Forskel på at føde store og små babyer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.472 visninger
43 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

misslea

Hej piger!!!!

Nu er jeg jo idag gået EN UGE over tid..... øøøøøøøøøøøøøv manner!!!

Jeg var til JM i fredags, og hun vurderede lillepigen til at veje ca. 3600 gram!! Ikke nogen kæmpe baby.... det ved jeg!!!

Men så kom jeg til at tænke på, om det er hårdere, sværere og gør mere ondt at føde et barn på 4500 + i forhold til et barn på eks. 3500???

Hvad er jeres erfaringer????

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Marco2

Det skulle det ikke være. Det der er svært at få ud er jo kraniet, altså når barnets hoved skal ud. Og et barn på 4500 har ikke et "federe" kranie end et barn på 3600. De ekstra gram/kilo sidder jo på barnet mave/arme/lår og når først hovedet er ude er det "piece of cake" at få resten ud. Et kilo fra eller til. Man skal vist et godt stykke over de 5 før det begynder at have en betydning.

Og kom nu igang. Venter i spænding på dig og Thjul

God fødsel når du engang kommer så langt.

AG

Anmeld

11. oktober 2010

Ida.

Min mor påstår hårdnakket, at hun synes det var nemmere at føde min basse af en lillebror end det var at føde mig - min bror vejede 4750 gr og var 56 cm - jeg selv vejede 3450 gr og var 51 cm...

Anmeld

11. oktober 2010

Thalia

Min første søn vejede 4100g og var 56 cm ved fødslen. Han var stjernekigger og fødslen var temmeligt hård - sådan noget med 3 døgn med veer og til sidst et ordentligt klip i mellemkødet.

Fødsel nummer 2 var 100x nemmere. Det var med en ny mand, og baby var kun 2900g ved fødslen og 50cm lang.

Fødslen gik nemmere og hurtigere fordi nummer 2 stod rigtigt ned i bækkenet, og fordi min krop havde prøvet det før og derfor bedre kunne arbejde med veerne. Men i selve situationen hvor man presser baby ud kunne jeg ærlig talt ikke mærke størrelsesforskellen.

Tredje gang jeg fødte var desværre før terminen (36+6), og lillebror var kun 2380g ved fødslen og blev fødte på 40 minutter. Det var alt for hurtigt og gjorde mere ondt end nogen af de andre fødsler, og han var bare en uhyggeligt lille fugleunge da han kom ud.

Skal jeg vælge helt selv kan jeg faktisk bedst lide at få babyer som er over 3500g ved fødslen. De er jo altid små og slatne når de er helt nye, og jeg er altid super bange for at de skal gå i stykker, og der er det bare nemmere at flytte rundt på en baby der trods alt har lidt babyfedt. - Så hvis jeg var dig ville jeg slet ikke bekymre mig, men derimod glæde mig til at få en stor sund baby snart

Anmeld

11. oktober 2010

Anne85

De store kan måske også bedre hjælpe lidt til selv end de helt bitte små kan - hvad ved jeg Mine to unger har vejet henholdsvis 3600 g og 3670 g og det var begge super nemme fødsler

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

Marco2 skriver:

Det skulle det ikke være. Det der er svært at få ud er jo kraniet, altså når barnets hoved skal ud. Og et barn på 4500 har ikke et "federe" kranie end et barn på 3600. De ekstra gram/kilo sidder jo på barnet mave/arme/lår og når først hovedet er ude er det "piece of cake" at få resten ud. Et kilo fra eller til. Man skal vist et godt stykke over de 5 før det begynder at have en betydning.

Og kom nu igang. Venter i spænding på dig og Thjul

God fødsel når du engang kommer så langt.

AG

Ja - jeg tænker selvfølgelig også, at det er hovedet, der er det slemme at få ud  Men det virker bare overvældende at presse et par ud af min lille krop, som vejer på den gode side af 4 kg (hvis jeg skal gå over en uge mere....

Og jooooh.... vi skal SÅ meget ha' de babyer ud snart!!!

Slimproppen gik igår, og havde jo lidt håbet, at det ville sætte gang i lidt... meeeen plukveerne blir ikk rigtig til mere desværre...

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

Thalia skriver:

Min første søn vejede 4100g og var 56 cm ved fødslen. Han var stjernekigger og fødslen var temmeligt hård - sådan noget med 3 døgn med veer og til sidst et ordentligt klip i mellemkødet.

Fødsel nummer 2 var 100x nemmere. Det var med en ny mand, og baby var kun 2900g ved fødslen og 50cm lang.

Fødslen gik nemmere og hurtigere fordi nummer 2 stod rigtigt ned i bækkenet, og fordi min krop havde prøvet det før og derfor bedre kunne arbejde med veerne. Men i selve situationen hvor man presser baby ud kunne jeg ærlig talt ikke mærke størrelsesforskellen.

Tredje gang jeg fødte var desværre før terminen (36+6), og lillebror var kun 2380g ved fødslen og blev fødte på 40 minutter. Det var alt for hurtigt og gjorde mere ondt end nogen af de andre fødsler, og han var bare en uhyggeligt lille fugleunge da han kom ud.

Skal jeg vælge helt selv kan jeg faktisk bedst lide at få babyer som er over 3500g ved fødslen. De er jo altid små og slatne når de er helt nye, og jeg er altid super bange for at de skal gå i stykker, og der er det bare nemmere at flytte rundt på en baby der trods alt har lidt babyfedt. - Så hvis jeg var dig ville jeg slet ikke bekymre mig, men derimod glæde mig til at få en stor sund baby snart

Jå måske har det i vikeligheden mere at sige, hvordan man åbner sig, hvordan baby ligger i bækkenet osv osv!!!

Men puha... synes det virker vildt, hvis jeg skal presse en 4 + kg's baby ud gennem min lille krop... hahah

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

Anne85 skriver:

De store kan måske også bedre hjælpe lidt til selv end de helt bitte små kan - hvad ved jeg Mine to unger har vejet henholdsvis 3600 g og 3670 g og det var begge super nemme fødsler

Ååh det var da dejligt for dig

Og nogle dejlige størrelser babyer må man sige!!!!

Håber snart voes lille pige finder udgangen....

Anmeld

11. oktober 2010

Sara_S

Jeg var til JM i fredags, og hun vurderede lillepigen til at veje ca. 3600 gram!! Ikke nogen kæmpe baby.... det ved jeg!!!

WOW... hun har taget godt på, din lille prinsesse! 

Og 3600g er heller ikke for lidt, vil jeg sige! 

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

Sara_S skriver:

WOW... hun har taget godt på, din lille prinsesse! 

Ja ikk??? det e rogså kommet en del bag på os!!!

Hun har hele tiden været en "lille" baby.. og lige pludselig har hun givet den gazz derinde... hahah!!! Vi fik at vide, at vi nok ville få en baby på ca. 3 kg. og nu er hun ca. 3600 (er jo selvfølgelig også gået en uge over termin.. men alligevel)!!!!

KOM NU UUUUUUUUUUUD prinsesse!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.