NR3ønskebarn skriver:
Hejsa alle I skønne piger/kvinder herinde. Er der nogen som ved om man kan ringe 112 og blive kørt med ambulance på hospitalet? Jeg har hørt noget om at det koster penge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal forholde mig til, da jeg har fået forskellige ting at vide.
Knus Sussie 35+3 
Hejsa, det er rigtigt at du kan ringe til 112 og køre i ambulance hvis du har en livstruende sygdam eller meget fremskreden fødsel, men du kan også ringe 112 og få en amulance til hospitalet, men hvis det var en unødvendig kørsel kan du få en bøde for at bruge unødvendig tid, hvor de måske kunne have været et andet og mere krævende sted. Jeg oplevede for et par år siden at en dame havde rekvireret en ambulance for lændesmerter, og hun fik ved ankomst til skadestuen afvide at der ville komme en bøde med posten.
Jeg har også prøvet at få skældud af en læge på skadestuen for selv at have taget på skadestuen med et kraftigt migræneanfald, (fik indsprøjtning med morfin), at jeg skulle have ringet efter en ambulance. Så det er forskelligt for hvad man fejler og om det er berettiget til ambulancekørsel.
Mvh Anja
Anmeld