Når lillebror kommer til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

quar20

NatasjaL skriver:

her er der 18 måneder imellem, den bedste måde vi lærte vores datter at kom en lille ny, var at hun var med til alting, spisning, putning, badning mm. og der er ingenting den dag idag, og hun har aldrig nogensinde været jaluox, hun elsker ham så højt, kan ikke kysse og kramme ham nok

mor til victoria på 22 måneder, og sebastian på 4 måneder

Vi har nemlig også snakket rigtig meget om at tage ham med i ALT det han overhovedet vil..!! Det skal ikke være tvang men alt det han gerne vil selvfølgelig..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

NatasjaL

quar20 skriver:

Vi har nemlig også snakket rigtig meget om at tage ham med i ALT det han overhovedet vil..!! Det skal ikke være tvang men alt det han gerne vil selvfølgelig..!!

Anmeld

26. september 2010

quar20

lisbeth2910 skriver:

ha ha ja det gjorde vi også med den første og hunden.

Et andet råd er at alle barsels gæsterne ikke skal styrte hen til den nyfødte, de skal først hilse på storebror - Den lille er ligeglad (og vil egentlig nok helst være fri for alle de store hoveder der bliver stukket ned til ham/hende) men storebror er ikke ligeglad.

Ja den med at de skal "se" storebror allerførst - den  har vi taget op med familien.. Det gjorde min mormor nemlig ved mig, og jeg husker det bare SÅ tydeligt hvordan det var når andre kom farende hen for at se mine søskende..!!

Men eks..! Vi køber en storebror-gave til Tino, for lillebror for jo massere af gaver..!! Det er ikke en dyr ting men en ting så han også mærker at der er sket noget dejligt og at der ikke kun er fokus på lillebror..!!

Anmeld

26. september 2010

quar20

Englebisse skriver:

Jeg er blevet mor for anden gang for 3 uger siden. Vi har en søn som er 2 år og 4 mdr, og vi har gjort som dig, at fortælle at mor har en baby i maven. Men så har vi haft ham med i at lave lille søsters værelse, kigget på baby tøjet og de små bleer osv.

Vi var selvfølgelig meget spændte på hvordan vores søn ville tage det og han er nemlig også en dreng med et stort D og har meget energi. Men, men han har bare taget det så pænt og er virkelig sød ved lillesøster og vil holde hende, aer hende på kinden og håret og kys for hun masse af. Vi behandler heller ikke vores søn anderledes efter hun er kommet, og vi har vores søn med i det hele med lillesøster. Han bliver så stolt når han hjælper til. Selvfølgelig er der nogen gange når jeg ammer så vil han gerne op til mig og så bliver han lidt ked af når han ikke kan komme til det. Så siger jeg han kan tage en bog, og så kan han side ved siden af mig så kan vi læse den sammen, og det hjælper Så jeg tror hvis man viser ro så bliver vores børn også rolige.

1000 tak for råd...!!

Det er bare SÅ dejligt at høre fra nogen som selv har været igennem hvad vi snart kommet igennem.. =) Vil bare gøre mit aller bedste for at Tino ikke bemærker nogen form for adskillelse fra mor og far selvom der er kommet en lillebror til verden..!!

Anmeld

26. september 2010

Diana...

quar20 skriver:

haha griner hvor nuttet.. =)

Tino siger DYYYYYT, TRAKTOR, Bil, Or ( altså mor ) - Ar ( altså far ), vov vov, ko, muuuuuhhh ja og mam,rik ( drik )..! Ja en masse sjove ord der kommer mere og mere for hver dag.. Men det er også først kommet de sidste 4 uger hvor han bare har kunnet sige SÅ mange forskellige ting.. ..

Jeg har termin d. 26 nov..!! Så drengene kommer tæt på hinanden - men vi glæder os HELT vildt.. =)

Men arh ja Trodsalderen/selvstændigalderen er vi også igennem herhjemme.. Eks. Idag har været en af de RIGTIG hårde dage..! For sælenjeg har bidt mig selv i fingere MANGE MANGE gange idag..!!  Men jeg har nu også grint.. Vi var lige ude at handle også ser vi en dame med hvis trøje og sorte bukser.. - så SKRIGER Tino bare KOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO lige så højt han overhovedet kunne og peger på damen.. PINLIGT og rød i hovedet blev jeg lige..!!

Ha ha ha  den var fanme god den måtte manden lige høre ha ha ha. Så kan hun sgu lade være med at tage sådan noget tøj på griner. 

Lucas siger også ja nej mere mad drik og han har sagt rigtig meget mere men han gider ikke rigtig bruge det. Han siger også dyre lyde i lange baner men biler kan også sige mhuuu som køer kan sige dyt dyt hi hi. 

Det ord han bruger mest er Mere men det bruger han også så meget at vi drømmer om det ord om natten så siger han det fra værelset og ud til køkkenet hvor han så peger på det han vil have mens han sige mere. 

Uhh jeg må også bide mig i fingeren mange gange her frygter vi næsten når vi vågner om morgen hvordan hans humør er denne dag hi hi han kan virkelig blive sur og skrige så meget at jeg sikker på hele byen kan høre ham ha ha. 

Anmeld

26. september 2010

quar20

Diana... skriver:

Ha ha ha  den var fanme god den måtte manden lige høre ha ha ha. Så kan hun sgu lade være med at tage sådan noget tøj på griner. 

Lucas siger også ja nej mere mad drik og han har sagt rigtig meget mere men han gider ikke rigtig bruge det. Han siger også dyre lyde i lange baner men biler kan også sige mhuuu som køer kan sige dyt dyt hi hi. 

Det ord han bruger mest er Mere men det bruger han også så meget at vi drømmer om det ord om natten så siger han det fra værelset og ud til køkkenet hvor han så peger på det han vil have mens han sige mere. 

Uhh jeg må også bide mig i fingeren mange gange her frygter vi næsten når vi vågner om morgen hvordan hans humør er denne dag hi hi han kan virkelig blive sur og skrige så meget at jeg sikker på hele byen kan høre ham ha ha. 

Amen det hjalp jo hellere ikke på det at hun var en stor dame.. .. SHIT nogle øjne jeg fik mig..!! Mens der stod to hulkende mænd bag deres koner og simpelthen ikke kunne holde hverken spyt eller snot inde for rækkevide efter Tino's KOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ..

ARHHH ja tak kender det alt for Tino - Tino's mest brugte ord er KO, MUUUHHH, og selvføgelig TRAKTOR..!1 Blir simpelthen SINDSYG når han siger TRAAAAKTOR 789 gange om dagen..  Men det er nu meget sødt..! Forsøger tit at snige et nyt ord ind, men nej nej TRAAAAKTOR er bare et der blir spyttet ud så nemt som at blinke med øjnene.. ..

Ja vi tænker også rigtig tit på ÅRRRHHH hvilken morgen får vi nu..!! 0) Syntes sku weekenderne trækker tænder ud.. =) Ja undskyld men de timer han er i Dp kan jeg mærke han blir SÅ meget mere aktiveret - og jeg ligesom kobler af og tænker.. RO og afslappelse inden dagene begynder forfra.. ..!! Nu er Tino så hellere ikke SKIDE dygtigt til at sove til middag - så vi har overhovedet ikke 10min's ro herhjemme i weekenden. .Nok derfor jeg syntes den trækker bisserne LAAAAAANGSSOMT ud....!!

Anmeld

26. september 2010

Diana...

quar20 skriver:

Amen det hjalp jo hellere ikke på det at hun var en stor dame.. .. SHIT nogle øjne jeg fik mig..!! Mens der stod to hulkende mænd bag deres koner og simpelthen ikke kunne holde hverken spyt eller snot inde for rækkevide efter Tino's KOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ..

ARHHH ja tak kender det alt for Tino - Tino's mest brugte ord er KO, MUUUHHH, og selvføgelig TRAKTOR..!1 Blir simpelthen SINDSYG når han siger TRAAAAKTOR 789 gange om dagen..  Men det er nu meget sødt..! Forsøger tit at snige et nyt ord ind, men nej nej TRAAAAKTOR er bare et der blir spyttet ud så nemt som at blinke med øjnene.. ..

Ja vi tænker også rigtig tit på ÅRRRHHH hvilken morgen får vi nu..!! 0) Syntes sku weekenderne trækker tænder ud.. =) Ja undskyld men de timer han er i Dp kan jeg mærke han blir SÅ meget mere aktiveret - og jeg ligesom kobler af og tænker.. RO og afslappelse inden dagene begynder forfra.. ..!! Nu er Tino så hellere ikke SKIDE dygtigt til at sove til middag - så vi har overhovedet ikke 10min's ro herhjemme i weekenden. .Nok derfor jeg syntes den trækker bisserne LAAAAAANGSSOMT ud....!!

Hi hi det er simpelt umuligt at få flere ord ind her han vil kun hans ord ha ha. Og selv om man kan sige med og drikke så hedder det MERE hi hi. 

Åhh ja den med de lange weekender kender vi også og han er bare en helt anden dreng når han lige får brugt sit krudt i DP og han elsker det bare og er ikke til at hive hjem hi hi. 

Anmeld

26. september 2010

quar20

Diana... skriver:

Hi hi det er simpelt umuligt at få flere ord ind her han vil kun hans ord ha ha. Og selv om man kan sige med og drikke så hedder det MERE hi hi. 

Åhh ja den med de lange weekender kender vi også og han er bare en helt anden dreng når han lige får brugt sit krudt i DP og han elsker det bare og er ikke til at hive hjem hi hi. 

Ja sådan er Tino også.. Han vil sku knap nok med hjem..

Nu er han også et rigtig godt sted - og er SIKKER på alle børnene blir møg forkælet .. Sådan en rigtig bedstemor dagplejer har vi..!!

Fra imorgen også hele næste uge skal han i gæste dp.. På en gård han har været før..! Det er faktisk også slagteren her i byen..! er SIKKER på jeg får hørt ko og MUUUUH og TRAKTOR flere gange i næste uge.. =)

Anmeld

26. september 2010

Diana...

quar20 skriver:

Ja sådan er Tino også.. Han vil sku knap nok med hjem..

Nu er han også et rigtig godt sted - og er SIKKER på alle børnene blir møg forkælet .. Sådan en rigtig bedstemor dagplejer har vi..!!

Fra imorgen også hele næste uge skal han i gæste dp.. På en gård han har været før..! Det er faktisk også slagteren her i byen..! er SIKKER på jeg får hørt ko og MUUUUH og TRAKTOR flere gange i næste uge.. =)

Ha ha der får i ham da slet ikke med hjem fra så griner. 

Anmeld

26. september 2010

quar20

Diana... skriver:

Ha ha der får i ham da slet ikke med hjem fra så griner. 

Nej det er jeg også sikker på vi IKKE gør.. =)

Det jo en bondegård med heste, grise, køer og får, katte, hunde og ja alt hvad der ellers høre til.. =)

Måske jeg sku ha en pakke rosiner med i lommen for at lokke ham med hjem =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.