tak fordi I læser med! det er meget terapeutisk at skrive det ned, må jeg sige 
Rosa skriver noget om samtaler med jordemødrene, o her vil jeg lige svare, at vi var til jordemor/Boel test i fredags på svendborg barselsgang og der snakkede vi fødslen igennem med en jordemor og fik desuden at vide at når og hvis vi får brug for det, så kan vi ringe og aftale en tid med Johanne eller andre jordemødre vi har behov for at vende oplevelsen med - også selvom der måske går flere måneder før vi føler vi har brug for det. Desuden fik vi at vide, at vi altid kan ringe til Familiecenteret hvor vi kan få gratis psykologhjælp til at bearbejde forløbet, hvis vi har brug for det. Så det er meget meget betryggende og rart at vide at de tager hånd om os, hvis vi pludselig føler vi skrider lidt i svingene 
Igår snakkede Søren meget om, at hans angst for at miste var blevet mange millioner gange forstærket. Selvfølgelig fordi man får det her lille nye menneske udleveret, men også - tror jeg - fordi det for ham føltes som liv eller død under fødslen og han har været ås bange for os begge to indtil hun var ude. Selv derefter snakkede han meget om, om hun mon havde taget skade osv. - hvilket de dog ikke mener hun har, selvom de heller ikke lige ved hvorfor hjertelyden dykkede. Så igår aftes brugte vi nogle timer på at tale om, at man ikke må lade angsten tage styringen. For vi kan vist allesammen nikke genkendene til at være angste for at miste vores mirakler (ikk?), men man må ikke blive så bange, at man glemmer at man er lykkelig og at tingene jo faktisk GÅR godt. Det tror jeg især er noget han går rundt og arbejder med i disse dage, men det er bestemt rigtig godt at vi snakker så åbent om de her ting!
DK: Da hun kom ud lå hun dernede for enden af mig og der var ikke nogen der ligesom overvejede at vi ikke vidste kønnet. Jeg tænkte ikke selv over det, jeg syntes bare det var så fantastisk hun var ude. Lige pludselig rømmer Søren sig lidt og spørger hvad det egentlig er og der flyver de allesammen rundt for at finde ud af det og vi får at vide at det er en pige. Jeg kan huske jeg tænkte "hvilket køn? jamen det er jo vores BABY!", men da de sagde pige så var det bare helt "ja, selvfølgelig er det z, det vidste vi jo godt"
Sådan havde Søren det også, det føles som om det var hende vi ventede på hele tiden og nu er hun her og det er lidt som om vi alle 3 har kendt hinanden siden tidernes morgen 
Anmeld