Når lillebror kommer til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Diana...

quar20 skriver:

Nej det er jeg også sikker på vi IKKE gør.. =)

Det jo en bondegård med heste, grise, køer og får, katte, hunde og ja alt hvad der ellers høre til.. =)

Måske jeg sku ha en pakke rosiner med i lommen for at lokke ham med hjem =)

Ej det lyder bare som et skønt sted så får de rigtig oplevet noget. 

Ja rosiner i lommen eller en ko med hjem så er der lidt at vælge mellem  

Lucas er slet ikke til at få kontakt med når han er et sted med køer osv og bliver TOSSET når man tager ham væk derfra ha ha. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

quar20

Diana... skriver:

Ej det lyder bare som et skønt sted så får de rigtig oplevet noget. 

Ja rosiner i lommen eller en ko med hjem så er der lidt at vælge mellem  

Lucas er slet ikke til at få kontakt med når han er et sted med køer osv og bliver TOSSET når man tager ham væk derfra ha ha. 

haha griner.. =) Arhhh tror en ko fylder for meget, men det ville selvfølgelig være MØG besparende nu hvor vi drikker omkring 30L mælk herhjemme hos os om ugen.. 

Jeg tager den lige op til overvejelse.. ..

Vi var i noget der hedder Munkholm zoo her i sommers - og Tino var SLET ikke til at få med hjem igen.. Der var geder, heste, svin, kaniner, kameler, aber og hvad der ellers ikke var.. DET skønneste sted ever med små børn..  Ikke stort, bondegårds agtigt, også kunne børnene gå inde ved dyrene og tage dem op osv..!! I guder altså vi måtte løfte ham og han skreg HELE vejen ud til bilen, i bilen og 30min efter vi var kørt..!!

HELDIGVIS er de tit sammen med hende gæste dp'en , Så håber ikke det blir for svært at få ham med hjem.. Ellers må jeg pakke bilen godt så vi bare kan slå teltet op.. =)

Anmeld

26. september 2010

Ida.

Der er 20½ måned mellem mine piger. Det vi gjorde for at forberede Annika på, at hun skulle være storesøster var ikke så meget at snakke med hende om det, men ligeså langsomt at ændre de daglige rutiner - vi var godt klar over, at en lillesøsters ankomst ville betyde, at jeg kunne være knap så meget "på" i de daglige rutiner (leg, putning, badning etc), som jeg ellers var det....så derfor gik vi langsomt over til, at min mand primært påtog sig de opgaver, samtidig tog han hende ofte med ind på hendes værelse/ud at lege eller andet, når han kom hjem fra arbejde, så de to havde noget tid sammen. På den måde ville det ikke virke "mærkeligt" for Annika, når lillesøster kom og far tog over - det ville altså ikke være lillesøster, der tog mor fra hende, men derimod oplevede hun det hele som de normale daglige rutiner... Det virkede rigtig godt!

Da Lina så var blevet født inddragede vi Annika i den grad, som hun virkede interesseret i det - og ellers så oplevede vi meget, at hun parallel-legede mor for sin dukke; når jeg ammede Lina, ammede hun dukke, når jeg lullede Lina på armen, gjorde hun det samme med sin dukke - hun svøbte dukken, puttede den i barnevognen og badede den - det var faktisk rigtig fint

Anmeld

26. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har 17 mdr. imellem vores børn.

Vi tog meget hensyn til den store. Alle der kom på besøg hilste på ham først og sørgede for, at han fik opmærksomhed før, at lillesøster gjorde. Nogen havde også en lille gave med.

Vi havde snakket om, at han skulle være storebror og prøvede, at forberede ham så meget som man nu kan i den alder.

Så sørgede vi ellers for, at indvoldvere ham så meget omkring lillesøster som han nu havde lyst til. Vi tog os meget af ham, så han ikke følte sig tilsidesat. Min mand gjorde desuden rigtig mange ting med ham, så han følte sig som midtpunkt. Men han blev også jaloux. Der kunne være episoder, hvor det kun var mor der galt f.eks. når jeg ammede. Det var lidt hårdt i starten, men man lærte, at tackle det på den rigtig måde.

Nu er de henholdsvis 1 1/2 år og næsten 3 år og de elsker hinanden. De er hinandens bedste venner, men kan også komme op og toppes, og blive jaloux på hinanden selvom der ingen grund er til det, da de får lige meget opmærksomhed.

Kh. Katja

Anmeld

27. september 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Vi tog meget hensyn til den store. Alle der kom på besøg hilste på ham først og sørgede for, at han fik opmærksomhed før, at lillesøster gjorde. Nogen havde også en lille gave med.

Vi havde snakket om, at han skulle være storebror og prøvede, at forberede ham så meget som man nu kan i den alder.

Så sørgede vi ellers for, at indvoldvere ham så meget omkring lillesøster som han nu havde lyst til. Vi tog os meget af ham, så han ikke følte sig tilsidesat. Min mand gjorde desuden rigtig mange ting med ham, så han følte sig som midtpunkt. Men han blev også jaloux. Der kunne være episoder, hvor det kun var mor der galt f.eks. når jeg ammede. Det var lidt hårdt i starten, men man lærte, at tackle det på den rigtig måde.

Nu er de henholdsvis 1 1/2 år og næsten 3 år og de elsker hinanden. De er hinandens bedste venner, men kan også komme op og toppes, og blive jaloux på hinanden selvom der ingen grund er til det, da de får lige meget opmærksomhed.

Kh. Katja

Hvad gjorde du så når han blev jaloux og ammet, det er en af de ting jeg bare frygter for jeg kan jo ikke bare smide baby væk og jeg kan heller ikke lide og afvise Lucas?

Anmeld

27. september 2010

Diana...

quar20 skriver:

haha griner.. =) Arhhh tror en ko fylder for meget, men det ville selvfølgelig være MØG besparende nu hvor vi drikker omkring 30L mælk herhjemme hos os om ugen.. 

Jeg tager den lige op til overvejelse.. ..

Vi var i noget der hedder Munkholm zoo her i sommers - og Tino var SLET ikke til at få med hjem igen.. Der var geder, heste, svin, kaniner, kameler, aber og hvad der ellers ikke var.. DET skønneste sted ever med små børn..  Ikke stort, bondegårds agtigt, også kunne børnene gå inde ved dyrene og tage dem op osv..!! I guder altså vi måtte løfte ham og han skreg HELE vejen ud til bilen, i bilen og 30min efter vi var kørt..!!

HELDIGVIS er de tit sammen med hende gæste dp'en , Så håber ikke det blir for svært at få ham med hjem.. Ellers må jeg pakke bilen godt så vi bare kan slå teltet op.. =)

Ha ha ja ja den kan bare stå ude i haven så der frisk mælk hver morgen

Hvor ligger den zoo henne det lyder bare super hyggeligt! Vi var i KBH zoo i sommers og det er da også fint men nok mest for større børn der var så mange mennesker at det var svært for Lucas at komme til, Men han var da ude og ride

Åhh det er så træls nå de skriger i bilen den har vi også tit her og der sgu bare intet at gøre for stopper man og tager dem ud og trøster james så det bare endnu være når de kommer ind igen grr.

Ha ha ja telt med for ellers kan i sikkert låne legehuset til at overnatte i

Anmeld

27. september 2010

sarahb

quar20 skriver:

Ja jeg er jo allerede begyndt så småt at tænke på hvordan Tino mon reagerer på at lillebror er kommet for at blive og ikke ligger i mors mave mere..

Tino er en dreng med STORT D...!! Har MONSTER meget energi og ELSKER at mosle og lege vilde lege.. Han er 19 måneder nu..!! Har forsøgt på en ikke så belærende måde at forklarer at Lillebror ligger i mors mave, og han har flere gane mærket ham sparke..

Første gang blev han dog skide skræmt og slog min mave og sagde " AV " ..!! Nu kan han sagtens nusse den når vi ser en disney tegnefilm..!! Har vist ham Lillebrors værelse, og han har været med til at rodde i hans tøj.. =) Ja altså rode det ud over det hele, mens jeg forsøgte at lægge det sammen efter vask..

Men hvordan forbereder man ellers barnet til at der kommer en lille ny..?

Og til jer som ALLEREDE har været så heldige at øge familien - hvordan tacklede i forøgelsen..? Altså jeg vil bare gøre ALT og mit aller bedste for at gøre det til en go oplevelse - så tænkte i måske har nogle råd??..!!

På forhånd mange tak..

vi taler meget om lillebror herhjemme og om babyen i min mave. Isaac er snart 23 mdr. Og han kommer hele tiden og nusser maven og kysser den og aer og siger aiiiii.. baby...
Så han er klar over der er en baby derinde men tror slet ikk man kan forberede dem på hvordan det så egentligt er når babyen er her..
Jeg glæder mig til at se hvordan han tager det, og frygter det da også, for så gamle er de jo heller ikk. Og så kommer der en anden og skal tage noget af mor og fars tid.
Tror bare det er vigtigt at de er super meget med når babyen kommer, pusler, mad, tøj og leg. så de føler de er en kæmpe del af alt det her med den nye baby.
Jeg kan komme med erfarringer om 1,5 måned ca

Anmeld

27. september 2010

quar20

Diana... skriver:

Ha ha ja ja den kan bare stå ude i haven så der frisk mælk hver morgen

Hvor ligger den zoo henne det lyder bare super hyggeligt! Vi var i KBH zoo i sommers og det er da også fint men nok mest for større børn der var så mange mennesker at det var svært for Lucas at komme til, Men han var da ude og ride

Åhh det er så træls nå de skriger i bilen den har vi også tit her og der sgu bare intet at gøre for stopper man og tager dem ud og trøster james så det bare endnu være når de kommer ind igen grr.

Ha ha ja telt med for ellers kan i sikkert låne legehuset til at overnatte i

den ligger på Djursland.. Slå det op på nettet.. Det er virkelig besøget værd.. Vi gik en tur rundt, spiste madpakker, legede på legepladsen som er KÆMPE stor, også gik vi en omgang mere.. Det er bare SÅ hyggeligt..!! ..

Har lige afleveret Tino og er da sikker på jeg ALDRIG får ham med hjem nu..!! De har jo så haft KÆMPE børnefødselsdag i weekenden, og de har så lejet en KÆMPE hoppeborg som står inde i laden..! Den sku de selvfølgelig ud at prøve senere  - de skal nemlig i idrætshal på fredag hvor der er hoppe/lege land - så de skal jo lige øve sig..!!

Arh ja legehuset.. =) Den tænkte jeg ikke på.. Måske vi også ku sove i deres lade med alle dyrene.. =) Det ville da være et kæmpe hit.. =)

Anmeld

27. september 2010

quar20

MoarHvidovre skriver:

Kh. Katja

Ja jeg er da også sikker på at der kommer nogle hårde dage - men der er der jo uanset hvilken alder er imellem børnene..!

Hvor er det altså bare dejligt lige at få nogle råd og høre hvordan andre har sørget for at forberede  den største, og sørget for at den store ikke føler sig overset..!

Men ja tænker også tit mht. til amning..!! Den blir nok lidt svær, men håber han vil være lidt med i det..!!

Anmeld

27. september 2010

Diana...

quar20 skriver:

den ligger på Djursland.. Slå det op på nettet.. Det er virkelig besøget værd.. Vi gik en tur rundt, spiste madpakker, legede på legepladsen som er KÆMPE stor, også gik vi en omgang mere.. Det er bare SÅ hyggeligt..!! ..

Har lige afleveret Tino og er da sikker på jeg ALDRIG får ham med hjem nu..!! De har jo så haft KÆMPE børnefødselsdag i weekenden, og de har så lejet en KÆMPE hoppeborg som står inde i laden..! Den sku de selvfølgelig ud at prøve senere  - de skal nemlig i idrætshal på fredag hvor der er hoppe/lege land - så de skal jo lige øve sig..!!

Arh ja legehuset.. =) Den tænkte jeg ikke på.. Måske vi også ku sove i deres lade med alle dyrene.. =) Det ville da være et kæmpe hit.. =)

Ej det vil jeg da lige undersøge det ligger vist ikke så lang fra mig alligevel det må vi da ind og se.

Ha ha du har tabt du kan lige så godt begynde og pakke tasken og bilen for det tyder på en nat på bondegården  

Ja ja ind til dyrene jeg er sikker på køerne nok skal varme jeg 

Og sådan en hoppeborg er altså bare et HIT. Hvem ved måske du får lov at få en tur 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.