Når lillebror kommer til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Diana... skriver:

Hvad gjorde du så når han blev jaloux og ammet, det er en af de ting jeg bare frygter for jeg kan jo ikke bare smide baby væk og jeg kan heller ikke lide og afvise Lucas?

Jeg blev faktisk meget god til, at amme, mens jeg havde en arm rundt om Luka mens, at vi læste en bog eller så tegnefilm. Jeg prøvede samtidig, at forklare Luka, at nu skulle lillesøster have mad og så kunne vi bagefter lave noget rigtig sjovt sammen  Men det er selvfølgelig svært i starten og den store skal også lige lærer, at vente mens, at man ammer. Men jeg er sikker på, at det nok skal gå når Lukas bliver storebror

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Jeg blev faktisk meget god til, at amme, mens jeg havde en arm rundt om Luka mens, at vi læste en bog eller så tegnefilm. Jeg prøvede samtidig, at forklare Luka, at nu skulle lillesøster have mad og så kunne vi bagefter lave noget rigtig sjovt sammen  Men det er selvfølgelig svært i starten og den store skal også lige lærer, at vente mens, at man ammer. Men jeg er sikker på, at det nok skal gå når Lukas bliver storebror

Ja det håber jeg. Men man er sgu så bange for han skal føle sig til side sat. 

Anmeld

27. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Diana... skriver:

Ja det håber jeg. Men man er sgu så bange for han skal føle sig til side sat. 

Det er helt naturligt, at føle sådan. Der vil nok også komme nogen episoder, hvor du føler, at du gør det. Men jeg er sikker på, at du kommer til, at tackle det super flot, søde

Anmeld

27. september 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Det er helt naturligt, at føle sådan. Der vil nok også komme nogen episoder, hvor du føler, at du gør det. Men jeg er sikker på, at du kommer til, at tackle det super flot, søde

1000 tak søde 

Anmeld

27. september 2010

Slettet

quar20 skriver:

Ja jeg er jo allerede begyndt så småt at tænke på hvordan Tino mon reagerer på at lillebror er kommet for at blive og ikke ligger i mors mave mere..

Tino er en dreng med STORT D...!! Har MONSTER meget energi og ELSKER at mosle og lege vilde lege.. Han er 19 måneder nu..!! Har forsøgt på en ikke så belærende måde at forklarer at Lillebror ligger i mors mave, og han har flere gane mærket ham sparke..

Første gang blev han dog skide skræmt og slog min mave og sagde " AV " ..!! Nu kan han sagtens nusse den når vi ser en disney tegnefilm..!! Har vist ham Lillebrors værelse, og han har været med til at rodde i hans tøj.. =) Ja altså rode det ud over det hele, mens jeg forsøgte at lægge det sammen efter vask..

Men hvordan forbereder man ellers barnet til at der kommer en lille ny..?

Og til jer som ALLEREDE har været så heldige at øge familien - hvordan tacklede i forøgelsen..? Altså jeg vil bare gøre ALT og mit aller bedste for at gøre det til en go oplevelse - så tænkte i måske har nogle råd??..!!

På forhånd mange tak..

Nogle vigtige ting du som mor skal have fokus på er:

1. Når babyen kommer ud vil Tino pludselig virke utrolig stor i forhold til, MEN han er ikke blevet større af at blive storebror - tværtimod!

2. Det er vigtigt at huske på, at lillebror er din og din mands ide, Tino har ikke valgt det og det er helt i orden, at han reagerer negativt mod babyen - ønsker ham langt væk, hader ham osv. osv. Til at begynde med, kan det sagtens være meget svært for en lille fyr, at se hvad han liiiige har vundet ved at blive storebror, men med tiden vil det ændre sig. (HVIS han får lov til at have alle sine følelser både gode som mindre gode)

3. Gaver er en GOD ting! Bed barselsgæsterne om at tage gaver med til Tino, det er jo HAM som er blevet storebror!

4. Lad Tino deltage i de ting han kan/vil i de daglige sysler med lillebror, det binder dem sammen og får Tino til at føle et ejerskab i foretagende..

5. Lad være med at bekymre jer for meget, det skal nok gå godt

Anmeld

27. september 2010

Gustavsmor

quar20 skriver:

Ja jeg er jo allerede begyndt så småt at tænke på hvordan Tino mon reagerer på at lillebror er kommet for at blive og ikke ligger i mors mave mere..

Tino er en dreng med STORT D...!! Har MONSTER meget energi og ELSKER at mosle og lege vilde lege.. Han er 19 måneder nu..!! Har forsøgt på en ikke så belærende måde at forklarer at Lillebror ligger i mors mave, og han har flere gane mærket ham sparke..

Første gang blev han dog skide skræmt og slog min mave og sagde " AV " ..!! Nu kan han sagtens nusse den når vi ser en disney tegnefilm..!! Har vist ham Lillebrors værelse, og han har været med til at rodde i hans tøj.. =) Ja altså rode det ud over det hele, mens jeg forsøgte at lægge det sammen efter vask..

Men hvordan forbereder man ellers barnet til at der kommer en lille ny..?

Og til jer som ALLEREDE har været så heldige at øge familien - hvordan tacklede i forøgelsen..? Altså jeg vil bare gøre ALT og mit aller bedste for at gøre det til en go oplevelse - så tænkte i måske har nogle råd??..!!

På forhånd mange tak..

Kan virkelig godt forstå din bekymring. Jeg stod selv i situationen for 8 mdr siden. Som de andre herinde skriver gjorde jeg også meget for at inddrage Gustav (den store) i alle de daglige ting med Wiliam (lillebror). Vi tilbragte også hver især tid med Gustav alene, så han kunne føle at nu var det 100% ham det drejede sig om. Jeg har også gjort rigtig meget for at skabe bånd imellem dem, jeg mener ved at sige f.eks "Godmorgen Gustav siger William", "Godnat Gustav siger William" eller "William siger du må have en god dag i børnehaven Gustav". Og så var vores barselsgæster allesammen utrolig gode til også at rette opmærksomheden på Gustav og havde en lille gave med. Vi har ikke overhovedet haft problemer på den front, og jeg er da også engang imellem blevet nød til at sige til Gustav at nu var det lige Wiliam det drejede sig om, så han også lærte at der nu var en at dele opmærksomheden med. De er den dag idag, hvor Gustav er næsten 3 år og Wiliam er 8 mdr, så super glade for hinanden. Krammer og pysser hinanden, og passer rigtig godt på sin lillebror, det er bare så sødt!

Er sikker på at det også skal komme til at gå fint hos jer

Anmeld

27. september 2010

quar20

Diana... skriver:

Ej det vil jeg da lige undersøge det ligger vist ikke så lang fra mig alligevel det må vi da ind og se.

Ha ha du har tabt du kan lige så godt begynde og pakke tasken og bilen for det tyder på en nat på bondegården  

Ja ja ind til dyrene jeg er sikker på køerne nok skal varme jeg 

Og sådan en hoppeborg er altså bare et HIT. Hvem ved måske du får lov at få en tur 

MIG? På en hoppeborg?... I GUDER... Så går fødslen sku da igang..

Ja har faktisk lige pakket tasken og håber lidt på jeg kan få lov til at nasse mig på aftensmad ellers tror jeg godt nok at jeg blir dårlig i løbet af aftenen.. =)

Kan jo selvfølgelig også bare smutte ind forbi slagteren, også lave et lille bål udenfor.. Det ville Tino HELT sikkert syntes om.. =)

Anmeld

27. september 2010

Diana...

quar20 skriver:

MIG? På en hoppeborg?... I GUDER... Så går fødslen sku da igang..

Ja har faktisk lige pakket tasken og håber lidt på jeg kan få lov til at nasse mig på aftensmad ellers tror jeg godt nok at jeg blir dårlig i løbet af aftenen.. =)

Kan jo selvfølgelig også bare smutte ind forbi slagteren, også lave et lille bål udenfor.. Det ville Tino HELT sikkert syntes om.. =)

Ha ha ja det kan der være noget om, det kan være du skal vente med hoppeborgen til lillebror kommer 

Altså det jo lige før min bliver helt misundelig det lyder jo bare super hyggeligt ha ha Overnatning hos køerne og bål i haven med mad fra slagteren. 

Anmeld

27. september 2010

quar20

Swips.. skriver:

Nogle vigtige ting du som mor skal have fokus på er:

1. Når babyen kommer ud vil Tino pludselig virke utrolig stor i forhold til, MEN han er ikke blevet større af at blive storebror - tværtimod!

2. Det er vigtigt at huske på, at lillebror er din og din mands ide, Tino har ikke valgt det og det er helt i orden, at han reagerer negativt mod babyen - ønsker ham langt væk, hader ham osv. osv. Til at begynde med, kan det sagtens være meget svært for en lille fyr, at se hvad han liiiige har vundet ved at blive storebror, men med tiden vil det ændre sig. (HVIS han får lov til at have alle sine følelser både gode som mindre gode)

3. Gaver er en GOD ting! Bed barselsgæsterne om at tage gaver med til Tino, det er jo HAM som er blevet storebror!

4. Lad Tino deltage i de ting han kan/vil i de daglige sysler med lillebror, det binder dem sammen og får Tino til at føle et ejerskab i foretagende..

5. Lad være med at bekymre jer for meget, det skal nok gå godt

arhhh 1000000000000 mange gange tak for dit indlæg.. =)

Hvor er det bare rart at høre/læse..!!

Vil jo bare DET BEDSTE for dem alle..!! Så man blir da lidt nervøs for hvordan det mon skal gå osv..!! Men vi har snakket med ALLE der har i sinde at komme og jeg har sagt at Lillebror absolut INTET behøver så vil vi hellere at storebror får en lille gave..!!

Frygter bare sammenstød fordi Tino ikke er ældre - men må jo gøre mit bedste også håber jeg på at jeg om små 9 uger kan give en go opdate om deres første møde..

Anmeld

27. september 2010

quar20

Diana... skriver:

Ha ha ja det kan der være noget om, det kan være du skal vente med hoppeborgen til lillebror kommer 

Altså det jo lige før min bliver helt misundelig det lyder jo bare super hyggeligt ha ha Overnatning hos køerne og bål i haven med mad fra slagteren. 

Jamen i er hel sikkert mere end velkommen..  Det er jo en stor gård.. Og dagplejere har TIT overnattende gæster.. ( hun har små børn og TEENAGEBØRN )... ..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.