Ambulance???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.741 visninger
56 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Dansker I Holland

Hejsa alle I skønne piger/kvinder herinde. Er der nogen som ved om man kan ringe 112 og blive kørt med ambulance på hospitalet? Jeg har hørt noget om at det koster penge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal forholde mig til, da jeg har fået forskellige ting at vide.

Knus Sussie 35+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Pige2009

NR3ønskebarn skriver:

Hejsa alle I skønne piger/kvinder herinde. Er der nogen som ved om man kan ringe 112 og blive kørt med ambulance på hospitalet? Jeg har hørt noget om at det koster penge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal forholde mig til, da jeg har fået forskellige ting at vide.

Knus Sussie 35+3

Det kan du ikke medmindre det er livstruende eller har meget fremskreden fødsel

Anmeld

14. oktober 2010

Low

Min JM har sagt at man ikke skal ringe til dem. Man skal jo også kun ringe til dem hvis det er akut og man kan jo godt sige at an fødsel ikke er akut. Jo der kan selvfølgelig komme ud for noget alvorligt når man er kommet i fødsel men som udgangspunkt skal man ikke ringe til dem. Tænk hvis alle som skulle føde ringede efter en ambulance 

Anmeld

14. oktober 2010

Dansker I Holland

Baagøe skriver:

Det kan du ikke medmindre det er livstruende eller har meget fremskreden fødsel

Ok det tænkte jeg nok Pis os.. Sorry mit sprog. Sidder bare og er meget frustreret over det, for eneste løsning er at jeg tager en taxa og det er jo røv dyrt Og jeg har bestemt ikke lyst til at køre i bus med veer Det gjorde jeg med min nr 2 datter.. Det var skisme ikke sjovt da..

Anmeld

14. oktober 2010

Dansker I Holland

Low skriver:

Min JM har sagt at man ikke skal ringe til dem. Man skal jo også kun ringe til dem hvis det er akut og man kan jo godt sige at an fødsel ikke er akut. Jo der kan selvfølgelig komme ud for noget alvorligt når man er kommet i fødsel men som udgangspunkt skal man ikke ringe til dem. Tænk hvis alle som skulle føde ringede efter en ambulance 

Hehe det forstår jeg skam osse godt Jeg ville bare have det bekræftet, da jeg ikke har lyst til at ringe hvis jeg ikke får noget ud af det hehe.. Og ja en fødsel er jo ikke akut på den måde Jeg har bare langt til sygehuset og kender ingen som har bil desværre Så jeg må nok bare smide penge væk på en taxa griner...

Anmeld

14. oktober 2010

Pena

NR3ønskebarn skriver:

Knus Sussie 35+3

Jeg tror kun det er muligt hvis det er akut. Ligesom med alt andet der kræver at man skal på sygehuset. Ellers kunne de vel næsten ikke lave andet.

Men jeg ved det ikke.

Tror man får at vide man skal tage en taxa hvis man ikke har bil.

Min mor kørte i ambulance da jeg skulle fødes, men jeg var så også ved at blive født i ambulancen, så de har nok vurderet det var sikrest hun blev hentet af nogle fagfolk.

Anmeld

14. oktober 2010

Dansker I Holland

Søddepødde skriver:

Jeg tror kun det er muligt hvis det er akut. Ligesom med alt andet der kræver at man skal på sygehuset. Ellers kunne de vel næsten ikke lave andet.

Men jeg ved det ikke.

Tror man får at vide man skal tage en taxa hvis man ikke har bil.

Min mor kørte i ambulance da jeg skulle fødes, men jeg var så også ved at blive født i ambulancen, så de har nok vurderet det var sikrest hun blev hentet af nogle fagfolk.

Hehe ja ok så kan jeg godt se det Jeg vil som sagt heller ikke ringe til dem, hvis det ikke kan lade sig gøre. Og en fødsel er jo ikke akut på den måde jo hehe..

Anmeld

14. oktober 2010

Low

NR3ønskebarn skriver:

Hehe det forstår jeg skam osse godt Jeg ville bare have det bekræftet, da jeg ikke har lyst til at ringe hvis jeg ikke får noget ud af det hehe.. Og ja en fødsel er jo ikke akut på den måde Jeg har bare langt til sygehuset og kender ingen som har bil desværre Så jeg må nok bare smide penge væk på en taxa griner...

Det forstår jeg skam godt . Er i helt sikker på at i ikke kender nogle som kan køre? Det kan jo godt være at i bliver sendt hjem igen og så kan det blive rigtig dyrt

Anmeld

14. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ved min første fødsel (for ni år siden) blev jeg transporteret med ambulance, da vandet gik i en skylle, og min datters hoved ikke stod fast. Det var jordemoderen på fødegangen, der bestilte den til mig, så tror ikke umiddelbart, man blot kan bestille en selv, uden der er en akut årsag.

Anmeld

14. oktober 2010

pusling30

NR3ønskebarn skriver:

Knus Sussie 35+3

Hejsa, det er rigtigt at du kan ringe til 112 og køre i ambulance hvis du har en livstruende sygdam eller meget fremskreden fødsel, men du kan også ringe 112 og få en amulance til hospitalet, men hvis det var en unødvendig kørsel kan du få en bøde for at bruge unødvendig tid, hvor de måske kunne have været et andet og mere krævende sted. Jeg oplevede for et par år siden at en dame havde rekvireret en ambulance for lændesmerter, og hun fik ved ankomst til skadestuen afvide at der ville komme en bøde med posten.

Jeg har også prøvet at få skældud af en læge på skadestuen for selv at have taget på skadestuen med et kraftigt migræneanfald, (fik indsprøjtning med morfin), at jeg skulle have ringet efter en ambulance. Så det er forskelligt for hvad man fejler og om det er berettiget til ambulancekørsel.

Mvh Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.