jeg drukner i fedtcreme (om børneeksem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2010

Milka

Ni-ko-li-ne skriver:

locoid er den hormon creme vi fik recept på af lægen... hvad hedder jeres?

jamen bare det man køber i håndkøb på apoteket. min læge var ikke meget for at give hende hormoncreme – men dengang var eksemen jo ingenting i forhold til nu ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

h_bernie

Ni-ko-li-ne skriver:

men jeg vil tilføje at vi brugte den af maaaaaaaange omgange og i lang tid... så det er ikke i alle tilfælde at den er lige effektiv..

men hvis eksemet er slemt er man nødt til at behandle det ned først

Vi brugte den også af mange omgange i starten, men synes at når det først er kommet i bund, så er det effektivt. Hvis vi opdager at August er ved at få lidt eksem, så smører vi et par dage i træk og væk er det igen. Heldigvis!

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

jamen bare det man køber i håndkøb på apoteket. min læge var ikke meget for at give hende hormoncreme – men dengang var eksemen jo ingenting i forhold til nu ...

så er det nok mildison i bruger.... det er ikke skrapt nok til kroppen, det er fint til ansigtet men ikke til kroppen....

du skal have fat i lægen inden det bliver værre

Anmeld

4. oktober 2010

Milka

fru-nielsen skriver:

Har du observeret om det måske har en sammenhæng med kosten?
Min datters børneeksem blusser op af citrusfrugter. Ikke kun når hun får det på huden men også når hun indtager det.
Derudover er det slet ikke unormalt at eksemen blusser op når de er syge. Min datter ligner noget der er løgn bare hun er forkølet.

Tænk over det tøj hun har på. Er det uld eller syntetisk?  begge dele kan også irriterer eksemhud. Bomule er bedst. Parfume i vaskepulveret og skyllemiddel og også noget skidt.

Kig evt. på astma og allergiforbundets hjemmeside de har en stor sektion om børneeksem.

hun får kun bomuld på.

visse ting kan hun ikke tåle at spise – tomater, kiwi, citrusfrugt, jordbær – men det ved jeg kun fordi jeg kan se det på huden omkring munden (og nogengange lidt rød numse). har prøvet at lure om der er noget bestemt mad der gør eksemen værre men jeg kan ikke rigtig se en sammenhæng nogensteder

vi bruger kun neutrale produkter og jeg bruger ingen parfume.

til gengæld bruger jeg vådservietter og serverer færdigretter oftere end jeg selv synes om (er alene med mine tvillinger og synes det er vildt svært at stå og kokkerere med dem om hælene). ved ikke om dette har noget med eksem at gøre, men det er i hvert fald 2 punkter hvor jeg ikke selv kan kontrollere indholdet

Anmeld

4. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

hun får kun bomuld på.

visse ting kan hun ikke tåle at spise – tomater, kiwi, citrusfrugt, jordbær – men det ved jeg kun fordi jeg kan se det på huden omkring munden (og nogengange lidt rød numse). har prøvet at lure om der er noget bestemt mad der gør eksemen værre men jeg kan ikke rigtig se en sammenhæng nogensteder

vi bruger kun neutrale produkter og jeg bruger ingen parfume.

til gengæld bruger jeg vådservietter og serverer færdigretter oftere end jeg selv synes om (er alene med mine tvillinger og synes det er vildt svært at stå og kokkerere med dem om hælene). ved ikke om dette har noget med eksem at gøre, men det er i hvert fald 2 punkter hvor jeg ikke selv kan kontrollere indholdet

alle de fødevarer du nævner der er hudirriterende, sagde vores børnelæge... derudover melon, og appelsin...

Anmeld

4. oktober 2010

bette

jeg lider selv af det og min søn har det også.. jeg bruger mandel olie til at tage det med.. og så sørger jeg for at hverken min søn eller jeg lufttørre..  

jeg har også selv brugt diverse cremer fx decubal og repair osv osv.. og læge ordineret cremer men intet andet end mandel olie virker her

Anmeld

4. oktober 2010

Milka

bette skriver:

jeg lider selv af det og min søn har det også.. jeg bruger mandel olie til at tage det med.. og så sørger jeg for at hverken min søn eller jeg lufttørre..  

jeg har også selv brugt diverse cremer fx decubal og repair osv osv.. og læge ordineret cremer men intet andet end mandel olie virker her

hvorfor ikke lufttørre?

synes jeg læser flere steder at diverse olier skulle være effektive ...

Anmeld

4. oktober 2010

bette

Milka skriver:

hvorfor ikke lufttørre?

synes jeg læser flere steder at diverse olier skulle være effektive ...

fordi det får huden til at tørre ud. 

og så skal du begrænse brugen af svømmehal.. 

jeg kan ihvertfald se på min søn og mig selv at det blusser op når vi har været afsted. 

Anmeld

5. oktober 2010

Milka

Ni-ko-li-ne skriver:

Camilla

det lyder nøjagtigt som os... vi købte og købte og prøvede og prøvede...

Nikoline får stadig eksem, til tider... måden vi fik det ned på var:

1) behandling med Locoid

- 1 uge med påsmøring to gange dagligt

- 1 uge med påsmøring 1 gang dagligt

- 1 uge med een påsmøring hveranden dag

2) A-derma fra apotetek, vaskebar (sæbe uden sæbe) og Creme

- vask med vaskebar hver gang hun er i bad! og hver gang der 

skal vaskes hænder. Smør efter med Cremen

- hver morgen og aften smører du hende fra top til tå med

cremen, ekstra der hvor der er eksem

eksem blusser op når man er syg, og hvis man bader i varmt vand. så bad hende som om hun var spæd, med lunkent vand.

giv det 1 mdr, hvis det slet ikke er blevet bedre så skal i til lægen! og han må henvise til en børnelæge så i kan få hende tjekket for allergier...

det er ikke sikkert hun er allergisk, men det har gjort en verden til forskel for Nikolines eksem at vi fandt ud af at hun har ægge allergi...

nu har det kørt rundt i hovedet på mig siden du skrev det i går – hvorfor smøre med creme over hele kroppen når der kun er eksem på små områder? er det vigtigt i det hele taget??

og har du i øvrigt erfaring med saltbade? det sagde min læge jeg skulle gøre med ved ikke liiige hvordan

havde besøg af sundhedsplejersken i morges, hun sagde at ceridal hudolie er uundværlig ved børneeksem. så det har jeg lige købt...

Anmeld

5. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

nu har det kørt rundt i hovedet på mig siden du skrev det i går – hvorfor smøre med creme over hele kroppen når der kun er eksem på små områder? er det vigtigt i det hele taget??

og har du i øvrigt erfaring med saltbade? det sagde min læge jeg skulle gøre med ved ikke liiige hvordan

havde besøg af sundhedsplejersken i morges, hun sagde at ceridal hudolie er uundværlig ved børneeksem. så det har jeg lige købt...

når hun har tendens til atopisk eksem, har hun atopisk hud... derfor er det vigtigt at styrke hudens barriere over det hele:0) det vil gøre den mere modstandsdygtig overfor eksem og ydre påvirkninger...

okay, den har vi ikke prøvet, jeg synes olie gør eksemet værre nemli...

saltbade kender jeg ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.