Børnebidrag!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

SHERO

duddi. skriver:

Jeg har aldrig fået udbealt 3200 om måneden, så ved ikke lige hvor du har de tal fra. Du skriver at man sagtens kan få det til at løbe rundt økonomisk og bliver her nødt til at spørge, om du snakker af erfaring?

Nu var det også kun et eksembel...

Men med børnefamilie ydelsen, og de tillæg man kan få oveni den som enlig (som åbenbart er indkomst bestemt, vidste jeg ikke) og bidrag fra faderen, så er det ca. 3200 kr om måneden hvis man vælger at dele dem ud.

Siger man sagtens kan købe tøj, bleer og mad til et barn under 2 for de penge... Og så det køre ganske fint rundt her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Shibby

Jbk skriver:

Du får da 13-14000kr hver måned fra det offentlige...det er da et flot tilskud...

Før skat-ja plus 3200 ca i børnepenge hver 3 måned

man kan søge delvis friplads alt efter hvilken husstandsindkomst der er

Anmeld

23. september 2010

frk Jensen

Jbk skriver:

Du får da 13-14000kr hver måned fra det offentlige...det er da et flot tilskud...

høhø...

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

Jbk skriver:

Får man børn som 15-16 årig så vil jeg ikke mene man kan betegnes som voksen....dermed ikke sagt du er en dårlig mor, jeg kender dig ikke og mener ikke der behøver være en sammenhæng mellem alder og dette.

Udover det, så er der ingen der uden grund får kh hele livet, jeg er ked af at din mor har levet på dette...og jeg håber da at du vil bryde det mønster og få et liv´hvor du kan forsørge dig selv....men altså, alle de enlige selvforsørgende arbejdende mødre, de er med til at betale for at din mor og dig kan leve  og leve godt...det skal man nok huske.

Og så vil jeg lige nævne for dig, at herinde der skriver vi pænt til hinanden...det er en af grundene til der er rart at være....ellers skal man måske finde et andet sted.

jeg bestemmer helt og aldeles selv hvordan jeg skriver?

og jeg var 17 da jeg  fik min datter og 18 da jeg fik min søn! hvis det ikke gør noget?

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

Jbk skriver:

nej det gør jeg satme ikke da!

jeg får 9.400!

Anmeld

23. september 2010

Svei

Tullen85 skriver:

Nu var det også kun et eksembel...

Men med børnefamilie ydelsen, og de tillæg man kan få oveni den som enlig (som åbenbart er indkomst bestemt, vidste jeg ikke) og bidrag fra faderen, så er det ca. 3200 kr om måneden hvis man vælger at dele dem ud.

Siger man sagtens kan købe tøj, bleer og mad til et barn under 2 for de penge... Og så det køre ganske fint rundt her...

Som enlig mor til to kan du kun få 3300kr ene og alene fordi du er enlig...1100kr pr barn og 1100kr pr familie og det er vel og mærke hver 3. md. Dvs du får som enlig med et barn 750kr fra det off. om md og ikke en krone mere....alt det andet er indkomstbestemt...

Anmeld

23. september 2010

Svei

NatasjaL skriver:

nej det gør jeg satme ikke da!

jeg får 9.400!

Du får brutto 13-14000kr...og ja, så betaler du skat af de penge du bare får...lidt sjovt.. men når man nævner beløb er det altid brutto beløb da nettobeløbet er individuelt alt efter fradrag.

Anmeld

23. september 2010

frk Jensen

duddi. skriver:

Nej jeg synes heller ikke det på nogen måde er fair og oveni det så stoppede han også med at betale underholdsbidrag

Hvis han en dag får sig et arbejde og evt finder sig en kæreste og flytter sammen med hende, så er der ingen tvivl om, at jeg vil ansøge via statsforvaltningen om at vi skal dele tranportudgifterne.

får du heller ikke de 1170 kr om måneden? Det kan da ikke være rimeligt at du skal betale hele balladen...

Kan man ikke narer et kvindemenneske til at flytte sammen med ham?

Kan godt forstå at du syns det er unfair og har svært ved at få det til at rende rundt.. Du har jo ALLE udgifterne... ARGH MÆND!

Anmeld

23. september 2010

Shibby

NatasjaL skriver:

og jeg var 17 da jeg  fik min datter og 18 da jeg fik min søn! hvis det ikke gør noget?

Mange af dine svar er ret nederen når du føler folk kommer for tæt på. Det er okay. Men der er andre måder at sige det på

Den slags kommer i takt med alderen

Anmeld

23. september 2010

Svei

NatasjaL skriver:

Nej, det gør Henrik og jeg har anmeldt dit indlæg, så kan han jo forklare dig noget om reglerne herinde.

God dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.