jeg drukner i fedtcreme (om børneeksem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

lds

Jeg smører også med hudlægernes Dermalog fra apoteket - fedtcremen.

Synes det virker fint men det blusser op engang imellem, især her ved årsskifte. Uld er noget skidt for os, da vores datter bliver for hurtigt varm og det genere eksemen yderligere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

motterhea

Har du prøvet at udelukke ALLE komælks produkter i hendes kost?

Anmeld

5. oktober 2010

Milka

motterhea skriver:

Har du prøvet at udelukke ALLE komælks produkter i hendes kost?

nej det har jeg ikke, har ikke haft grund til at tro at det havde noget med mælkeprodukter at gøre

Anmeld

5. oktober 2010

KajaHH

Her hjemme bruger vi en der hedder Dermalog, den er lavet af hudlæger,den er godt nok lidt dyr, men vi har brugt den på alle 3 børn.

Var lige ved læge med den mindste igår,og han er også fuld af børneeksem og lægen sagde at det var rigtig godt vi brugte det,da det er en af de fedeste fedtcreme.

Min mand bruger det også til hans psorasis,når det er rigtig slemt, så vi har virkelig meget udnytte af den crem herhjemme og den købes på apoteket.

Anmeld

5. oktober 2010

Milka

KajaHH skriver:

Her hjemme bruger vi en der hedder Dermalog, den er lavet af hudlæger,den er godt nok lidt dyr, men vi har brugt den på alle 3 børn.

Var lige ved læge med den mindste igår,og han er også fuld af børneeksem og lægen sagde at det var rigtig godt vi brugte det,da det er en af de fedeste fedtcreme.

Min mand bruger det også til hans psorasis,når det er rigtig slemt, så vi har virkelig meget udnytte af den crem herhjemme og den købes på apoteket.

af den stak fedtcremer jeg har er ceridal den absolut bedste – den er også på 100% fedt! såe, jo federe, jo bedre – tilsynelandende

Anmeld

5. oktober 2010

KajaHH

Milka skriver:

af den stak fedtcremer jeg har er ceridal den absolut bedste – den er også på 100% fedt! såe, jo federe, jo bedre – tilsynelandende

Ja åbenbart, det er det der trækker bedst ind i huden og lægger en hinde uden på,så det er mere afvisende overfor kulde og blæst.

Anmeld

5. oktober 2010

KarinaIda

Milka skriver:

min lille lilja på halvandet har børneeksem – det sidder på håndleddene, håndryggen, albueleddene, armhulerne, knæhaserne og lidt under hagen. min læge siger vi bare skal smøre-smøre-smøre, og bruge hydrocortison når det bliver slemt.

jeg synes bare ikke rigtig noget virker! har købt mig fattig i locobase, locobase special repair, ceridal, a-derma og marselisborg creme. jeg kan se at det holder det lidt nede, men hun klør sig stadig (til blods).

jeg kan slet ikke gøre mig klog på det, og kan ikke sætte fingeren på hvornår det blusser op. det kommer og går åbenbart som vinden blæser. har dog lagt mærke til at det bliver værre når hun er syg, og at det er blevet værre efter hun er startet i vuggestue – men det er fordi hun ikke får smurt creme på hele dagen (det gør de kun hvis det er lægeordineret).

hvad fanden går det egentlig ud på? er det en allergisk reaktion på noget?

knus fra camilla, som er MEGET sur på eksem

Få en recept på Locoid lipid og mildison lipid.. De cremer fjernede min datters børneeksem, og hun var også kradset til blods med kæmpe væskesår som var så ulækre....

mildison må du dog ikke bruge i ansigtet, da det er kraftigere end den anden.... Og hvis du endelig får lov til og bruge den i ansigtet, så må det ikke komme for tæt på øjne og mund.

Men de cremer gør underværker.....

Billedet er lige det bedste jeg har af det med hendes eksem i ansigtet, men i albuehaserne var det dobbels så slemt, der var der enormt tykke sår på som hang i tøjet fordi det væskede... skiftede bluser 3-4 gange dagligt på hende dengang!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. oktober 2010

Milka

KarinaIda skriver:

Få en recept på Locoid lipid og mildison lipid.. De cremer fjernede min datters børneeksem, og hun var også kradset til blods med kæmpe væskesår som var så ulækre....

mildison må du dog ikke bruge i ansigtet, da det er kraftigere end den anden.... Og hvis du endelig får lov til og bruge den i ansigtet, så må det ikke komme for tæt på øjne og mund.

Men de cremer gør underværker.....

Billedet er lige det bedste jeg har af det med hendes eksem i ansigtet, men i albuehaserne var det dobbels så slemt, der var der enormt tykke sår på som hang i tøjet fordi det væskede... skiftede bluser 3-4 gange dagligt på hende dengang!!

årh hvor jeg hader det eksem!! stakkels lille tøs lilja har heldigvis ikke noget i ansigtet.

nu ser jeg lige om den olie jeg har købt i dag gør en forskel (i kombination med mildison), ellers vil jeg klart snakke med lægen om locoid

Anmeld

5. oktober 2010

KarinaIda

Milka skriver:

årh hvor jeg hader det eksem!! stakkels lille tøs lilja har heldigvis ikke noget i ansigtet.

nu ser jeg lige om den olie jeg har købt i dag gør en forskel (i kombination med mildison), ellers vil jeg klart snakke med lægen om locoid

Ja gør det!!!! Men lad der endelig ikke gå for længe..... Du kan også prøve og komme hende i bad hver anden dag med babyolie og sæbe.... og så der rense godt men forsigtigt i hendes eksem, og så smørre hende når hun kommer op

Anmeld

5. oktober 2010

motterhea

Milka skriver:

nej det har jeg ikke, har ikke haft grund til at tro at det havde noget med mælkeprodukter at gøre

Okay.. Held og Lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.