Forskel på at føde store og små babyer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

mor_sabina

Altså nu kan jeg ikke sammenligne med noget, men har ladet mig fortælle at det ikke skulle gøre den store forskel. Faktisk har jeg hørt nogen sige at store børn hjælper mere til!?

Men jeg fødte en basse på 4330 g og det gik altså rigtig rigtig nemt. Dog med 1½ times presseveer men jeg sang mig igennem så kan ikke huske den del som smertefuld faktisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

misslea

Tjuhl skriver:

så blir hun TRUKKET ud

mine søstre var her i lørdags på surprisebesøg og skulle selvfølgelig rode rundt på maven og mærke på baby og de blev på et tidspunkt enige om at de kunne mærke begge skuldre...ca 40 centimeter bred var den så over ryggen ifølge deres beregninger og de begyndte at joke med, at hovedet ville blive nemt, men skuldrene ville nok sidde fast i min bækken...og imens står man og er meget gravid og synes ikke det er heeeeelt så sjovt som hvis det var en anden der skulle til at føde lige om lidt

Hahah.... en bredskuldret lille én hva???

HVor stor er bebs vurderet til at være nu??

Ej - jeg må inbdrømme, at jeg har ramt bunden TOTALT idag!!!

Slimproppen gik igår, og endelig kunne jeg se et tegn på, at NU ville der snart ske noget!!!

Men intet er sket andet end, at jeg har mega mange plukveer, som ikke blirtil andet - og så har jeg da bare SÅ skide hamrende ondt i understellet... både underliv, fødekanal og lænd.... øøøv!!! GIDER ikke mere...!!! Er helt deprimeret idag.... tænk engang at det skulle ske!!! Men min utålmodighed er skiftet ud med mega meget tristhed...

Og her for en halv time siden, brød jeg bare helt sammen, og sad herhjemme og flæbede med tårre hele vejen ned af mine fregnede kinder....!!! NU skal hun altså snart ud, for ellers udvikler jeg mig da til et gravid-monster!!!

Og for at det ikke skal være løgn... så føler jeg mig bare SÅ skidt tilpas... har det som om jeg er ved at blive syg - snottet, ondt i hals og hoved.... og halloooo - kan da ikke blive syg nu, når jeg snart skal igennem en hård fødsel.... øv bøv altså

MEGA meget surt opstød fra mig... undskylder for dét Trine...!!!

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

mor_sabina skriver:

Altså nu kan jeg ikke sammenligne med noget, men har ladet mig fortælle at det ikke skulle gøre den store forskel. Faktisk har jeg hørt nogen sige at store børn hjælper mere til!?

Men jeg fødte en basse på 4330 g og det gik altså rigtig rigtig nemt. Dog med 1½ times presseveer men jeg sang mig igennem så kan ikke huske den del som smertefuld faktisk.

Dejligt at høre....

Og skønt med en god fødsels-oplevelse

Dem samler jeg nenlig på her op til min egen... heheh

Anmeld

11. oktober 2010

mor_sabina

misslea skriver:

Dejligt at høre....

Og skønt med en god fødsels-oplevelse

Dem samler jeg nenlig på her op til min egen... heheh

Jamen med min solstråle historie kan jeg kune sige GLÆD dig Og slap af under veerne, så kroppen kan arbejde med

Glæder mig til at læse din fb

Held og lykke

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

misslea skriver:

Hej piger!!!!

Nu er jeg jo idag gået EN UGE over tid..... øøøøøøøøøøøøøv manner!!!

Jeg var til JM i fredags, og hun vurderede lillepigen til at veje ca. 3600 gram!! Ikke nogen kæmpe baby.... det ved jeg!!!

Men så kom jeg til at tænke på, om det er hårdere, sværere og gør mere ondt at føde et barn på 4500 + i forhold til et barn på eks. 3500???

Hvad er jeres erfaringer????

Mange hilsner fra Lea

Altså..det er altid sværest at få den første, næsten uanset størrelse.
2. gang er det langt lettere også selvom den bette kan være et helt kg større, for dels husker kroppen hvordan det skal foregå og dels har muskler og bækken givet sig en gang og vil være langt smidigere anden gang.
Selvfølgelig kan bebsen også være fór stor, men det er da heldigvis kun i sjældne tilfælde.
Min den 1. vejede 4500g og nr to vejede 5000g..og det var som at smutte en mandel med nr 2 selvom det var 9 år siden jeg sidst havde født.
Nr 3 var dog for stor for mig, så ham fik jeg ved kejsersnit.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

mor_sabina skriver:

Jamen med min solstråle historie kan jeg kune sige GLÆD dig Og slap af under veerne, så kroppen kan arbejde med

Glæder mig til at læse din fb

Held og lykke

Mange tak

Jeg glæææder mig så meget til fødslen og føler mig VIRKELIG klar!!!

Og jeps... lover en FB og tonsvis af billeder af lillepigen  (kan jo nok ikke lade være)

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

SussieThyssen skriver:

Altså..det er altid sværest at få den første, næsten uanset størrelse.
2. gang er det langt lettere også selvom den bette kan være et helt kg større, for dels husker kroppen hvordan det skal foregå og dels har muskler og bækken givet sig en gang og vil være langt smidigere anden gang.
Selvfølgelig kan bebsen også være fór stor, men det er da heldigvis kun i sjældne tilfælde.
Min den 1. vejede 4500g og nr to vejede 5000g..og det var som at smutte en mandel med nr 2 selvom det var 9 år siden jeg sidst havde født.
Nr 3 var dog for stor for mig, så ham fik jeg ved kejsersnit.

Kærligst
Sussie

Orv... det var da også nogle fine basser

Ja - du har helt sikkert ret i forhold til første og anden fødsel...!!!

Anmeld

11. oktober 2010

mamalicious

Jeg kunne i den grad mærke forskel på mine fødsler !!

Ældsten Victor vejede 2750 g. og yngsten Magnus vejede 4210 g.

Nr. 2 var så absolut den dejligste fødsel, men  nr. 1 var nemmere at presse ud - 1 presseve.

Nr. 2, 2 STORE presseveer. da jeg havde overstået første presseve, troede jeg kun det var kroppen, der lige manglede et lille skub.- men ak, manglede skulderende...., de var at mærke på nr.2 og ikke på nr.1...

Men som jeg sagde...... det var ikke afgørende for hvilken fødsel, der var den dejligste !!!....

Du skal nok klare det... det afgørende er jo om man er i form !!!

Kram

Anmeld

11. oktober 2010

misslea

mamalicious skriver:

Jeg kunne i den grad mærke forskel på mine fødsler !!

Ældsten Victor vejede 2750 g. og yngsten Magnus vejede 4210 g.

Nr. 2 var så absolut den dejligste fødsel, men  nr. 1 var nemmere at presse ud - 1 presseve.

Nr. 2, 2 STORE presseveer. da jeg havde overstået første presseve, troede jeg kun det var kroppen, der lige manglede et lille skub.- men ak, manglede skulderende...., de var at mærke på nr.2 og ikke på nr.1...

Men som jeg sagde...... det var ikke afgørende for hvilken fødsel, der var den dejligste !!!....

Du skal nok klare det... det afgørende er jo om man er i form !!!

Kram

Mange tak for dit svar!!!

Ja - jeg er i hvert fald i super god form inden fødslen, og det håber jeg bliver et plus, lige gyldig hvor stor eller lille hun er!!!

Men puha... har igår og idag haft det rigtig skidt - sådan lidt influenza agtige sympyomer... og det giver jo ikke ligefrem ekstra energi til en kommende fødsel!! Men min slimprop gik igår.. så håber da, at der snart sker noget, da jeg nu er gået en uge over tid..

Anmeld

11. oktober 2010

mamalicious

misslea skriver:

Mange tak for dit svar!!!

Ja - jeg er i hvert fald i super god form inden fødslen, og det håber jeg bliver et plus, lige gyldig hvor stor eller lille hun er!!!

Men puha... har igår og idag haft det rigtig skidt - sådan lidt influenza agtige sympyomer... og det giver jo ikke ligefrem ekstra energi til en kommende fødsel!! Men min slimprop gik igår.. så håber da, at der snart sker noget, da jeg nu er gået en uge over tid..

Jeg fik en fornemmelse af at være syg dagen før selve fødslen !!!

Uuuuuuuuh det bliver SÅ spændende !!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.