jeg drukner i fedtcreme (om børneeksem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.981 visninger
49 svar
1 synes godt om
4. oktober 2010

Milka

min lille lilja på halvandet har børneeksem – det sidder på håndleddene, håndryggen, albueleddene, armhulerne, knæhaserne og lidt under hagen. min læge siger vi bare skal smøre-smøre-smøre, og bruge hydrocortison når det bliver slemt.

jeg synes bare ikke rigtig noget virker! har købt mig fattig i locobase, locobase special repair, ceridal, a-derma og marselisborg creme. jeg kan se at det holder det lidt nede, men hun klør sig stadig (til blods).

jeg kan slet ikke gøre mig klog på det, og kan ikke sætte fingeren på hvornår det blusser op. det kommer og går åbenbart som vinden blæser. har dog lagt mærke til at det bliver værre når hun er syg, og at det er blevet værre efter hun er startet i vuggestue – men det er fordi hun ikke får smurt creme på hele dagen (det gør de kun hvis det er lægeordineret).

hvad fanden går det egentlig ud på? er det en allergisk reaktion på noget?

knus fra camilla, som er MEGET sur på eksem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

afrobabies

Milka skriver:

min lille lilja på halvandet har børneeksem – det sidder på håndleddene, håndryggen, albueleddene, armhulerne, knæhaserne og lidt under hagen. min læge siger vi bare skal smøre-smøre-smøre, og bruge hydrocortison når det bliver slemt.

jeg synes bare ikke rigtig noget virker! har købt mig fattig i locobase, locobase special repair, ceridal, a-derma og marselisborg creme. jeg kan se at det holder det lidt nede, men hun klør sig stadig (til blods).

jeg kan slet ikke gøre mig klog på det, og kan ikke sætte fingeren på hvornår det blusser op. det kommer og går åbenbart som vinden blæser. har dog lagt mærke til at det bliver værre når hun er syg, og at det er blevet værre efter hun er startet i vuggestue – men det er fordi hun ikke får smurt creme på hele dagen (det gør de kun hvis det er lægeordineret).

Har du prøvet Decubal?

Anmeld

4. oktober 2010

Koen.

lærke (snart 6 mdr) har desværre også fået børneeksem, og hendes er dog ikke så voldsomt men især på hendes fødder klør det MEGET! Vi bruge decobal body care og det får det hurtigt til at forsvinde, og kan holde det okay nede (dog med undtagelser)

Det med at det er værre når hun bliver syg, sjovt du siger det Lærke fik hendes da hun fik blærebetændelse og er nu endelig over en periode med masser af sygdom og det virker faktisk som om det er mindre slemt

Håber du finder noget der virker for det lyder voldsomt at hun klør SÅ meget, stakkels mus

Anmeld

4. oktober 2010

Milka

victoria2008 skriver:

Har du prøvet Decubal?

nej, det har jeg ikke. min læge sagde godt nok at det handlede om at finde lige den creme som virker, synes bare jeg er træt af at give så mange penge for creme igen og igen og igen og igen ...

har du gode erfaringer med decubal?

Anmeld

4. oktober 2010

mortilflere

Dalens Olie 

Anmeld

4. oktober 2010

Milka

mortilflere skriver:

Dalens Olie 

hvad er det og hvor finder jeg det henne?

Anmeld

4. oktober 2010

afrobabies

Milka skriver:

nej, det har jeg ikke. min læge sagde godt nok at det handlede om at finde lige den creme som virker, synes bare jeg er træt af at give så mange penge for creme igen og igen og igen og igen ...

har du gode erfaringer med decubal?

Det er en fed creme som er rigtig god mod tør hud....

Anmeld

4. oktober 2010

Milka

lillespurv20 skriver:

lærke (snart 6 mdr) har desværre også fået børneeksem, og hendes er dog ikke så voldsomt men især på hendes fødder klør det MEGET! Vi bruge decobal body care og det får det hurtigt til at forsvinde, og kan holde det okay nede (dog med undtagelser)

Det med at det er værre når hun bliver syg, sjovt du siger det Lærke fik hendes da hun fik blærebetændelse og er nu endelig over en periode med masser af sygdom og det virker faktisk som om det er mindre slemt

Håber du finder noget der virker for det lyder voldsomt at hun klør SÅ meget, stakkels mus

hun har lige været igennem en længere periode med sygdom, og jeg lagde mærke til at hendes eksem gik meget ned da hun begyndte at få det bedre (det var også blusset farligt meget op, mere end nogensinde før)

kan slet ikke have at hun klør så meget at hun kradser hul på huden

Anmeld

4. oktober 2010

mortilflere

Milka skriver:

hvad er det og hvor finder jeg det henne?

Her eller i helse forretninger

http://www.naturoghelse.dk/shop/dalens-olie-1146p.html

Det fedter ikke , og fjerner min datters start på ligge sår 

Anmeld

4. oktober 2010

Pige2009

Milka skriver:

Brug A-Derma fra Apoteket! Laura har også børneeksem og hendes hud bliver lige så fin når jeg smører med det 2 gange om dagen. Desuden er det ikke så fedtet at smøre ind som mange andre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.