jeg drukner i fedtcreme (om børneeksem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

Milka

Baagøe skriver:

Brug A-Derma fra Apoteket! Laura har også børneeksem og hendes hud bliver lige så fin når jeg smører med det 2 gange om dagen. Desuden er det ikke så fedtet at smøre ind som mange andre...

a-derma har vi lige prøvet, det gjorde hverken fra eller til

det er som om at der skal skrappere midler til nu, for den creme der virkede bedst i starten (locobase) gør ikke rigtig længere nogen forskel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

min lille lilja på halvandet har børneeksem – det sidder på håndleddene, håndryggen, albueleddene, armhulerne, knæhaserne og lidt under hagen. min læge siger vi bare skal smøre-smøre-smøre, og bruge hydrocortison når det bliver slemt.

jeg synes bare ikke rigtig noget virker! har købt mig fattig i locobase, locobase special repair, ceridal, a-derma og marselisborg creme. jeg kan se at det holder det lidt nede, men hun klør sig stadig (til blods).

jeg kan slet ikke gøre mig klog på det, og kan ikke sætte fingeren på hvornår det blusser op. det kommer og går åbenbart som vinden blæser. har dog lagt mærke til at det bliver værre når hun er syg, og at det er blevet værre efter hun er startet i vuggestue – men det er fordi hun ikke får smurt creme på hele dagen (det gør de kun hvis det er lægeordineret).

hvad fanden går det egentlig ud på? er det en allergisk reaktion på noget?

knus fra camilla, som er MEGET sur på eksem

Camilla

det lyder nøjagtigt som os... vi købte og købte og prøvede og prøvede...

Nikoline får stadig eksem, til tider... måden vi fik det ned på var:

1) behandling med Locoid

- 1 uge med påsmøring to gange dagligt

- 1 uge med påsmøring 1 gang dagligt

- 1 uge med een påsmøring hveranden dag

2) A-derma fra apotetek, vaskebar (sæbe uden sæbe) og Creme

- vask med vaskebar hver gang hun er i bad! og hver gang der 

skal vaskes hænder. Smør efter med Cremen

- hver morgen og aften smører du hende fra top til tå med

cremen, ekstra der hvor der er eksem

eksem blusser op når man er syg, og hvis man bader i varmt vand. så bad hende som om hun var spæd, med lunkent vand.

giv det 1 mdr, hvis det slet ikke er blevet bedre så skal i til lægen! og han må henvise til en børnelæge så i kan få hende tjekket for allergier...

det er ikke sikkert hun er allergisk, men det har gjort en verden til forskel for Nikolines eksem at vi fandt ud af at hun har ægge allergi...

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

det er som om at der skal skrappere midler til nu, for den creme der virkede bedst i starten (locobase) gør ikke rigtig længere nogen forskel

er hendes eksem meget opblusset? ligesom Cassandras?

så kan der nemli være risiko for at det er inficeret... hold øje med det, for så kan det smitte :0(

Anmeld

4. oktober 2010

Fines mor

Vores Isabella havde det også i knæhaserne, og jeg blev så træt af det. Det endte med, at jeg fik noget creme fra lægen, som tog det;-) Hendes var helt rødt, og flået - så prøv lige en tur forbi din læge inden du køber mere creme;-)

Anmeld

4. oktober 2010

Milka

Ni-ko-li-ne skriver:

er hendes eksem meget opblusset? ligesom Cassandras?

så kan der nemli være risiko for at det er inficeret... hold øje med det, for så kan det smitte :0(

ikke så slemt som cassandras, men det er sgu snart på vej derhenad

locoid, was ist das??

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

ikke så slemt som cassandras, men det er sgu snart på vej derhenad

locoid, was ist das??

locoid er den hormon creme vi fik recept på af lægen... hvad hedder jeres?

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

Milka skriver:

Øv, hvor træls. Hvad med at konsultere lægen? Jeg har fået en recept på Elocom til Laura, som jeg kan smøre med, når det er rigtig slemt, og det er salve specielt til eksem...

Anmeld

4. oktober 2010

h_bernie

Jeg vil også anbefale Locoid. Vi brugte 20 forskellige fede cremer og intet virkede indtil vi på recept fik Locoid. Det er hormoncreme, men med meget lidt hormoner i og det går virkelig hurtigt væk ved brugen af det. Hellere bruge lidt af det, end se ens barn gå og kradse sig til blods. Får helt ondt når jeg ser gamle billeder af August og hvordan hans hud bare ser forfærdelig ud.

Håber I finder den rigtige løsning for jer.

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

h_bernie skriver:

Jeg vil også anbefale Locoid. Vi brugte 20 forskellige fede cremer og intet virkede indtil vi på recept fik Locoid. Det er hormoncreme, men med meget lidt hormoner i og det går virkelig hurtigt væk ved brugen af det. Hellere bruge lidt af det, end se ens barn gå og kradse sig til blods. Får helt ondt når jeg ser gamle billeder af August og hvordan hans hud bare ser forfærdelig ud.

Håber I finder den rigtige løsning for jer.

men jeg vil tilføje at vi brugte den af maaaaaaaange omgange og i lang tid... så det er ikke i alle tilfælde at den er lige effektiv..

men hvis eksemet er slemt er man nødt til at behandle det ned først

Anmeld

4. oktober 2010

Fru Hansen

Har du observeret om det måske har en sammenhæng med kosten?
Min datters børneeksem blusser op af citrusfrugter. Ikke kun når hun får det på huden men også når hun indtager det.
Derudover er det slet ikke unormalt at eksemen blusser op når de er syge. Min datter ligner noget der er løgn bare hun er forkølet.

Tænk over det tøj hun har på. Er det uld eller syntetisk?  begge dele kan også irriterer eksemhud. Bomule er bedst. Parfume i vaskepulveret og skyllemiddel og også noget skidt.

Kig evt. på astma og allergiforbundets hjemmeside de har en stor sektion om børneeksem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.