Psykolog-priser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Tak

Her er updaten du spurgte efter. Jeg var ved lægen igår som ikke umiddelbart kan henvise mig til en psykolog, da jeg ikke er under de der kriterier, men hun vil ved hjælp af et skema undersøge om jeg har en depression, og på den måde henvise mig. Som jeg hørte det, så får hun det til at se ud som om jeg har en, at hun vil hjælpe. Men jeg har udfyldt skemaet i går og den skræmmer mig faktisk og bliver helt i tvilv om har en bette depression.

Men altså pga mit arbejde har hun sygemeldt mig en uge foreløbelig, hvor vi så skal mødes igen og se hvordan det står til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Her er updaten du spurgte efter. Jeg var ved lægen igår som ikke umiddelbart kan henvise mig til en psykolog, da jeg ikke er under de der kriterier, men hun vil ved hjælp af et skema undersøge om jeg har en depression, og på den måde henvise mig. Som jeg hørte det, så får hun det til at se ud som om jeg har en, at hun vil hjælpe. Men jeg har udfyldt skemaet i går og den skræmmer mig faktisk og bliver helt i tvilv om har en bette depression.

Men altså pga mit arbejde har hun sygemeldt mig en uge foreløbelig, hvor vi så skal mødes igen og se hvordan det står til.

Jamen så er du jo allerede et stort skridt videre. Jeg håber, uagtet hvad du "fejler", at du kan få hjælp på en eller anden måde, så du nemmere kan komme videre, for det er aldrig sjovt at være nede i et hul følelsesmæssigt.

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym

Jeg har fået gratis psykologhjælp. Lige så mange timer som jeg og min psykolog mener og også noget kropsterapi får jeg.

Så man kan få det gratis.

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Anonym skriver:

Jeg har fået gratis psykologhjælp. Lige så mange timer som jeg og min psykolog mener og også noget kropsterapi får jeg.

Så man kan få det gratis.

Er det gennem lægen du er blevet henvist? For kender ingen der har kunnet få det gratis og uden begrænsninger. Jeg kunne max få 12 timer, og det til 306 kr pr gang.

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym

wamse skriver:

Er det gennem lægen du er blevet henvist? For kender ingen der har kunnet få det gratis og uden begrænsninger. Jeg kunne max få 12 timer, og det til 306 kr pr gang.

Ja, det var en læge der henviste mig. Og der talte jeg med en psykolog som gav mig tilbud om de timer der var brug for og samtidig noget terapi.

Har dog kun været der 4 gange og regner med det snart er overstået, da jeg ikke er syg men har været udsat for noget stress igennem længere tid.

Anmeld

19. oktober 2010

Fiona78

wamse skriver:

Jeg mener også at det er noget med at man kan få gratis timer hos psykolog hvis man har været udsat for feks incest og andre stærke traumer men er ikke 100 pct sikker....

Anmeld

19. oktober 2010

wamse

Fiona78 skriver:

Jeg mener også at det er noget med at man kan få gratis timer hos psykolog hvis man har været udsat for feks incest og andre stærke traumer men er ikke 100 pct sikker....

Hmm det kan godt være at det er der forskellen ligger.

Jeg blev henvist pga dødsfald af nært pårørende og pga pårørende til psykisk syg, og der var der delvis selvbetaling...

Anmeld

1. november 2010

baby84

har ikke læst det hele, men her er reglerne.

man kan få henvisning til psykolog med tilskud fra sygesikringen hvis man

1. Et menneske, du elsker og holder af, dør.
f. eks. din mor, far, bror, søster - dit barn eller din samlever.
2. Du er udsat for vold, voldtægt - eller et røveri.
3. Du bliver ramt af en alvorlig invaliderende sygdom.
4. Du har haft en trafikulykke, der giver dig psykisk men.
5. Du har fået en provokeret abort efter 12. graviditetsuge.
6. 6  Du er pårørende til en alvorlig psykisk syg person.
7. Du er pårørende til et familiemedlem, som lider af
en alvorligt invaliderende sygdom f. eks. cancer.
8. Du har forsøgt at begå selvmord.

9. Du har været udsat for incest eller lign. mishandling
10. Du er imellem 18 - 37 år og din læge siger,
at du har en let, eller en moderat depression

Man  betaler selv ca 370 ved første samtale og 308 ved de efterfølgende.

Man får tilskud til 12 samtaler.

ved punkt 10 kan man i visse tilfælde få endnu en henvisning hvis der stadig er depression.

Første samtale er ikke gratis

Nogle forsikringer private eller arbejdsmæssige dækker op til 10-12 samtaler ved psykolog enten hele beløbet (900kr pr gang) eller egenbetalingen på 308 kr hvis man samtidig har en henvisning. OBS mange forsikringsselskaber kræver autoriserede psykologer så undersøg altid dette.

Har man psykisk lidelse fx alvorlig ansgt eller svær/middelsvær depression, personlighedsforsturrelse, PTSD, skitzofreni, spiseforstyrrelser mm. kan man endvidere henvises til behandling i psykiatrien via egen læge. Ikke alle læger kender tilbudene i psykiatrien men man kan se på psykiatriens hjemmeside i de res. regionener og undersøge dette.

Behandling i psykiatrien er gratis

henvises man af egen læge til privatpraktiserende psykiater fordi der er mistanke om psykisk lidelse hvor medicinering kan hjælpe er dette så vidt jeg ved også gratis modsat psykologbehandling. Ved psykiater kan man også gå til samtaler men psykiateren vil ofte have medicinsk behandling som primær-behandling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.