Gode råd til revnede brystvorter... AAAV!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Mai-pigen

linselouise skriver:

jeg havde fået revner. smurte med e-vitamin efter hver måltid da de revnede meget nemt.

Ok, og det skal ikke tørres væk inden baby skal spise???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

L.J.L

Mai-pigen skriver:

Ok, og det skal ikke tørres væk inden baby skal spise???

nej det er naturcreme uden nogle former for tilsætningsstoffer. Ikke farligt for baby! Desuden når du smører det på så tører det hurtigt ind

Anmeld

12. oktober 2010

Tulle28

Mai-pigen skriver:

Har overvejet suttebrikker, selvom jeg var meget imod det i starten, da det var det der ødelagde min amning første gang!! Han lærte aldrig at tage ved brystvorten...

Sådan havde jeg det også. Men hvis du nøjes med at bruge den på det bryst der er i udu og kun lige til du er helet, tror jeg det er ok.

Anmeld

12. oktober 2010

tinasmor

Vedr suttebrikker. Jeg havde to i mødregruppen der begyndte på det. Efter et kort stykke tid, ville baby ikke sutte normalt (uden) mere. Begge var rigtig kede af det, og sagde, at de hvis de fik et barn mere, ikke ville bruge det, med mindre det virkelig var strengt nødvendigt.

Sådan er det selvfølgelig ikke for alle, men jeg siger bare, at hvis jeg var dig, ville jeg prøve alle de andre råd først, selv om det kan være så smertefuldt at man er villig til at forsøge alt, incl suttebrikker.

Anmeld

12. oktober 2010

Tdittmann

har du fået checket om han har for kort tungebånd og det er derfor dine brystvorter revner. Det var nemlig problemet her hos os. 

Efter at tungebåndet blev klippet - har der ikke været problemer med amningen

Anmeld

12. oktober 2010

Mor til matilde og gustav

Håber du har ret.. er bare så frustrerende, atden svier og gør ved hele tiden!! Men er så vild efter at få denne amning op at køre, at jeg vil gøre alt..

Kan så også forstå på andre indlæg, eller andre jeg har snakket med at jeg er billig sluppet, nogle har siddet med brystvorten halvt suttet af, eller hvor det blødte hver gang, så den lille blev skidt af det... Så priser mig lykkelig for at heling er undervejs.. Græd da ikke i nat da han skulle spise!!

ja det er jeg desværre en af dem der var ude for og jeg prøvede alt, i salver, ammeinflæg, brystpumper, suttebrikker osv osv, men desværre for mig helede det aldrig op og matilde begyndte at gylpe blød op og min brystvorter var bare to stor åbne kødsår, og på tods af det ammede jeg i en 1mdr, men måtte så give op pga af smerter og blod og efter det gik der næsten 1,5mdr for mine brystvorter var nogenlunde;-( så lige meget hvor megetr man gerne vil, så skal det ikke være for en værd pris;-)men krydser fingre for det lykkes;-)

Anmeld

12. oktober 2010

SussieThyssen

Mai-pigen skriver:

Nu har jeg siden ammestart haft ret mange smerter ved amning! Den venstre brystvorte er gudskelov helet, såå det er en stor fornøjelse, selvom den stadig er øm!!  Den højre brystvorte derimod, er OMG, så øm.. Den har en revne, samt et lille sår.. Det går heldigvis over, når lillemanden har fået fat, men hold da op, det kræver overtalelse..

Er der ikke nogen af jer, der har et vidunder middel, så dette kan hele, og mor og barn kan nyde seancen fuldt ud???

Bad brystvorterne og området omkring dem godt med lunken kamillete efter hver amning, lade dem lufttørre og så smør efter med en god creme, som sundhedsplejerske eller apotek kan anbefale.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

Mai-pigen skriver:

Meget meget smertefuldt.. Min brystvorte ser ud som om den er ved at hele, lige indtil hn r igen, så kommer revnen så TYDELIGT frem igen... Øv!! Nu er han 3 uger imorgen, heler jeg ikke snart...

Så burde du snart hele

Anmeld

12. oktober 2010

Mai-pigen

SussieThyssen skriver:

Bad brystvorterne og området omkring dem godt med lunken kamillete efter hver amning, lade dem lufttørre og så smør efter med en god creme, som sundhedsplejerske eller apotek kan anbefale.

Kærligst
Sussie

Kamille the, den har jeg heller ikke hørt før...  Men er helt sikkert et forsøg værd... Tak tak..

Anmeld

12. oktober 2010

Mai-pigen

Mor til lille Matilde skriver:

ja det er jeg desværre en af dem der var ude for og jeg prøvede alt, i salver, ammeinflæg, brystpumper, suttebrikker osv osv, men desværre for mig helede det aldrig op og matilde begyndte at gylpe blød op og min brystvorter var bare to stor åbne kødsår, og på tods af det ammede jeg i en 1mdr, men måtte så give op pga af smerter og blod og efter det gik der næsten 1,5mdr for mine brystvorter var nogenlunde;-( så lige meget hvor megetr man gerne vil, så skal det ikke være for en værd pris;-)men krydser fingre for det lykkes;-)

Omg det lyder som et mareridt, og nej, du har fuldstændig ret, det skal ikke være for enhver pris.. Hold da op, det må ha været smertefuldt.. Når jeg tænker på hvor ondt det gør med min "lille" revne, så tror jeg slet ikke jeg kunne hvis de så sådan ud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.