Gode råd til revnede brystvorter... AAAV!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Leonora

Mai-pigen skriver:

Nu har jeg siden ammestart haft ret mange smerter ved amning! Den venstre brystvorte er gudskelov helet, såå det er en stor fornøjelse, selvom den stadig er øm!!  Den højre brystvorte derimod, er OMG, så øm.. Den har en revne, samt et lille sår.. Det går heldigvis over, når lillemanden har fået fat, men hold da op, det kræver overtalelse..

Er der ikke nogen af jer, der har et vidunder middel, så dette kan hele, og mor og barn kan nyde seancen fuldt ud???

hej

Jeg havde også kæmpe problemr med sår på begge mine bryster..jeg fik afvide at hvidkåls blade hjælper...og det gjorde det...Du lægger hvidkåls blade i køle skabet og hver gang du har ammet lægger du en hvidkåls blad på vorten..du ridser først i det med en gaffel så der kommer saft ud...Ja det lyder underligt men det hjælper og så er det fuldstændigt uskadeligt for barnet...

Håber du kan bruge mit råd.

Hilsen Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

LinLin

Mai-pigen skriver:

nej, men er det ikke noget med at det er rødt og klør??

Det var/gjorde mit ikke...

Anmeld

10. oktober 2010

foto på lærred

Har ikke læst de andre svar, så undskyld hvis jeg gentager. Da jeg havde født sagde sygeplejerskerne at man skulle købe et kålhoved (hvidkål) snitte i det med en gaffel og så tage saften ud på brystet. Det giver ikke grim smag til baby og der er ingen farlige ting og sager som der kan være ved cremer. Når du har sat saft på, så skal du tage det snittede kålblad og ligge i bhén i et par timer. Skifte hvis den bliver tør og komme en ny i.

Anmeld

10. oktober 2010

L.J.L

Mai-pigen skriver:

Nu har jeg siden ammestart haft ret mange smerter ved amning! Den venstre brystvorte er gudskelov helet, såå det er en stor fornøjelse, selvom den stadig er øm!!  Den højre brystvorte derimod, er OMG, så øm.. Den har en revne, samt et lille sår.. Det går heldigvis over, når lillemanden har fået fat, men hold da op, det kræver overtalelse..

Er der ikke nogen af jer, der har et vidunder middel, så dette kan hele, og mor og barn kan nyde seancen fuldt ud???

Mit bedste råd er E-vitamin salve. Den kan du købe i Matas, og den er helt fantastisk. hvis du s,ører det på er dine brystvorter helet få timer efter. Jeg brugte den hver gang lillemanden havde spist og havde aldrig ømme vorter..

Anmeld

10. oktober 2010

Tulle28

Det der virkede her (efter at have prøvet Lansinoh, modermælk, lufttørring...), var suttebrikker fra Avent. Jeg ammede med den på det ene bryst i 3 dage og så var såret helet og der har ikke været noget siden. Man kan få forskellige former og størrelser, så du skal måske prøve dig lidt frem.

Håber snart du er hel igen;-)

Anmeld

12. oktober 2010

Mai-pigen

Baagøe skriver:

I starten er de flestes brystvorter revnede, og det går heldigvis over, selvom det er meget smertefuldt

Meget meget smertefuldt.. Min brystvorte ser ud som om den er ved at hele, lige indtil hn sutter igen, så kommer revnen så TYDELIGT frem igen... Øv!! Nu er han 3 uger imorgen, heler jeg ikke snart...

Anmeld

12. oktober 2010

Mai-pigen

Tulle28 skriver:

Det der virkede her (efter at have prøvet Lansinoh, modermælk, lufttørring...), var suttebrikker fra Avent. Jeg ammede med den på det ene bryst i 3 dage og så var såret helet og der har ikke været noget siden. Man kan få forskellige former og størrelser, så du skal måske prøve dig lidt frem.

Håber snart du er hel igen;-)

Har overvejet suttebrikker, selvom jeg var meget imod det i starten, da det var det der ødelagde min amning første gang!! Han lærte aldrig at tage ved brystvorten...

Anmeld

12. oktober 2010

Mai-pigen

linselouise skriver:

Mit bedste råd er E-vitamin salve. Den kan du købe i Matas, og den er helt fantastisk. hvis du s,ører det på er dine brystvorter helet få timer efter. Jeg brugte den hver gang lillemanden havde spist og havde aldrig ømme vorter..

Var det forebyggende eller havde du fået revner???

Anmeld

12. oktober 2010

Mai-pigen

foto på lærred skriver:

Har ikke læst de andre svar, så undskyld hvis jeg gentager. Da jeg havde født sagde sygeplejerskerne at man skulle købe et kålhoved (hvidkål) snitte i det med en gaffel og så tage saften ud på brystet. Det giver ikke grim smag til baby og der er ingen farlige ting og sager som der kan være ved cremer. Når du har sat saft på, så skal du tage det snittede kålblad og ligge i bhén i et par timer. Skifte hvis den bliver tør og komme en ny i.

Ok, det har jeg kke hørt om.. Hvidkål simpelthen!!!  Det er da et forsøg hver!!!

Anmeld

12. oktober 2010

L.J.L

Mai-pigen skriver:

Var det forebyggende eller havde du fået revner???

jeg havde fået revner. smurte med e-vitamin efter hver måltid da de revnede meget nemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.