det er hvad vi har herhjemme. Han er 14 år og har bestemt ikke haft et let liv. Han har lige skiftet skole (den gamle skole gik kun til 6. klasse, så det er helt ok) og efter han er startet der, går det helt ned af bakke.
Han er begyndt at ryge, vi fandt en pakke smøger, han løj og lovede bagefter bod og bedring. Vi fandt en pakke mere og han sagde "og hva så" og lovede sin far tæsk...
Idag fandt jeg en seddel han selv har skrevet "Kasper var syg i fredags - hilsen Rikke, Kaspers mor" - den har jeg ikke skrevet, og jeg har lige fået bekræftet af hans lærer at han var fraværende og at hun har set sedlen og kvitteret på den (om jeg så begriber at hun ikke kan se at det er en dreng fra 7. der har skrevet den??)
Når han bliver sur lover han mig tæsk, han snerrer, taler grimt, gør hvad det passer ham osv osv. Han skal sidde foran kontoret i hvert frikvarter i flere uger fordi han har forladt skolens område, og i fredags var han hos inspektøren fordi han kastede med bøger i timerne....vi får hele tiden mails om pjæk, uro og lign.
Sidste år iværksatte kommunen en §50 undersøgelse efter han var gået helt over gevind - den er de så ikke kommet længere med, så der er ikke sket noget endnu.....
Jeg er jo "kun" hans bonus-mor og har opgivet at tage de store diskussioner, for det ender galt og hans far.............vil ikke gøre noget......Han ville gerne have lov til at give han nogle øretæver "så han forstår" men det må man jo som bekendt ikke, og så mener han ikke vil skal gøre noget....
Hvordan griber man det an? Hvad gør man ved sådan en dreng??
Jeg har bedt om møde med skolen og forsøger forgæves at få fat i kommunen, men jeg synes jo også selv vi skulle lave nogle restriktioner, som fx. ingen computer i en periode (mener far ikke) - men skal det ikke have en konsekvens...????
Jeg er rådvild!!!!!!!!!!!!!!