Psykolog-priser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

AnnetteG

Znuzke skriver:

Nixen bixen - ikke hvis man som mig fyldte 38 i juni og først gik til lægen i august. Jeg kan ikke få hjælp - frisk luft er hvad hun kan hjælpe mig med..... Jeg kan ikke finde de 10 -12.000 et psykologforløb vil komme til at koste, og så er det bare ærgeligt.....

Sender dig lige en buket sympati - grotesk at man "ikke kan få" en efterfødselsvirkning når man har rundet de 38. eller sagt på en anden måde; ikke har ret til tilskud pga. alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Znuzke skriver:

Nixen bixen - ikke hvis man som mig fyldte 38 i juni og først gik til lægen i august. Jeg kan ikke få hjælp - frisk luft er hvad hun kan hjælpe mig med..... Jeg kan ikke finde de 10 -12.000 et psykologforløb vil komme til at koste, og så er det bare ærgeligt.....

er det sandt? fordi man er fyldt 38år så er der ikke mere at hente?

Anmeld

14. oktober 2010

ekzunz

Ni-ko-li-ne skriver:

er det sandt? fordi man er fyldt 38år så er der ikke mere at hente?

Altså hun ville da godt udskrive en recept på nogle lykke-piller, men hun mente egentligt ikke det var det jeg havde mest brug for - hun mener jeg vil have rigtig stor gavn af at tale med en psykolog. Jeg har en langvarig stress og noget depression (iflg. skemaet, en middel-svær, men da jeg ikke har selvmordstanker, mener hun ikke det er så slemt igen) og jeg kan ingen hjælp få!!! Jeg synes det er så grotesk at der er tusinder der sygemelder sig med stress og depressioner og så er der en aldersgrænse der skal afgøre om du kommer hurtigt tilbage til arbejdsmarkedet eller ej...

Jeg var til en sygemeldingssamtale på kommunen og hun mente jeg skulle bede om en psykiater - men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, og jeg ved heller ikke helt hvad det så går ud på...jeg vil jo helst undgå pillerne.

Anmeld

14. oktober 2010

ekzunz

AnnetteG skriver:

Sender dig lige en buket sympati - grotesk at man "ikke kan få" en efterfødselsvirkning når man har rundet de 38. eller sagt på en anden måde; ikke har ret til tilskud pga. alder

Nu er det ikke en efterfødelsreaktion jeg har, men stress og depression i al almindelighed - og så er der bare ikke noget at hente nogle steder...

Og tak for sympatien

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Det vil jeg mene at jeg har. Jeg kører grædende fra arbejde og jo mere ansvar jeg får på mit arbejde des værre får jeg det og des mindre tro får jeg på mig selv.

Det lyder mere som et stressrelateret problem, og at en coach måske mere er løsningen for dig

Anmeld

14. oktober 2010

AnnetteG

Znuzke skriver:

Nu er det ikke en efterfødelsreaktion jeg har, men stress og depression i al almindelighed - og så er der bare ikke noget at hente nogle steder...

Og tak for sympatien

Jeg burde nok have skrevet efterfødselsvirkning eller depression - da de står under samme kategori på den liste lægen har.

Håber du klarer dig - mon ikke man en dag når frem til, at psyken kræver lige så stor omsorg som fysikken.

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Jeg har desværre oplevet, at en henvisning fra lægen ikke hænger særlig løst, men det kommer nok helt an på ens læge, og hvordan h*n vil tackle det.

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Altså hun ville da godt udskrive en recept på nogle lykke-piller, men hun mente egentligt ikke det var det jeg havde mest brug for - hun mener jeg vil have rigtig stor gavn af at tale med en psykolog. Jeg har en langvarig stress og noget depression (iflg. skemaet, en middel-svær, men da jeg ikke har selvmordstanker, mener hun ikke det er så slemt igen) og jeg kan ingen hjælp få!!! Jeg synes det er så grotesk at der er tusinder der sygemelder sig med stress og depressioner og så er der en aldersgrænse der skal afgøre om du kommer hurtigt tilbage til arbejdsmarkedet eller ej...

Jeg var til en sygemeldingssamtale på kommunen og hun mente jeg skulle bede om en psykiater - men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, og jeg ved heller ikke helt hvad det så går ud på...jeg vil jo helst undgå pillerne.

Det er da fuldstændig vanvittigt! Alle burde have ret til samme hjælp uagtet om de er 5 eller 75. En meldig som den du har fået kan virkelig få mig helt op på stikkerne og gøre mig harm - det er da at forfordele dig så det batter

Anmeld

14. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Znuzke skriver:

jeg har været tilknyttet en psykiater... med en svær depression... fik en del medicin...

altås, jeg aner ikke om man kan have samtaler ved en psykiater uden at man er medicineret... men jeg synes du skal forhøre dig hos lægen...

nej det er dyrt at gå til psykolog... ca 600kr pr gang... hvis ikke 800kr pr gang...og jeg synes ikke der burde være en aldersgrænse!!!

Anmeld

14. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Det vil jeg mene at jeg har. Jeg kører grædende fra arbejde og jo mere ansvar jeg får på mit arbejde des værre får jeg det og des mindre tro får jeg på mig selv.

Dette er kopieret fra www.psykolokontakt.dk

Når særlige vilkår foreligger, er der mulighed for at få en henvisning til psykolog hos din praktiserende læge. Ifølge overenskomsten mellem Sygesikringens forhandlingsudvalg og Dansk Psykolog Forening har følgende personkreds mulighed for at få tilskud til psykologbehandling (jvf. Overenskomst om psykologhjælp):

• røveri-, volds- og voldtægtsofre
  • personer, der inden de fyldte 18 år har været ofre for incest eller andre seksuelle overgreb
  • trafik- og ulykkesofre
  • pårørende til alvorligt psykisk syge personer
  • personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende til personer ramt af alvorligt invaliderende sygdom
  • pårørende ved dødsfald
  • personer, der har forsøgt selvmord
  • kvinder, der, som følge af misdannelser eller lignende ved barnet, får foretaget provokeret abort efter 12. graviditetsuge
  • personer med let til moderat depression mellem 18 og 37 år

Tilskud til psykologhjælp er normalt betinget af:

• at klienten har skriftlig henvisning fra alment praktiserende læge eller vagtlæge
  • at henvisningen til psykologhjælp ikke er udstedt senere end 6 måneder efter den begivenhed, der er årsag til henvisningen, indtrådte. Tidsbegrænsningen gælder dog ikke i forbindelse med incest/seksuelle overgreb eller ved depression. 
  • at psykologen er tilknyttet sygesikringen - dvs. psykologen har gennemgået en klinisk efteruddannelse og er offentligt autoriseret

Du kan ikke automatisk få en henvisning, hvis du har været udsat for en eller flere af de anførte hændelser. Din læge skal skønne, at du også befinder dig i en krise, som er udløst af det, som du har været ude for. Hvis du er ude for flere hændelser, giver hver hændelse mulighed for tilskud til psykolog behandling efter de anførte retningslinier.

Der ydes tilskud til maksimalt 12 konsultationer, som kan gives som individuel konsultationer, som to-personers konsultationer eller som gruppe-konsultationer (depressive kan dog opn op til 2 x 12 samtaler efter henvisning fra egen læge). Den enkelte klient kan frit vælge, hvilken psykolog - tilknyttet sygesikringen - der ønskes behandling hos.

Personer, der kan modtage psykologhjælp i forbindelse med et kriseterapeutisk beredskab ved større ulykker og katastrofer, kan ikke opnå tilskud fra sygesikringen til psykologhjælp.

Denne side er sidst opdateret juni 2009

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.