En teenager på vej mod afgrunden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Miamaja

Zafir skriver:

Det lyder virkelig ikke godt. Jeg tvivler på strænge restriktioner er sagen ligenu. Jeg tror I skal finde en måde at nå ind til tilliden igen.

Han må virkelig have det skidt, siden han reagerer sådan. Problemet er bare at jeg virkelig tror at I skal finde det NU, for ellers kan det gå virkelig galt.

Toms bedste vens søn, havde nogen år i 'afgrunden'. Han var verdens dejligste knægt. Så havde han mange problemer med sit selvværd osv og fik de forkerte venner... Det gik rigtig galt og nu har han siddet i fængsel i 2 år MEN - Det gode er, at han har fået en masse behandling, samtaleterapi osv, så han er kommet på ret køl igen han er lige startet på en læreplads og flyttet for sig selv.

Men altså - det jeg mener er bare, at det 'desværre' ikke kun er børn af forældre der ikke elsker dem, der ender med at være de 'vilde' unge Så sæt ind nu, prøv at finde ud af, hvordan I kommer tilbage til tillidsfæren... Jeg tror det er der den ligger, før det ender i afgrunden.

STORT kram og held og lykke!!!

Jeg er helt enig, og vil gerne tilfoje at jeg tror helt sikkert jeres dreng reagerer som han gor, af en helt naturlig reaktion paa problemer han ikke selv magter at lose. Jeg synes det er virkelig synd for ham at han har det saa svaert. Specielt med drenge, som maaske ikke er saa aabne omkring hvad det er der er i vejen i skolen m.m.

Jeg havde det selv svaert i min skoletid og jeg synes absolut ikke I skal blive sure paa ham, men vise jer som allierede og stotte op omkring ham, give ham ro og omsorg, selvom det han foretager sig virkelig faar en til at blive rasende.

Hvis jeg var jer, ville jeg tage ham ud af skolen, som han ikke er glad for, og gaa til samtale terapi med en han foler sig tryg ved, hvis han er parat til det paa nuvaerende tidspunkt. Og saa prov at finde frem til en privat skole f.eks hvor klasserne er smaa og laeren har bedre tid til hvert enkelt, og saa skal laeren ivolveres i jeres situation saa hun/han har mulighed for at hjaelpe og stotte, og vaere eksta ops paa problemer der kan opstaa, saa det ikke udvikler sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

MetteT

Jeg har desværre ingen gode råd men ville bare skrive at jeg har læst dit indlæg og give dig et kæmpe knus..

Og håber i finder en løsning på det..

Knus Mette

Anmeld

27. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Znuzke skriver:

Ja, mor er flyttet til Jylland og har fået en ny mand og to børn. De så hende sidste sommer og har ikke set hende siden, og hun kan desværre ikke finde ud af at ringe til dem - ikke engang når de har fødselsdag. Det gør rigtigt ondt på dem, også fordi de jo godt kan huske hvordan de selv havde det, og det medfører jo bekymringer for deres 2 små søskende i Jylland.

Jeg har forsøgt at få en eller anden form for kommunikation med hende gennem Facebook, og har skrevet til hende et par gange. Så nu har hun lovet at prøve at ringe i aften, jeg håber virkelig at hun gør det - det vil betyde SÅ meget for dem.

Av for fanden det er bare... Hvordan kan man forlade sine børn også bare lave 2 nye... og ikke kontakte de første?!

Suk, men det er helt sikkert, nok den smerte der også gør noget i ham...

Godt han har dig i det mindste. Men jeg ved godt selv, at det ikke helt er nok, med en god stedmor.

Du er helt sikkert GULD værd for ham.

Anmeld

27. september 2010

ekzunz

Marge skriver:

Puha jeg kan godt huske hvor svært det var at være 14 år.
Det dummeste i kan gøre er at straffe ham, han er jo tydeligvis inde i en fase hvor han råber om hjælp uden at han ved hvordan han skal gribe det an. Ang rygning, på det punkt synes jeg sådanset i er lige galt på den, selfølgelig skal han ikke lyve, men hvad i alverden roder i i hans ting for? Burde han ikke have haft muligheden for selv at fortælle jer det når HAN var klar? Jeg kan godt forstå han måske har mistet lidt tillid ved at se i ikke respektere hans privatliv- og det er altså noget som teenagere værner ekstremt om, deres ret til at være små voksne med hemmeligheder. Måske i burde sige, du bestemmer selv om du vil ryge, vi bifalder det ikke og vil ikke have at du gør det i huset, men vi acceptere at det er dit valg. Da min mor sagde det til mig fik jeg en ny respekt for hende- og mistede lidt interassen for smøgerne når de nu ikke var 'forbudte'
Det med skolen, har i spurgt ham hvad der egentlig er i vejen, om han ikke kan lide at være der, om han har nogle venner?

Jeg roder ikke i hans ting generelt, jeg kigger af og til i hans skoletaske. Det er en nødvendighed med teenage-drenge, for at få tømt ud i gamle madpakker, finde sedler fra skolen osv. osv. og det ved han godt at vi gør, og jeg kan sagtens gå ind på hans værelse mens han er der og kigge i tasken, den er, for ham, ikke personlig på den måde.

Rygningen er jo som sådan det mindste problem, men jeg har ikke lyst til at give min accept. Men jeg tror det hænger sammen med at skulle være sej sammen med de nye venner, det er ikke noget han er afhængig af, så jeg tror at når vi får løst de andre problemer så mister han interessen for rygning. Men vi vil stadig fortælle ham at vi ikke synes det er ok!

Anmeld

27. september 2010

minviktor

min mor havde samme problem med min lille bror

skolen gjorde intet komunnen sagde vi skulle holde styr på opdragelsen nu sidder han  i jyderup pga vold mod sin lærer 18 år gammel

Anmeld

27. september 2010

minviktor

minviktor skriver:

skolen gjorde intet komunnen sagde vi skulle holde styr på opdragelsen nu sidder han  i jyderup pga vold mod sin lærer 18 år gammel

mente 16 år

Anmeld

27. september 2010

minviktor

minviktor skriver:

mente 16 år

Anmeld

27. september 2010

minviktor

minviktor skriver:

mente 16 år

Anmeld

27. september 2010

Svei

Åh sikke noget...han lyder godt nok ikke som om han har det for let. Jeg ville finde en god efterskole og få ham lidt væk fra det hele, ikke så meget for at få ham væk fra jer, men mere omvendt.

Er der noget han brænder for eller brændte for, så kunne I måske tage afsæt i det og finde den perfekte skole..inde på efterskolernes hjemme side kan man søge på det hele og finde den rigtige. Beøsg flere og mærk stemningen...

Ved ikke om andre har foreslået det samme...har ikke lige læst andre svar,

Knus til jer..

Anmeld

27. september 2010

Anette&Sophia

Nu er jeg selv teenager, dog et par år siden jeg var 14 ;-)

Har selv haft en grum fortid, hvor jeg var utrolig åndsvag.

grunden til min opførsel var et helt folkeskole liv med mobning, skilsmisse forældre, en far der drak & var voldelig, og så nogle værre personlige ting.

Nu vil jeg ikke være klog, hvad angår rygning, men studere selv psykologi, og der er rygning et oplagt emne at tage op. På det punkt er der en kendt forsker som mener at rygning skyldes en form for svigt i de første år. 0-1 den orale fase, 1-3 den anale fase og 3-7 den ødipale fase. Hvis barnet har været udsat for en form for "svigt" i disse år, vil rygning være en af de ting barnet vil foretage sig i de senere år, fordi det er voksent, det er sejt, osv.

men som sagt, skal ikke gøre mig klog. Ryger selv, og ville ikke lige mene at jeg er blevet svigtet som barn. - men nogle af tingene er  ting. som at have grædt for længe inden man fik mad, eller skiftet ble, og mindre ting som ikke have fået lov til at gå nu hvor man endelig havde lært det.

men er ked af at høre det du går igennem. held og lykke fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.