, og så smuttede vi mod bilen.

Jeg stod i hoveddøren, med endnu en ve under opbygning, og tænkte: "enten så bliver du her og venter på den er slut, eller også så løber du simpelthen ud mod bilen NU!" Jeg valgte at "løbe" (yeah right) mod bilen. Men lige som jeg kom ned af det sidste trin fortrød jeg mit valg, og vendte en omgang rundt om mig selv, i forsøg på at komme op ad trappen igen. Dette valg fortrød jeg dog også, fordi veen simpelthen bare LIGE pludselig satte sig, og jeg gik i stedet en stor runde om mig selv, ude på gårdspladsen

Da jeg nåede ud til bilen var jeg godt overvældet af veer, og valgte at stå på knæene på forsædet, med ryggen mod kørselsretningen, hovedet ud over nakkestøtten, med en skål i hånden, fordi jeg synes jeg havde en smule kvalme, og simpelthen ikke kunne sidde ned. Det gjorde for ondt, og i øvrigt var det svært at samle benene
Da vi var næsten halvvejs fik jeg pressetrang, og kunne næsten ikke holde mig selv ud, men valgte ikke at sige det til Kenneth, for jeg synes måske han var presset nok i forvejen. Han skulle jo forsøge at få mig hurtigt på sygehuset midt i myldretiden gennem danmarks store knudepunkt (Kronprins Frederiks bro i Frederikssund, samt den store rundkørsel med udgang mod bla. Kbh og Hillerød) Det meste af vejen tænkte jeg ca. sådan her, hver gang der kom en ve: "åh nej av av, åh shit, NU siger jeg det til ham, NU må han køre ind til siden, nej vent lidt, kan du klare det? Ja det kan du måske godt, ikke sige det til ham endnu, du vil helst nå sygehuset - av av av av AV!" og så dalede veen igen til punktet "jeg kan klare 1! til"

Jeg blev smidt af ved hovedindgangen på sygehuset, og Kenneth kørte ud for at parkere bilen, igen er det jo stadig i den sene morgenmyldretid, så det tog altså lige et par minutter for ham at finde en plads. Og i mellemtiden var mine ret så kraftige presseveer, blevet dagens gode gerning for de gode samaritanere på sygehuset.
På et tidspunkt, mens Kenneth var væk med bilen, kom en ældre dame ud gennem svingdøren, her var endnu en presseve igang med at overtage min krop og mit sind, og jeg stod vidst og småpev, og kiggede rådvild efter Kenneth. Damen så det, og kom hen og spurgte om der var noget i vejen? Mit svar til hende var HRMPF mens jeg sank sp meget i knæene at jeg næsten satte mig på numsen bag skiltet. Damen blev smadder forskrækket og udbrød højt: "GUD! skal du FØDE!" jeg kunne simpelthen ikke andet end at svare: "JEPS!" fra mit skjul bag skiltet
Så da Kenneth kom løbende tilbage til mig, var jeg omgivet af diverse håndværkere, postbud, andre patienter, og receptionister med en kørestol som jeg bare ikke kunne få sat mig i.
Da jeg så Kenneth fik jeg fornyet mod og energi på selv at gøre noget, og jeg forlod, uden et ord til tak elle noget som helst, det hjælpende godtfolk ved skiltet, og styrede direkte mod Kenneth og døren IND til sygehuset. Fik lige sagt til Kenneth at jeg mente han var temmeligt meget på vej. Kenneths kloge svar til det var: "Nåh"

Ind ad døren med os, til foyeren hvor de i mellemtiden var kommet løbende med en seng i stedet. Jeg blev mødt af intet mindre end 4 mennesker - 2 portører, 1 der måske var sygeplejerske vis ENESTE funktion var at slæbe rundt på en fin indpakket fødselsførstehjælpskasseting, og så 1 der måske var sygeplejerske eller JM eller noget, og jeg fik fortalt at jeg var ret sikker på at han stod fremme (ikke ude) med hovedet. Hendes respons på det var "Ja, så må du altså lige skynde dig lidt op på sengen, for så har vi altså ikke tid til at vente på dig, og så skal du huske at gispe, ikke!!!" til det kunne jeg jo kun svare at jeg altså have lidt svært ved at skynde mig lige nu. Men hendes svar var: "Jamen det skal du, for vi har ikke tid til at vente på dig"

Nåh jamen godt så.....!?

Så mig op på sengen, hvor jeg så blev transporteret, stående på alle 4 gispende og pressende på livet løs, op til fødegangen, hvor de kørte mig direkte til fødestuen.
Skulle hilse at sige at det er IKKE fedt efter ca. 45 minutters presseveer med den almindelige tyngdekraft til hjælp, at køre op med elevator, mens man står der på alle 4....
Gispede i øvrigt kun gennem 1 ve, for jeg var lige ved at besvime, og faldt næsten ned ad sengen.... Så det droppede jeg stædigt

På fødestuen bad de mig kravle over på fødelejet, og igen som sagt så gjort, med lidt besvær og et barnehovede der kronede mellem benene på mig. Jordemoderen spurgte lige om jeg ville om på ryggen, og jeg svarede at det ville jeg helst ikke (kunne overhovedet ikke holde min krop ud længere, og var overbevist om at det ikke blev nemmere af at ligge på ryggen, hvor jeg slet ikke kunne bevæge mig).
Fik overstået den igangværende presseve, og sagde så til Jordemoderen om hun da ikke kunne undersøge mig mens jeg stod sådan (på alle 4), hun svarede at det ville hun da i hvert fald prøve, og jeg bad hende vente til den nystartede presseve var overstået. Da den presseve var slut bad jeg hende skynde sig inden den næste kunne nå at komme, og hun tjekkede mig og sagde "ja det er fint, du presser bare næste gang der kommer en ve"
Jeg fik så i den samme næste presseve fremstammet om jeg da var klar, og hun svarede "ja ja pres du bare", så det gjorde jeg da, med urkvindebrøl und alles til følge, og ca. 2-4 presseveer senere var Felix født. Jeg kunne sgu lige pludselig næsten ikke finde ud af at presse, efter at have holdt ham tilbage i de der ca. 45 minutter. Men til sidst blev jeg så arrig på hele situationen, at jeg inde i mit hovede råbte UUUUUUUUUUD! (og måske også en liiiiille smule i virkeligheden )'

Midt under alt det hersens halløj, mens jeg stod der på fødelejet, kom en sygeplejerske ind (morderen som i vil genkende længere nede ) og skulle død og pine tjekke hjertelyd på baby. Da stod Kenneth oppe ved mit hovede, men på grund af pladsmangel måtte han springe ned ved min numse mens sygeplejersken stod der. For mig så det dog - ud af øjenkrogen - ud som om han liiiiige skulle kigge ned til baby, og kom skræmt tilbage med et ansigtudtryk á la "SHIT MAND!" så jeg var tæt på at komme til at grine midt i en presseve - det er ikke så nemt at styre skulle jeg hilse at sige

Vi ankom på sygehuset (anslået) klokken 9:35 og Felix er født klokken 9:43 med en vægt på 3290g og 53 cm lang. Han fik fluks 10 i apgar score og var ganske fin lyserød lige med det samme.

Verdens skønneste og meget samarbejdsvillige jordemoder gav sig straks til at juble over at være sluppet SÅ nemt igennem dagens 2. fødsel. Jeg tænkte ligesom mit, og så måske liiidt skævt til hende, men smilede så, for hun var simpelthen så sprudlende glad
Mens JM stod der og var ellevild over det hele nænnede jeg simpelthen ikke at afbryde hende, så moderkagen lod jeg lige så stile glide ud mens hun stod og ventede

Jeg skulle have en enkelt knude, og hun havde heldigvis læst min journal godt (er rigtig bange for at blive syet i) og hun spurgte MIG hvordan vi skulle klare dén sag. Jeg sagde til hende at hvis hun kunne love det lidokaingel (tryllecreme) ville have en vis virkning, så måtte hun gerne sy efter det havde fået lov at virke længe nok. Så hun lagde en ordentlig slat på, og lod det sidde ca. 15 minutter, og så blev jeg sgu smertefrit repareret.
til gengæld var det lidt af en oplevelse, da det gik op for mig at personalet troede jeg var bange for nåle generelt. Så da jeg blev spurgt om jeg ville have den der sprøjte i låret, og jeg sagde ja, trak sygeplejersken simpelthen en kæmpe sprøjte frem fra bag ryggen og huggede den i låret på mig og nærmest LØB ud af døren igen - i bedste scary movie stil hehe...

Det hele var virkelig overvældende, og det gik simpelthen så hurtigt, så jeg nåede næsten ikke at følge med, og var derfor først klar til at holde Felix lige inden jeg skulle syes. Der har han vel været 5-10 minutter gammel, men det var der heldigvis ikke nogen der så skævt til, man lod jo bare faren komme først til for en gangs skyld, og det er jo ikke dårligt synes jeg. Så kunne jeg ligge og kigge lidt på dem sammen, mens jeg forsøgte at få styr på mine helkropsrystelser, som sikkert var på grund af adrenalinen.

Alt i alt en overvældende men hurtig og nem fødsel. Og vi var hjemme igen ca. klokken 14:00 samme eftermiddag. Så endnu engang har jeg gjort mig selv til dagens vilde rygte på Hillerød sygehus.

Håber i kunne lide min fødselsberetning, jeg kan i hvert fald godt lide at fortælle den hehe....

Jeg har egentlig bare kopieret den jeg har skrevet under fødselsberetninger her inde. MEN jeghar altså tilføjet et par af de små sjove hændelser, som jo altså gør fortællingen om muligt ENDNU længere end den var før, men som altså bare er de ting jeg virkelig griner af idag

Fantastisk dejlig beretning. Tak for den! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Frk. Himmelblå

bagger26 skriver:

Mit første barn Mads kom til verden d. 24/12/07 kl 05.07

D 23/12 fik jeg om formiddagen lidt tegnblødning, ikke meget men nok til jeg viste hvad det var. Der kom ingen veer lige med det samme, fik mange pluk-veer men ingen der gjorde ondt. Jeg håbede jo selvfølgelig at det lige ville vente nogle dage før der skete noget. Men omkring kl 22 begyndt plukveerne småt at gøre ondt, og da kl var 23.48 viste jeg ,at jeg havde veer og ærgede mig over at der kun var 12 min til der var d. 24 dec, men tænke okay der findes vist ikke nogen bedre julegave.

Omkring kl 1 ringede jeg til fødegangen som gerne ville have mig ind til tjek, men med forbehold på at de ville sende mig hjem igen. Mine veer var nemlig meget ureglmæssige, men kom med kun 3 min imellem af forskellig varighed. Jeg var på fødegange kl 01.45 og blev tjekket, var kun 1 cm åben og havde ca. ½ cm livmoderhals tilbage. Jeg fik 3 valg muligheder, enten at tage hjem, få en fødestue eller lige se tiden an en times tid i venteværelset. Vi valgte at sidde i ventevær og lige se tiden an, da jeg ikke var helt tryk ved at tage hjem, fordi at hurtig fødsler ligger til min familie.

Kl 02.45 blev jeg tjekket igen og er 3 cm åben, jeg bliver tilbudt badekar som smertelindring og takker skraks ja. kl 03.15 er vandet klar til at jeg kan hoppe i, og det sætter lidt mere gang i noget for kl 03.20 begynder jeg så småt at få lidt pressetrang er på det tidspunkt 5 cm åben. Men jeg må op af badekaret igen, fordi jeg siger at der er et eller andet mellem mine ben som ikke plejere at være der, det er så hindeblæren som jeg skal op og have prukket hul på. Og da de gør det åbner jeg mig til 7 cm.

KL 03.50 er jeg 8 cm åben og begynder at få endnu mere pressetang, men må ikke presse endnu, det er bare så hårdt at holde igen. Jeg skal ligger mig i knæalbueleje for, at han kan komme ordenligt ned i bækkenet. Først kl 04.45 må jeg begynde at presse, og hold op en lettelse. Men der begynder dog at gå lidt tid i mellem mine presse veer. Jeg bruger 2 presseveer på at få ham det sidste stykke ned, så bruger jeg en pressevee til at få hovedet ud, og så går mine presseveer istå, jordemoderen bliver lidt panisk og bliver ved med at sige, nu har du en ve ik, men nej. Jeg er på det tidspunkt meget træt af at have ondt og jeg tror ikke rigtig jeg forstod at hans hoved var ude, og at det måske var en meget god ide at få resten med også, så hun blev tilsidst nød til at fremprovokere den sidste preeseve, ved at står og trykke mig i maven med en knytnæve, og så kom kroppen.

Han gav kun et meget kort lille skrig da han kom ud, så han blev hurtigt taget fra mig, da de gerne ville have ham til at sige noget, men lige meget havde de gjorde lå han bare og kiggede på dem. Så de opgav til sidst og sagde at ham bare var en meget harmonisk lille dreng.. Han blev født kl 05.07 var 53 cm lang og vejede 3860...

Jeg kom ca kl 8 på patienthotel, hvor vi tog os en lille lur. Fik gæster kl 13.00, kl 17.00 kørte vi hjem til hver vores forældre og fik julemad, danset om træet og fik gaver. Utrolig nok var de forberedet på Mads's ankomst, så der var faktisk mange pakker til ham også..

Åh, jeg blev helt rørt! Sikke en skøn beretning. Et juleeventyr.

Har selv i år termin d. 22. dec. Min egen fødselsdag er d. 23. december, og nå ja, så har vi jo juleaften d. 24. Jeg ELSKER jul, og jeg glæder mig sådan til at få verdens bedste julegave.

Hvor er det fantastisk at tænke på, at I faktisk nåede juleaften med familien .

Anmeld

26. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Baagøe skriver:

Vildt god tråd

Ja, ik? Man (læs:jeg) kan bare ikke få nok af de fantastiske fortællinger .

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

SeptemberBaby skriver:

Ja, ik? Man (læs:jeg) kan bare ikke få nok af de fantastiske fortællinger .

Samme her

Anmeld

26. oktober 2010

bagger26

SeptemberBaby skriver:

Åh, jeg blev helt rørt! Sikke en skøn beretning. Et juleeventyr.

Har selv i år termin d. 22. dec. Min egen fødselsdag er d. 23. december, og nå ja, så har vi jo juleaften d. 24. Jeg ELSKER jul, og jeg glæder mig sådan til at få verdens bedste julegave.

Hvor er det fantastisk at tænke på, at I faktisk nåede juleaften med familien .

Jaaa et dejligt lille juleeventyr, det var simpelthen så speciel en dag, og en meget speciel jul selvfølgelig.. Men syntes bare det var så hyggeligt at nå hjem til julehygge. Jeg sad dog ikke med ved bordet, da det gjorde lidt ondt at sidde hehe, så jeg lå i sofaen og spiste, min ene søster lå i den anden, og så havde jeg bitte manden i liften ved siden af..

Jeg havde termin d. 21 dec, så d. 24 ville heller ikke være helt usansynlig for dig heller.. Og så kan i jo lige så godt få overstået alle jeres fødselsdage og jul på en gang.

Anmeld

26. oktober 2010

pusling30

1 FB.

Termin 20/12-03.

Den 20 december kom og gik, var noget utålmodig, og ret tvær, snerrede af kærsten. d. 23 december er jeg med mine forældre til lillejuleaftens hygge hos mine bedsteforældre, og min kærste var hos sine forældre. Da mine forældre kører mig hjem, siger jeg lidt i sjov til min mor, at vi ses imorgen tidlig, og hun udbryder, Nej Anja, du føder bare ikke imorgen, for jeg har hverken gjort rent, pakket julegaver ind eller dækket middagsbordet.. Godnat vi ses sagde jeg bare og gav dem et kram og gik ind til kærsten. kl 23:40 fik jeg lidt lændesmerter men tænkte at det var ryggen der værkede grundet maven og tyngden fra den, så jeg gik i seng, og drømte at jeg fødte. Vågner d 24/12 kl 7:40 og skal på wc, men inden jeg begyndte at tisse løb der en tynd stråle, og jeg tænkte PIS SHIT og LORT, ikke idag.. nå men jeg listede ind til min sovende kæreste og hentede telefonen for at ringe til min søster og min mor da de begge skulle med til fødslen (kærsten turde ikke og det respekterede jeg og idag er jeg glad for at han ikke var med for jeg havde tævet ham). Ringer så til min søster som flyver ud af sengen og drøner i bad og hjem til mine forældre, og så ringer jeg til min mor, som halvsovende siger hallo, og jeg siger godmorgen mor, mit vand siver og jeg føder idag, hun vågner lynhurtigt og siger du hører sgu aldrig efter.. nå så er turen kommet til at vække kæresten, og jeg lægger mig ind til ham og kysser ham på kinden og siger, skaat er du vågen og han svarer hmm, hvorfor, jeg siger vandet siver, han flyver op og render rundt om sig selv, jeg beder ham gå ud og starte bilen, og vi kører hjem til mine forældre hvor jeg ringer til fødegangen (var til hjertetjek d 20 da jordemor ikke kunne finde hjertelyd) kl 9:00 er vi på fødegangen og jeg bliver efter 10 minutter undersøgt af en sød jordmoder, og jeg er 1-2 fingre åben og bliver sendt hjem med besked om at jeg sagtens kan nå middag, dans om juletræet og gaverne, for jeg er jo 1 gangs fødende, har på det tidspunkt meget milde veer,, vi tager hjem og jeg bliver plantet på sofaen, imens min mor ordner det hun skal, omkring kl 16:00 siger jeg. Mor så er det altså nu hvis ikke jeg skal føde her, og vi tager afsted igen, da vi ankommer glor jordemoderen på mig og spørger hvad jeg er der for nu, jeg siger at jeg har veer, og vil gerne undersøges, og som sagt så gjort, bliver lagt på en briks og en anden sød jordemoder fru Dokswell, kommer ind og undersøger mig og jeg er der 5-6 cm åben, så mig ind på en fødestue, får lavement og får det ordnet, og så tager hun vandet for at sætte skub i det, men veerne går i stå, så jeg fik vedrop, kl ca 18:25 bliver vagthavende læge tilkaldt grundet voldsomt hjertedyk hos baby, og de sætter en caputelektrode på ham og laver skalp ph prøve på baby. kl 19:45 siger jeg at jeg skal skide og jordemoderen udbryder, nej Anja det er baby der presser, og lægen tilkaldes igen, min mor siger om jeg ikke vil dækkes lidt til da jeg ligger splitter nøgen og jeg snerrer lidt og siger hvorfor fanden det, han har vel set en fødende nøgen kvinde før (kunne ikke klare noget rørte ved mig) Kl 19:55 får jeg lov til at presse, men hver gang gled baby ned men svuppede op igen, og hjertelyden forsvandt, prøvede 4 gange og så tog han koppen frem og kl 20:10 i et sug blev min lille meget blå søn født, med hjælp fra at jeg pressede. de tog ham og undersøgte ham før jeg fik ham over. han havde navlesnoren rundt om halsen x 3 og var helt blå og slap, kort tid efter skreg han og jeg tuede, hans apgar var 9/1 10/5. han vejede 3300 gr og var 52 cm lang. og 10 min efter væltede min familie ind og kæresten. da alle på nær kærsten var gået studerede vi ham og blev enige om at han skulle hedde Simon. og han er mormors stjerne da han er født kl 20:10.

Anmeld

26. oktober 2010

pusling30

2 FB

Termin 17/3-05

Lørdag d 12/3 havde jeg sådan en underlig og ubeskrivelig uro i kroppen og jeg sagde til kæresten at jeg nok snart ville føde, men han mente der ville gå noget tid endnu, da jeg jo gik 4 dage over med Simon, nå jeg prøvede at slappe så meget af som muligt. Søndag dag vi stod op gik vi i bad, og så kørte vi en søndagstur, ud til hans forældre og bagefter mine forældre, da vi havde købt ny bil. da vi kom hjem igen omkring kl 14, skulle jeg bare på wc hele tiden, og bummelumme, var afsted hver time. kl 17:40 begynder jeg at få veer, men de er til at holde ud, så da sønnike sover går vi ind i seng og ser fjernsyn, men jeg drøner rundt i sengen for at finde hvile, og kl 20:15 ringer jeg til min søster for at få hende til at køre mig en tur ud til tjek, så det gør vi, og jeg kommer ud og bliver undersøgt, jeg er 2 cm åben og bliver sendt hjem med besked om at komme kl 8 næste morgen, og jeg siger til jordemoderen at jeg er tilbage inden midnat, og hun svarer jaja. og vi tager hjem, kl 23:15 ringer jeg så igen til min søster og til min mor som vil møde os, at nu er det altså tid, så afsted igen, og 23:40 er jeg 6 cm åben og kommer på fødestue, min jordemoder er bare så dejlig fattet og jeg bestemmer helt selv forløbet, hun støtter mig bare. min søster kører så hjem og vi lover at ringe når der sker noget. Min mor og jeg snakker og griner og jordemoderen er forbløffet over at jeg ikke har ondt, for mine veer er gode og krafige.da jeg er 9 cm åben kl 01:56 tager hun vandet og kl 02:23 får jeg presseveer, kl 02:30 får jeg lov til at presse og jeg føder 02:36 en dejlig dreng på 3200 gr og 49 cm, med navlesnoren 1 gang løst om halsen, apgar var 10/1 10/5. Kæresten og Simon kom næste morgen og så lillebror og vi var enige om at han skulle have navntet Sebastian.

Anmeld

26. oktober 2010

3xM

Med Marcus var jeg til jordemoder en fredag og jeg brokkede og stønnede over mine ribben ( han trykkede 3 stks) var i 39 uge

om aftenen lå jeg og så tv da jeg vendte mig lød et smæld og så fik jeg ellers veer puhhh men hey jeg havde jo 30 timers fødsel forude som 1 gangs...

efter et brusebad og et desperat forsøg på at sk... og en del banden måtte jeg ringe til hans far på job, men han ville så lige give det et par timer, under den korte samtale fik jeg 3 veer og så havde han sku bare at køre NU.

jeg ringede til FG og sagde jeg tror jeg er i fødsel, men deres svar var ja men det er du ikke itvivl om, men kom da bare så vi kan tjekke. 

ca. 1½ time senere stod jeg deroppe og kom ind i deres modtagelse, ved undersøgelse råbte JM vi skal vist ind på fødestuen nu, han er på vej ud.

20 min. senere lå jeg med den fineste dreng på 2700 gram og 49 cm. 4 sting og tænkte det var lidt vildt det her, var helt i chok .

de sagde så næste gang du skal føde så slå lige telt op på sygehuset, for det er ikke sikkert du når at ankomme.

he he så var heldig nok 6 år senere jeg fik vandafgang uden veer, da milas kom på 25 min. da først veerne var igang

Anmeld

27. oktober 2010

pusling30

3 FB

Termin 23/8-07

Min kærste forlod mig i november 06 og i december fandt jeg ud af at jeg var gravid, og ville ikke have abort, så jeg måtte indstille mig på at være gravid, alene og have delebørn. i februar skal jeg til jordemoder aftale og tager min knallert da der er sne og busserne kører som lort, på vej hjem styrter jeg og får knallerten hen over mave og ben, mig ind og scannes, alt er heldigvis okay med baby, og jeg tager hjem og slapper af. jeg er meget ked i denne graviditet da det er hårdt at være alene når man stadig elsker ham. i løbet af graviditeten mener jordemoderen ikke at han ikke tager nok på så jeg starter med vækstscanning og flowscanning, det går jeg til hver 14 dag i 2 md og derefter hver uge i 4 uger. jeg får lungmodner de 2 sidste gange jeg er til scanning for de syntes at hans vægt var kritisk lav og han tabte sig de 2 sidste gang 150 gr hver uge. d 29/6 havde jeg en hyggedag med de 2 andre drenge hos mine forældre i deres kolonihave og den store styrter på en plastikmotorcykel og flækker hagen, så vi tager en tur på skadestuen hvor han bliver syet, imens vi sidder i venteværelset bliver jeg ringet op at jeg skal sættes igang kl 20:30 næste aften. Jeg får kl 20:30 dagen efter lagt ballonkateter og får 2 smertestillende med hjem til at tage smerterne kl 23:00 går jeg i seng på mine forældres opfordring og jeg falder hurtigt i søvn, og mærker intet, (skulle møde kl 9:00 næste morgen og have stikpille lagt op.) vagner 6:45 og sætter kaffe over, så skriver jeg til eksen for han skulle på militærøvelse, og han kommer forbi og ønsker held og lykke. jeg går så på wc for at tisse kl 7.00 og der falder ballonerne ud og jeg får vækket mine forældre kl 7:30 ringer jeg til fødegangen og fortæller at de er faldet ud og de beder mig komme med det samme, hvor jeg siger jaja rolig nu skal lige have morgenmad og jeg har alstå ingen veer. Jeg tager et bad og vi kører, min far sætter min mor og jeg af og kører mod knuthenborg safaripark med Simon (Sebastian er hos farmor og farfar) kl 8:45 er jeg i modtagelsen og bliver sendt i et undersøgelsrum, hvor en jordemoder kommer ind og siger, Ja Anja, nu undersøger jeg dig lige og så kan din mor og du gå i cafatriet og få en kop kaffe og vente på veer. Ja okay, hun undersøger og ser derefter meget underlig ud, og spørger mig så hvor hurtig jeg fødte de andre gange, for jeg er 7 cm åben og skal direkte på fødestue.. Min kontroljordemoder er lige mødt kl 8:00 og ser mig og overtager forløbet, får sat ctg og den registrerer veer, men jeg mærker dem ikke. Kl 10 bliver pædiatrilæge og børnelæge tilkaldt da jeg siger at jeg snart skal presse. hun mærker og siger at der er en kant fortil som hun vil seponere i næste ve, og det gør hun og kl 10:20 får jeg pressetrang og jeg siger Så er det nu, skubber benene op mod hagen så numsen kommer i vejret, og presser 2 gange og kl 10:25 kommer han nærmest flyvende ud i hendes hånd som hun holdte for, havde hun ikke haft hånden sder var han fløjet ind i væggen overfor. han kom op på maven og tissede på mig og så blev han undersøgt, alt var fint han var "bare" væksthæmmet han vejede 1804 gr og var 40 cm. Apgar var 10/1 10/5. Vi var indlagt i 10 dage. Jeg besluttede sammen med brødrene at han skulle hedde Lukas.

Det var mine 3 beretninger og alle 3 er født uden smertestillende og råben, brølen og skrigen. Som alle jordemødre har sagt så er jeg sej.

Knus fra Anja

Anmeld

27. oktober 2010

Frk. Himmelblå

pusling30 skriver:

3 FB

Termin 23/8-07

Min kærste forlod mig i november 06 og i december fandt jeg ud af at jeg var gravid, og ville ikke have abort, så jeg måtte indstille mig på at være gravid, alene og have delebørn. i februar skal jeg til jordemoder aftale og tager min knallert da der er sne og busserne kører som lort, på vej hjem styrter jeg og får knallerten hen over mave og ben, mig ind og scannes, alt er heldigvis okay med baby, og jeg tager hjem og slapper af. jeg er meget ked i denne graviditet da det er hårdt at være alene når man stadig elsker ham. i løbet af graviditeten mener jordemoderen ikke at han ikke tager nok på så jeg starter med vækstscanning og flowscanning, det går jeg til hver 14 dag i 2 md og derefter hver uge i 4 uger. jeg får lungmodner de 2 sidste gange jeg er til scanning for de syntes at hans vægt var kritisk lav og han tabte sig de 2 sidste gang 150 gr hver uge. d 29/6 havde jeg en hyggedag med de 2 andre drenge hos mine forældre i deres kolonihave og den store styrter på en plastikmotorcykel og flækker hagen, så vi tager en tur på skadestuen hvor han bliver syet, imens vi sidder i venteværelset bliver jeg ringet op at jeg skal sættes igang kl 20:30 næste aften. Jeg får kl 20:30 dagen efter lagt ballonkateter og får 2 smertestillende med hjem til at tage smerterne kl 23:00 går jeg i seng på mine forældres opfordring og jeg falder hurtigt i søvn, og mærker intet, (skulle møde kl 9:00 næste morgen og have stikpille lagt op.) vagner 6:45 og sætter kaffe over, så skriver jeg til eksen for han skulle på militærøvelse, og han kommer forbi og ønsker held og lykke. jeg går så på wc for at tisse kl 7.00 og der falder ballonerne ud og jeg får vækket mine forældre kl 7:30 ringer jeg til fødegangen og fortæller at de er faldet ud og de beder mig komme med det samme, hvor jeg siger jaja rolig nu skal lige have morgenmad og jeg har alstå ingen veer. Jeg tager et bad og vi kører, min far sætter min mor og jeg af og kører mod knuthenborg safaripark med Simon (Sebastian er hos farmor og farfar) kl 8:45 er jeg i modtagelsen og bliver sendt i et undersøgelsrum, hvor en jordemoder kommer ind og siger, Ja Anja, nu undersøger jeg dig lige og så kan din mor og du gå i cafatriet og få en kop kaffe og vente på veer. Ja okay, hun undersøger og ser derefter meget underlig ud, og spørger mig så hvor hurtig jeg fødte de andre gange, for jeg er 7 cm åben og skal direkte på fødestue.. Min kontroljordemoder er lige mødt kl 8:00 og ser mig og overtager forløbet, får sat ctg og den registrerer veer, men jeg mærker dem ikke. Kl 10 bliver pædiatrilæge og børnelæge tilkaldt da jeg siger at jeg snart skal presse. hun mærker og siger at der er en kant fortil som hun vil seponere i næste ve, og det gør hun og kl 10:20 får jeg pressetrang og jeg siger Så er det nu, skubber benene op mod hagen så numsen kommer i vejret, og presser 2 gange og kl 10:25 kommer han nærmest flyvende ud i hendes hånd som hun holdte for, havde hun ikke haft hånden sder var han fløjet ind i væggen overfor. han kom op på maven og tissede på mig og så blev han undersøgt, alt var fint han var "bare" væksthæmmet han vejede 1804 gr og var 40 cm. Apgar var 10/1 10/5. Vi var indlagt i 10 dage. Jeg besluttede sammen med brødrene at han skulle hedde Lukas.

Det var mine 3 beretninger og alle 3 er født uden smertestillende og råben, brølen og skrigen. Som alle jordemødre har sagt så er jeg sej.

Knus fra Anja

Tak for dine dejlige indlæg om dine tre dejlige drenges vej til verden. 

Jeg er tilbøjelig til at give jm ret: Du er virkelig sej til det der! 

Så hyggeligt at læse om endnu et lille julemirakel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.