jeg drukner i fedtcreme (om børneeksem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Milka

Ni-ko-li-ne skriver:

når hun har tendens til atopisk eksem, har hun atopisk hud... derfor er det vigtigt at styrke hudens barriere over det hele:0) det vil gøre den mere modstandsdygtig overfor eksem og ydre påvirkninger...

okay, den har vi ikke prøvet, jeg synes olie gør eksemet værre nemli...

saltbade kender jeg ikke...

skal jeg så smøre hende dagligt over det hele? og skal hun i bad hver dag så?

badning er en af de sværeste ting når man er én med to, for den der ikke er i bad bliver jaloux og hysterisk. kan næsten ikke lade sig gøre uden en anden voksen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

skal jeg så smøre hende dagligt over det hele? og skal hun i bad hver dag så?

badning er en af de sværeste ting når man er én med to, for den der ikke er i bad bliver jaloux og hysterisk. kan næsten ikke lade sig gøre uden en anden voksen

vi bader kun hver anden dag.... nogle gange hver 3..... alternativt kan du vaske de angrebne områder og smøre over alt...

ja vi smører to gange dagligt...

Anmeld

5. oktober 2010

Milka

Ni-ko-li-ne skriver:

vi bader kun hver anden dag.... nogle gange hver 3..... alternativt kan du vaske de angrebne områder og smøre over alt...

ja vi smører to gange dagligt...

og du smører med a-derma, ikke?

eksem er virkelig noget fanden har skabt

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

og du smører med a-derma, ikke?

eksem er virkelig noget fanden har skabt

ja, vi vasker med A-derma vaske bar og smører med A-derma creme

Anmeld

5. oktober 2010

lds

Spændende at læse denne tråd for min datter har også børneeksem og man kan simpelthen købe sig fattig og frustrationen forsvinder ikke!

Vi har også købt ceridal badeolie efter hudlæges anbefaling samt bruger Mildison der købes i håndkøb. Det er en hormoncreme men den er effektiv og fjerner hurtigt det røde. Skal bruges som tidligere skrevet over 3 uger med nedtrapning og efter det bruger i det lidt efter behov. Grunden til at det skal bruges så længe, er for at reperere alle hudlag.

Men mandelolie lyder spændende....

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

lds skriver:

Spændende at læse denne tråd for min datter har også børneeksem og man kan simpelthen købe sig fattig og frustrationen forsvinder ikke!

Vi har også købt ceridal badeolie efter hudlæges anbefaling samt bruger Mildison der købes i håndkøb. Det er en hormoncreme men den er effektiv og fjerner hurtigt det røde. Skal bruges som tidligere skrevet over 3 uger med nedtrapning og efter det bruger i det lidt efter behov. Grunden til at det skal bruges så længe, er for at reperere alle hudlag.

der sagde børnelægen også noget klogt... vi skulle se den daglige creme som den egentlige behandling... og hormon cremen som supplement

Anmeld

5. oktober 2010

Tina2

Pas på med mælkeprodukter når hun har børneeksem!

Min søn havde mælkeallergi da han var yngre og blev holdt helt væk fra alt baseret på komælk....

Nu er han ved at vokse fra det, men får han mælk eller fx flødeis flere dage i træk så kommer eksemen i knæhaserne lige med det samme igen......

Anmeld

5. oktober 2010

lds

Hov du skriver også at du ikke lige kan gennemskue hvornår det kommer, men vil bare sige at stress kan få det til at blusse op. Og så er det logisk at sygdom gør det værre da det jo stresser kroppen at skulle nedbryde sygdom.

Ligeledes kan vi se at det forværres når hun vågner fra lur og har haft det varmt eller ikke sovet nok. Umiddelbart forbinder vi ikke eksemen med mad da hudlæge bestemt ikke mente der behøvede at være en sammenhæng. Men jeg har også sart hud så tænker det bare er arvet. I dag kan jeg jo styre at klø i det men børneeksem børn har en meget lav kløetærskel!

Men undgå svømmehal, hold barnet varmt men ikke for varmt, ingen uld eller syntetisk tøj og pas på barnet ved stress i kroppen. Her menes ikke psykisk stress som vi kender fra arbejdsmarkedet - men stress i kroppen ved sygdom o.lign.

Anmeld

5. oktober 2010

Milka

lds skriver:

ok, det er så ikke badeolien, men hudolien jeg lige har købt.

bruger du så slet ikke noget fedtcreme, altså kun olien og mildison? og hvor mange gange om dagen smører du?

og virker det, synes du?

Anmeld

5. oktober 2010

klmf

Nu skriver flere, at man skal undgå uld - gælder det også når der er bomuld inderst?? Fx det uldundertøj man kan købe i Føtex og Kvicky osv., der er bomuld ind mod kroppen, så det ikke kradser og det bruger vi til Oliver - men jeg vil da ikke bruge det hvis det kan få hans eksem til at blusse op

Vi bruger også a-derma Exomega fedtcreme og badeolie - det er LYKKEN for os, har ikke haft brug for hormoncreme siden vi begyndte på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.