Børnebidrag!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

SussieThyssen

NatasjaL skriver:

okay

folk skal bare ikke have ondt i r.. over jeg er ung mor, det mit valg, ikke deres

skal jeg også begynde at se ned på enlige mødre så? for det er da nok det sidste jeg selv er.

Nej selvfølgelig skal du ikke det, og folk skal bestemt heller ikke se ned på dig blot fordi du er meget ung.
Men tag og spring op og fald ned på det, også selvom du er lidt hudløs. Vi kan alle have vores ømme pletter.

Så tænk nu over det hele en gang til, jeg synes da det vil være ærgerligt hvis du sletter din profil herinde pga en mindre kontrovers, der er så mange gode plusser ved siden, så de må da kunne opveje de få minusser.
Jeg kan da også somme tider få formuleret mig kvajet, måske fordi jeg kan virke lidt skrap eller tante-agtig, og så får jeg også en over næsen. Så må man lige tage den til efterretning og sige..ok...jeg lavede en bøf, undskyld!
Men det gode ved siden er, at folk rent faktisk ikke bærer nag.
Og man er lige gode venner for det, efterfølgende.
Så tænk over det.

Og jeg for mit vedkommende er ikke en af de, der skeler til folk alder eller går og husker på hvad der bliver sagt i et øjebliks ophedet debat i en enkelt tråd.
Når uovernesstemmelserne er blevet afklaret, så er det da bare at se og komme videre.
Eller bliver livet alt for surt hvis man stikekr af hvergang man kommer lidt i modvind.
Og helt ærligt..du er sq da en dejlig pige, også selvom du måske er lidt skrap, men du er god nok ingen tvivl om det. Vi har alle sammen engang imellem behov for at blive filet lidt på albuerne ellers ville hele verden ende med at ligge i krig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

Pige2009

jo gu pokker får du mere ved at være enlig forsørger frem for at bo sammen med en, da jeg flyttede sammen med børnes far, mistede jeg 1700 i boligsikring!!!

Men ikke fordi du flyttede sammen med børnenes far men pga. at husstandsindkomsten steg. Havde du fået en lønforhøjelse der svarede til kærestens indkomst, havde du mistet tilsvarende beløb...

Anmeld

23. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
NatasjaL skriver:

nej er færdig med at snakke pænt til folk.

lige så snart folk ser hvor gammel jeg er, kan ingen tage mig seriøst. det stopper her! er langt med voksne end nogle herinde nogensinde bliver. og jeg ikke blot mor til en, men to! og klare det fantastisk godt!

jeg sletter min bruger herinde, ved bare ikke hvordan jeg gør :s

Jeg gør lige opmærksom på at uanset hvor uretfærdigt man føler sig behandlet så skal man holde en ordentlig tone. Det er ok at være uenige, men man skriver pænt, ellers må man finde en anden hjemmeside. Hvis du synes at de andre behandler dig dårligt så har du flere muligheder:

Du kan anmelde deres indlæg til Henrik

Du kan i en PÆN tone forklare at du føler dig trådt på og fortsætte med en pænt sprogbrug

Du kan vælge at desaktivere din profil herinde.

MEN - du må ikke begynde at svine til, snakke grimt eller kalde folk ting. UANSET hvor uretfærdigt du føler dig behandlet.Og det gælder for alle debatører herinde!

Fortsat god debat.

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

23. september 2010

myprincess

Det er da lidt uheldigt at der skal drages sammenhæng mellem det at være ung og så ens måde at skrive på. Hvordan man skriver har da ikke absolut noget med ens alder at gøre.

Boligsikring, friplads osv er indkomstbetingt og ikke regnet ud fra om man er enlig eller ej. Kan heller ikke se hvorfor det skal handle om enlige mødre der bliver forsørget af staten istedet for hvad det er fair at faderen betaler i børnebidrag.

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

SussieThyssen skriver:

Nej selvfølgelig skal du ikke det, og folk skal bestemt heller ikke se ned på dig blot fordi du er meget ung.
Men tag og spring op og fald ned på det, også selvom du er lidt hudløs. Vi kan alle have vores ømme pletter.

Så tænk nu over det hele en gang til, jeg synes da det vil være ærgerligt hvis du sletter din profil herinde pga en mindre kontrovers, der er så mange gode plusser ved siden, så de må da kunne opveje de få minusser.
Jeg kan da også somme tider få formuleret mig kvajet, måske fordi jeg kan virke lidt skrap eller tante-agtig, og så får jeg også en over næsen. Så må man lige tage den til efterretning og sige..ok...jeg lavede en bøf, undskyld!
Men det gode ved siden er, at folk rent faktisk ikke bærer nag.
Og man er lige gode venner for det, efterfølgende.
Så tænk over det.

Og jeg for mit vedkommende er ikke en af de, der skeler til folk alder eller går og husker på hvad der bliver sagt i et øjebliks ophedet debat i en enkelt tråd.
Når uovernesstemmelserne er blevet afklaret, så er det da bare at se og komme videre.
Eller bliver livet alt for surt hvis man stikekr af hvergang man kommer lidt i modvind.
Og helt ærligt..du er sq da en dejlig pige, også selvom du måske er lidt skrap, men du er god nok ingen tvivl om det. Vi har alle sammen engang imellem behov for at blive filet lidt på albuerne ellers ville hele verden ende med at ligge i krig.

mange tak

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

Baagøe skriver:

Men ikke fordi du flyttede sammen med børnenes far men pga. at husstandsindkomsten steg. Havde du fået en lønforhøjelse der svarede til kærestens indkomst, havde du mistet tilsvarende beløb...

det jeg godt klar over?

Anmeld

23. september 2010

Svei

myprincess skriver:

Det er da lidt uheldigt at der skal drages sammenhæng mellem det at være ung og så ens måde at skrive på. Hvordan man skriver har da ikke absolut noget med ens alder at gøre.

Boligsikring, friplads osv er indkomstbetingt og ikke regnet ud fra om man er enlig eller ej. Kan heller ikke se hvorfor det skal handle om enlige mødre der bliver forsørget af staten istedet for hvad det er fair at faderen betaler i børnebidrag.

Det blev der fordi det var det der blev taget afsæt i....når man forsørges er alt hvad man modtager jo nærmest et tilskud...men de enlige mødre der faktisk tjener deres penge og knokler for dem, de får ikke en krone...og de burde lige så vel som alle andre da bare modtage halvdelen af udgiften til et barn fra faderen....og det var jo det det handlede om, den anden forælders økonomiske bidrag til barn/børn.

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Rosa skriver:

Jeg gør lige opmærksom på at uanset hvor uretfærdigt man føler sig behandlet så skal man holde en ordentlig tone. Det er ok at være uenige, men man skriver pænt, ellers må man finde en anden hjemmeside. Hvis du synes at de andre behandler dig dårligt så har du flere muligheder:

Du kan anmelde deres indlæg til Henrik

Du kan i en PÆN tone forklare at du føler dig trådt på og fortsætte med en pænt sprogbrug

Du kan vælge at desaktivere din profil herinde.

MEN - du må ikke begynde at svine til, snakke grimt eller kalde folk ting. UANSET hvor uretfærdigt du føler dig behandlet.Og det gælder for alle debatører herinde!

Fortsat god debat.

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Helt rigtigt Rosa..vi skal behandle hinanden med respekt og tale pænt til hinanden, uanset hvor uenige vi er.
Somme tider er det bare svært, hvis man er vant til at have paraderne oppe hele tiden at finde "den venlige tone" og så er det ikke til at undgå man får nogen over næsen der heller.
Men med lidt filen og lidt tålmodighed, så går det jo alt sammen alligevel.

Og så tror jeg at debatten nu kan gå videre.
Ihhh hvor jeg lært meget i dag på denne tråd, og jeg er da glad for at jeg har kunnet starte en snak om disse ting.
For hvor er det da noget af en jungle at finde rundt i

Anmeld

23. september 2010

qp

Baagøe skriver:

Netop!

Anmeld

24. september 2010

sussan

Til Shibby

Du burde også kunne trække børnebidraget fra på din skatteopgørelse aner bare ikke hvilket felt så evt ind og kig på skattekortet din forskudsopgørelse eller ring til skat og hør hvordan du gør

Håber du finder ud af det

kh sus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.