Milka skriver:
min lille lilja på halvandet har børneeksem – det sidder på håndleddene, håndryggen, albueleddene, armhulerne, knæhaserne og lidt under hagen. min læge siger vi bare skal smøre-smøre-smøre, og bruge hydrocortison når det bliver slemt.
jeg synes bare ikke rigtig noget virker!
har købt mig fattig i locobase, locobase special repair, ceridal, a-derma og marselisborg creme. jeg kan se at det holder det lidt nede, men hun klør sig stadig (til blods).
jeg kan slet ikke gøre mig klog på det, og kan ikke sætte fingeren på hvornår det blusser op. det kommer og går åbenbart som vinden blæser. har dog lagt mærke til at det bliver værre når hun er syg, og at det er blevet værre efter hun er startet i vuggestue – men det er fordi hun ikke får smurt creme på hele dagen (det gør de kun hvis det er lægeordineret).
hvad fanden går det egentlig ud på? er det en allergisk reaktion på noget? 
knus fra camilla, som er MEGET sur på eksem 
Få en recept på Locoid lipid og mildison lipid.. De cremer fjernede min datters børneeksem, og hun var også kradset til blods med kæmpe væskesår som var så ulækre....
mildison må du dog ikke bruge i ansigtet, da det er kraftigere end den anden.... Og hvis du endelig får lov til og bruge den i ansigtet, så må det ikke komme for tæt på øjne og mund.
Men de cremer gør underværker.....
Billedet er lige det bedste jeg har af det med hendes eksem i ansigtet, men i albuehaserne var det dobbels så slemt, der var der enormt tykke sår på som hang i tøjet fordi det væskede... skiftede bluser 3-4 gange dagligt på hende dengang!!