Hmmm se her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

dorthemus

Diana... skriver:

Ja det er der faktisk også i vores når nu jeg tænker mig om  

Åhh ja det gjorde Lucas også det der og fandt også ud af hvordan han krøb ud af selen ha ha. 

Ups!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Dansker i England

dorthemus skriver:

Jeg har selv været enormt i tvivl med den...men det er jeg så ikke længere

Jeg har aldrig tænkt over, at det kunne være de stole, der måske spillede en rolle i de andre børns motoriske færdigheder - eller mangel på samme, men efter at have læst artiklen kan jeg bare ikke lade være med at undre mig. For som sagt, så er det præcis de selvsamme børn, som sad i stolene, som har "vanskeligheder"

Anmeld

8. oktober 2010

LISBETH:-)

Ej øv. Men heldigvis bliver man da hele tiden klogere.

Vi købte en i 2007 og vi brugte den en del til Amalie (fra hun var 6 mdr.) og hun var/er helt på forkant rent motorisk.

Elina på 4 mdr vil slet slet ikke sidde i den. Hun er også meget stor så hun sidder lige som i klem, så jeg tror ikke vi får brugt den ret meget denne gang.

Men altså alt med måde. Når først de selv kan sidde er den jo fin nok. Det er jo kun til helt små børn den er no go

Anmeld

8. oktober 2010

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Ej øv. Men heldigvis bliver man da hele tiden klogere.

Vi købte en i 2007 og vi brugte den en del til Amalie (fra hun var 6 mdr.) og hun var/er helt på forkant rent motorisk.

Elina på 4 mdr vil slet slet ikke sidde i den. Hun er også meget stor så hun sidder lige som i klem, så jeg tror ikke vi får brugt den ret meget denne gang.

Men altså alt med måde. Når først de selv kan sidde er den jo fin nok. Det er jo kun til helt små børn den er no go

Ja det tror jeg også

Anmeld

8. oktober 2010

Mette Nexø

Dansker i England skriver:

Hmm det var faktisk rigtig interessant at læse. Jeg er i en mødregruppe og ca halvdelen har brugt en bumbo stol siden barnet var ca 3 mdr og det er deres børn, der endnu hverken kan kravle, stå eller noget. Den anden halvdel af børnene, der tilhører os, der ikke brugte den, har kunnet kravle, stå op osv fra tidlig alder. Jeg ved godt, det ikke beviser noget, men jeg synes alligevel det er værd at bide mærke i.

Min datter har siddet i Bumbo stol siden hun var 5-6 mdr, dog med måde, ikke ret lang tid af gangen og hun kravler helt fint både forlæns og baglæns, så mener ikke hun har taget skade af at sidde i sådan en stol. Hun er nu 9 mdr gammel så synes ikke det har gjort at hun er bagud selvom hun er født 5 uger før tid.

Anmeld

8. oktober 2010

mortilflere

Det er da logik ............

Anmeld

8. oktober 2010

Lillefe

SÅ skal vi da i hvert fald ikke anskaffe os sådan en...!  havde egentligt tænkt lidt på det..  Men nu er det helt udelukket!

Anmeld

8. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Tak fordi du henviste til artiklen Dorthe. Jeg har faktisk selv gået og leget lidt med tanken, om Frederikke skulle have stolen, men jeg er nu helt afklaret med, at det skal hun absolut IKKE!!!

Dog får jeg da helt dårlig samvittighed, når artiklen også fortæller, at børn ikke bør sidde i en stol før de selv kan sidde lodret på gulvet selv.. Herhjemme har vi Frederikke siddende i sin Trip trap højstol med en dyne "proppet" ned i siden og foran når vi andre spiser aftensmad - dvs. hun sidder helt oprejst i den (kan selv holde hovedet) de 10 min. vi spiser, og hun er altså kun 3 mdr.

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

lotchen skriver:

Som min veninde, der er fysioterapeut sagde: Hvis man bruger hovedet og ikke sætter dem i den før de selv kan sidde op og så kun bruger den max 10 minutter hvor man lige skal i bad eller forme hakkebøffer, så går det nok -men derudover skal de bare på gulvet og være i stand til at bevæge sig!!

Lige præcis. Jeg har brugt Bumbo stolen en del, men så har vi jo suppleret op med en masse øvelser fra minimotion Nu bruger jeg den i køkkenet til morgenmaden - ellers ikke...

Anmeld

8. oktober 2010

klmf

Baagøe skriver:

Lige præcis. Jeg har brugt Bumbo stolen en del, men så har vi jo suppleret op med en masse øvelser fra minimotion Nu bruger jeg den i køkkenet til morgenmaden - ellers ikke...

Gud ja, jeg skulle da ind og se filmene, det havde jeg helt glemt! Line sagde, at Oliver var med  - men det har Rikke ikke skrevet til mig, så troede de havde droppet ham. Hvad med Laura, er hun med?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.