jeg savner at blive savnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MusseMorTil3 skriver:

jeg synes det er helt okay at have disse følelser som du har.......som sagt forstår jeg godt pointen i det skrevne...også selvom jeg ikke selv er så heldig at opleve en sådan situation...
og godt at du også ser det "gode" i situationen   -  at der er nogle andre som også "er vilde" barnet.

jeg er bare nogen gange trist over at være i den modsatte situation af dig ....... "for lidt og for meget" kan man vel sige......

det må også være forfærdeligt.. vi kender lidt til det herhjemme, men det er blevet MEGET bedre efter vi er flyttet (vi er flyttet længere væk og det gik pludselig op for visse familie medlemmer at vi ikke bare dukker op når det passer dem, men at de altså også må gøre lidt)

Men jeg kan slet ikke forestille mig en situation som du beskriver med sommerferien Jeg ville være dybt ulykkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Sofia

Caroline86 skriver:

det kan jeg godt huske! Rigtigt træls at ens graviditet pludselig bliver ens identitet.. hmm!! dengang var jeg rigtigt god til at svare så folk fattede at de gerne må spørge hvordan JEG har det og derefter spørge til graviditeten hvis jeg ikke selv nævnte det, men nu kan jeg ikke finde ud af at sige "se mig", for jeg kan jo godt se at de kun gør det fordi de holder af min lille guldklump...

Jeg synes så også tit at man, under graviditeten, kommer til at svare ligesom hvis folk har spurgt "hvordan går det med maven" selvom de måske faktisk HAR spurgt hvordan MAN har det, forstår du hvad jeg mener? altså f.eks. "hvordan går det?" "jo tak, det går godt. Det brgynder at være lidt tungt, men jeg nyder det stadig" eller sådan noget...

håber det gav mening

Ja præcis, det har jeg slet ikke tænkt over før du skrev det, men er helt rigtigt, hvis folk spørger hvordan jeg har det, ender jeg ofte med at svare på hvordan det går med graviditeten.. hehe og alligevel irriterer det mig når de kun spørger til maven men jeg er også blevet bedre til at gøre opmærksom på at jeg ikke bare er en gravid person men stadig MIG! 

Men jeg kan godt se det er svært, for naturligvis er det vildt dejligt at folk omkring dig elsker din lille pige og gerne vil vide alt om hvordan det går hende, og det kan man jo ikke rigtigt modsætte sig, men forstår sagtens at man også selv gerne vil huskes!

Anmeld

25. oktober 2010

MoarTil4

Caroline86 skriver:

det må også være forfærdeligt.. vi kender lidt til det herhjemme, men det er blevet MEGET bedre efter vi er flyttet (vi er flyttet længere væk og det gik pludselig op for visse familie medlemmer at vi ikke bare dukker op når det passer dem, men at de altså også må gøre lidt)

Men jeg kan slet ikke forestille mig en situation som du beskriver med sommerferien Jeg ville være dybt ulykkelig

tjah - jeg er også lidt skuffet over min familie.

Min bror har nok i sig selv og sine problemer. Mine forældre forsøger i stor grad at hjælpe ham med hans liv og hans søn. Det er primært der, de har deres fokus og har haft det i mange år.

De har tilsammen passet hans søn formentlig 5 gange det som de har passet vores 3 piger tilsammen i deres levetid. Vores ældste datter er 12 år - hans søn er 4 år - så det siger sig selv at det har været intenst.

Han kan ikke selv varetage sønnen fordi han er så umoden og prioritere omgang med venner osv - og mine forældre tager derfor meget over - og bruger al krudten på hans dreng (godt for drengen - men mindre godt for mine 3 piger).

Og ja - det gør da ondt i mig på mine børns vegne - min far har nævnt at han jo har et helt specielt forhold til min brors søn. Og de synes nok at de skal redde barnebarnet ligesom de redder min bror.
Jeg får til gengæld at vide, at vi jo gør det så godt. Mine forældre er glade for, at vi klare os godt i min lille familie. De ser ikke selv, at de gør forskel på børnebørn og børn.

Jeg glæder mig selv til at blive bedsteforældre på et tidspunkt - og jeg har lovet mig selv, at jeg vil behandle børnebørn ens og gøre sjove ting med dem alle uanset hvor mange der bliver - glæder mig allerede over tanken.

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

Kender I det?

Efter vi har fået Laura får jeg tit kommentaren "ser vi Jer ikke snart igen? Det er så længe siden vi har set Laura"... SUK... nogle gange gad jeg bare godt høre "ses vi ikke snart? det er så længe siden vi har set DIG"... Er det for meget at forlange?

Jeg har nogle få dejlige veninder som siger de savner MIG og at jeg i øvrigt gerne må tage min dejlige unge med når de skal ses med MIG... men der er skisme tilmed familie der virker som om de kun ser mig for at få lov at se Laura

Familien på Daniels side er værst. Og (venner/veninder)/bekendte der ikke kender mig så godt. De ringer også for at høre hvordan Laura har det uden at spørge til mig... Selvfølgelig er jeg glad for de kerer sig om Laura, men hvorfor skal det være på min bekostning?

Jeg ved ikke hvad jeg vil med denne tråd, trængte nok bare til at komme ud med det!

Og så lige en tak til de dejlige mennesker der ser mig som "Caroline, mor til Laura" og ikke "Lauras mor, Caroline"

knus Caroline

Jeg kender det godt, men jeg tager det ikke ilde op, selvom mange tit spørger til Laura uden at spørge til mig. Det er ofte en tanketorsk hos folk.

Tænk ikke over det, men tænk på alle de mennesker der elsker dig- med eller uden Laura

Anmeld

25. oktober 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

altså jeg vil ikke virke utaknemmelig eller noget, for det er da virkelig dejligt at de er så glade for hende... men jeg vil bare helst ikke glemmes på den bekostning

jeg er nok for nærtagende... synes bare det er lidt hårdt at det pludselig ikke er så spændende at se os hvis Laura ikke er der

Vil jo så sige at jeg og A er glemt fra begge familiers sider... 

Når nogen ringer til os af familier - Ringer de for at høre hvordan det går med Julie, de spørger slet ikke til os... Synes jeg jo så er helt forkert.. Vi har endda nævnt overfor familier at de må meget gerne spørge os forældre engang imellem om hvordan det går... Det vil vi hvert fald sætte pris på... ;) 

Når vi så spørger dem om hvordan det går, får man bare kommentaren "Er det ikke lige meget? Nu handler det om Julie" NEJ det er sq ikke lige meget... 

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MoarJ skriver:

Vil jo så sige at jeg og A er glemt fra begge familiers sider... 

Når nogen ringer til os af familier - Ringer de for at høre hvordan det går med Julie, de spørger slet ikke til os... Synes jeg jo så er helt forkert.. Vi har endda nævnt overfor familier at de må meget gerne spørge os forældre engang imellem om hvordan det går... Det vil vi hvert fald sætte pris på...  

Når vi så spørger dem om hvordan det går, får man bare kommentaren "Er det ikke lige meget? Nu handler det om Julie" NEJ det er sq ikke lige meget... 

mærkelig opførsel

Anmeld

25. oktober 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

mærkelig opførsel

Ja virkelig... 

Anmeld

25. oktober 2010

Kaufie

Get used to it - sådan er det bare.....

Min egen søster glemte at sige farvel til mig da de besøgte os sidst - fordi hun havde travlt med at få knusere af min søn.....

Når vi besøger mine forældre er de tit i gang med at snakke og lege med William før jeg får overtøjet af - så kan jeg så gå ind og sige "Hej jeg vil også gerne have en knuser"

Når først jeres børn bliver så store, at de selv kan give knusere og give udtryk for savn - så skal I nok få masser af opmærksomhed den vej - men ellers er bebs altså bare mere interessant end forældrene.....sådan er det bare.....

Anmeld

25. oktober 2010

Vingummien

Tror også mange tror at os mødre kan lide det sådan, at det handler om vores små børn.

Jeg forstår dig godt, har selv tænkt sådan. Men er nået dertil at det må folk nu godt, jeg har haft mine ture hvor det er mig der er blevet forkælet. Og trænger jeg til det, så besøger jeg folk uden Emil, hvis jeg en dag har titdlig fri så smutter jeg ud til mine forældre inden jeg henter Emil i vuggestuen

Min bror, ved ham handler det hele om Emil, og jeg ved det er fordi de ikke selv har fået et, og hans kone vist ikke så gerne vil have et. Så det tager jeg ikke så tungt der.

Anmeld

25. oktober 2010

Bryndis

Jeg kender det alt for godt med at blive savnet af familien.

Efter jeg blev gravid med min første søn på knap to år har min familie kun været interesseret i hvordan det går med Oliver. Min søster og jeg snakkede overhovedet ikke sammen inden jeg blev gravid da vi var to vidt forskellige mennesker. Men efter jeg blev gravid så lavede hun ikke andet end at snakke om maven og ville røre den hele tiden og sådan noget.

Og efter han kom til verden så hver gang familen spørger om vi skal ses så er det kun for at se Oliver. Hvis de kommer på besøg her så vader de direkte ind af døren, råber på Oliver og løber der hen hvor han er. Og når vi besøger dem så går vi lige så stille ind ad døren og de kommer stormende ud for at tage imod Oliver hvor vi så står tilbage og tænker ''jamen hej, rart at se jer også''. Og jeg er også gravid igen men det lægger de ikke så meget mærke til.

Og de gange hvor vi har besøgt dem uden Oliver hvor de måske ikke har vidst at han ikke kom med så det første de siger er, '' Hvor er Oliver henne? Hvorfor har i ikke ham med? Og ej det kan i ikke være bekendt.'' Og der tænker jeg bare at prøv lige og styr jer. Vi har også behov for at komme ud og besøge vores familie uden lillemanden for det er kun ham opmærksomheden ligger på når vi er sammen. Og når Oliver er ude og sove til middag imens vi besøger dem eller når de er her så laver de ikke andet end at sidde og kigge ud af vinduet og vente på at han vågner. Ikke noget med at sidde og snakke og hygge med os.

For ikke så længe siden så havde jeg fået en bekendt til at lave et maleri til mig hvor der skulle være et billede af min søn og hans navn samt fødsels informationer. Super flot billede. Men inden jeg overhovedet når og få det, da det blev lavet i Holstebro og jeg bor i Thisted, der ser jeg på facebook at min søster også havde fået lavet et maleri af samme bekendt med et billede af MIN søn på og hans navn hvor det hang i hendes stue. Hold kæft hvor blev jeg hidsig da jeg så det for det er sku en personlig ting og få lavet syns jeg. Er så fornærmet og sur over at hun ikke lige havde spurgt først for så havde hun fået et klart nej. Det er da rart at hun interessere sig for min søn men hun overdriver så meget at vi er trætte af at se hende for hun tænker kun på Oliver. Hende og hendes kæreste har endda sagt at hvis man kunne så ville de klone min søn. Det er nok mest ment for sjov men helt ærligt. Så sygelig har man ikke lov til at være.

Siden vi er flyttet til Thisted så forventer min familie at HVER gang vi besøger dem så skal vi overnatte der. Og gør vi det ikke så bliver de pisse fornærmet. En dag hvor vi havde besøgt dem med overnatning og hvor jeg, min kæreste, min søn og søster var taget et smut ned i byen for at kigge lidt så siger min kæreste og jeg så at vi nok skulle til og hjem (og vi mente hjem til min søster) fordi at Oliver skulle sove til middag. Vi sætter Oliver ind i bilen og min søster kommer så hen til Oliver og siger vi ses en anden dag hvor jeg så siger at vi altså kun skulle hjem til dem fordi at Oliver skulle sove. Og inden jeg havde sagt det troede hun at vi skulle hjem til os selv og det havde hun så sagt til min mor, hvor min mor så havde skrevet en laaaaang sviner besked til min kæreste om at vi ikke kunne være det bekendt osv. (han modtog ikke beskeden da min mor havde skrevet til hans gamle arbejdsnummer som hans gamle chef havde på det tidspunkt) Men min kæreste har så snakket med hans gamle chef efterfølgende hvor han havde fortalt om den sviner besked han havde modtaget en dag og min kæreste bliver jo rasende for han finder sig ikke i at blive svinet på den måde og især ikke af min mor når det bare er fordi at hun er fornærmet over at vi skulle hjem uden at de kunne sige farvel til min søn (som vi så ikke skulle men det troede hun) Og jeg forstår slet ikke hvorfor hun skrev det til ham. Hvorfor ikke til mig? Det er da mig der er hendes datter. Jeg tror det er fordi at de tror at min kæreste bestemmer det hele her hjemme og over hvornår vi skal og ikke skal afsted. Hvilket det bestemt ikke er for vi er altid fælles om vores beslutning.

Ved egentlig ikke hvorfor indlægget skulle blive så langt. Havde vidst lidt flere ting som irriterede mig og som jeg lige trængte til at komme af med

Men kort sagt så forstår jeg udmærket godt hvordan du har det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.