Milka skriver:
min lille lilja på halvandet har børneeksem – det sidder på håndleddene, håndryggen, albueleddene, armhulerne, knæhaserne og lidt under hagen. min læge siger vi bare skal smøre-smøre-smøre, og bruge hydrocortison når det bliver slemt.
jeg synes bare ikke rigtig noget virker!
har købt mig fattig i locobase, locobase special repair, ceridal, a-derma og marselisborg creme. jeg kan se at det holder det lidt nede, men hun klør sig stadig (til blods).
jeg kan slet ikke gøre mig klog på det, og kan ikke sætte fingeren på hvornår det blusser op. det kommer og går åbenbart som vinden blæser. har dog lagt mærke til at det bliver værre når hun er syg, og at det er blevet værre efter hun er startet i vuggestue – men det er fordi hun ikke får smurt creme på hele dagen (det gør de kun hvis det er lægeordineret).
hvad fanden går det egentlig ud på? er det en allergisk reaktion på noget? 
knus fra camilla, som er MEGET sur på eksem 
Camilla
det lyder nøjagtigt som os... vi købte og købte og prøvede og prøvede...
Nikoline får stadig eksem, til tider... måden vi fik det ned på var:
1) behandling med Locoid
- 1 uge med påsmøring to gange dagligt
- 1 uge med påsmøring 1 gang dagligt
- 1 uge med een påsmøring hveranden dag
2) A-derma fra apotetek, vaskebar (sæbe uden sæbe) og Creme
- vask med vaskebar hver gang hun er i bad! og hver gang der
skal vaskes hænder. Smør efter med Cremen
- hver morgen og aften smører du hende fra top til tå med
cremen, ekstra der hvor der er eksem
eksem blusser op når man er syg, og hvis man bader i varmt vand. så bad hende som om hun var spæd, med lunkent vand.
giv det 1 mdr, hvis det slet ikke er blevet bedre så skal i til lægen! og han må henvise til en børnelæge så i kan få hende tjekket for allergier...
det er ikke sikkert hun er allergisk, men det har gjort en verden til forskel for Nikolines eksem at vi fandt ud af at hun har ægge allergi...