Ambulance???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Pena

NR3ønskebarn skriver:

Hehe ja ok så kan jeg godt se det Jeg vil som sagt heller ikke ringe til dem, hvis det ikke kan lade sig gøre. Og en fødsel er jo ikke akut på den måde jo hehe..

Kan du ikke ringe og sige du kan mærke håret. og dermed at det er akut.

Og så spille dum og sige at det nok var noget andet hår du kunne mærke....

Aaaj den går nok ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Dansker I Holland

Low skriver:

Det forstår jeg skam godt . Er i helt sikker på at i ikke kender nogle som kan køre? Det kan jo godt være at i bliver sendt hjem igen og så kan det blive rigtig dyrt

Ja jeg er helt sikker på at vi ikke kender nogen som bare lige kan køre for os. Jeg har snakket med min jordemoder om dette med at blive sendt hjem, og hun sagde til mig at hun ville skrive i min journal at hun godt kunne sørge for at de kunne finde et sted til os hvor vi kan være, i stedet for bare at blive sendt hjem. Hun ved nemlig at vi har småt med penge.. Ikke for at få særbehandling eller noget, men jeg synes bare jeg ville lufte tanken til hende. Og det sagde hun jeg ikke skulle bekymre mig om... Kender ingen som bor i nærheden desværre som jeg kan regne med

Anmeld

14. oktober 2010

Dansker I Holland

Søddepødde skriver:

Kan du ikke ringe og sige du kan mærke håret. og dermed at det er akut.

Og så spille dum og sige at det nok var noget andet hår du kunne mærke....

Aaaj den går nok ikke...

GRINER!! Jo det kunne da være helt vildt fedt LOL.. Ej tror sq nok de vil glo noget altså Ideen er fed nok

Anmeld

14. oktober 2010

Low

NR3ønskebarn skriver:

Ja jeg er helt sikker på at vi ikke kender nogen som bare lige kan køre for os. Jeg har snakket med min jordemoder om dette med at blive sendt hjem, og hun sagde til mig at hun ville skrive i min journal at hun godt kunne sørge for at de kunne finde et sted til os hvor vi kan være, i stedet for bare at blive sendt hjem. Hun ved nemlig at vi har småt med penge.. Ikke for at få særbehandling eller noget, men jeg synes bare jeg ville lufte tanken til hende. Og det sagde hun jeg ikke skulle bekymre mig om... Kender ingen som bor i nærheden desværre som jeg kan regne med

Det er rart at hun vil søre for det

Anmeld

14. oktober 2010

Dansker I Holland

pusling30 skriver:

Hejsa, det er rigtigt at du kan ringe til 112 og køre i ambulance hvis du har en livstruende sygdam eller meget fremskreden fødsel, men du kan også ringe 112 og få en amulance til hospitalet, men hvis det var en unødvendig kørsel kan du få en bøde for at bruge unødvendig tid, hvor de måske kunne have været et andet og mere krævende sted. Jeg oplevede for et par år siden at en dame havde rekvireret en ambulance for lændesmerter, og hun fik ved ankomst til skadestuen afvide at der ville komme en bøde med posten.

Jeg har også prøvet at få skældud af en læge på skadestuen for selv at have taget på skadestuen med et kraftigt migræneanfald, (fik indsprøjtning med morfin), at jeg skulle have ringet efter en ambulance. Så det er forskelligt for hvad man fejler og om det er berettiget til ambulancekørsel.

Mvh Anja

Ok Mange tak for svar Jeg må lige prøve at snakke med min jordemoder om det her den 20, jeg vil jo ikke belemre dem hvis det ikke er akut. Og har bestemt ikke lyst til en bøde ggg..

Anmeld

14. oktober 2010

Dansker I Holland

Karoline skriver:

Ved min første fødsel (for ni år siden) blev jeg transporteret med ambulance, da vandet gik i en skylle, og min datters hoved ikke stod fast. Det var jordemoderen på fødegangen, der bestilte den til mig, så tror ikke umiddelbart, man blot kan bestille en selv, uden der er en akut årsag.

Ok mange tak Det tænkte jeg heller ikke at man kunne. Jeg ville bare være sikker i min sag nemlig. Ikke sådan når man får blandede infos

Anmeld

14. oktober 2010

Dansker I Holland

Low skriver:

Det er rart at hun vil søre for det

Ja det synes jeg nemlig osse er rigtig flot gjort af hende

Anmeld

15. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Med mindre baby lægger forkert eller du af anden grund ikke kan/må føde alm...

Frederic lå i tværleje gennem hele graviditet - vendes ville han ikke, da de forsøgte det.

Så fik ordre på at lægge mig ned og ringe efter ambulance, hvis jeg gik i fødsel... Da han kun kunne komme ud ved ks.

Anmeld

15. oktober 2010

TbCp

Jeg fik at vide at det ville koste noget hvis jeg selv ringede efter falck, men gik jeg om fødegangen og de bestilte en til mig ville det ikke koste noget...

Mv. Tina som blev hentet af falck da fødslen gik igang

Anmeld

15. oktober 2010

Mumto3

De to første gange jeg fødte blev jeg kørt på hospitaltet i ambulance, men det var altså jordemoderen der havde ringet efter den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.