Børnebidrag!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2010

SHERO

Jbk skriver:

Så prøver jeg igen...ja, det er os FORÆLDRE og ikke kun en forælder der får børn, dvs man er to om det...om jeg kan leve for det jeg får eller ej er egentlig sagen uvedkommende, det handler om at det er faderens ansvar at stå for halvdelen og ikke statens eller moderens alene..alle de tilskud du nævner er ikke fordi man er enlig men fordi man er lavtlønnet...og er det egentlig statens ansvar at betale for vores børn..som du selv skriver, så har man jo selv valgt at få børn, ikke..

Og det er nu engang et faktum at mange enlige forældre har meget lidt at gøre godt med og det kan i mange tilfælde ekskludere børnene fra fællesskabet og det er da virkelig ikke logisk, når der er en far der burde betale deres del.

Og alel de tilskud du nævner får du jo kun fordi du er fattigl....en mor med en god indkomst får INTET....jo, de der 2200kr hver tredje måned, men er det fair der så sidder en far og kun bidrager med 1100kr(som kan trækkes far) og moderen knokler og stadig ikke får mere udbetalt end du gør, fordi hun faktisk arbejder og tjener godt...jeg synes det er SKÆVT...

Kan godt se vi ikke bliver enige...

Nu er der vel ingen enlige forældre på barselsdagpenge der er rige, men vel bestemt ikke kalde mig fattig... Man får mere i boligstøtte når man bor alene med ét barn, end hvis man bor helt alene, min boligstøtte blev forhøjet med 1000 kr efter min søn blev født.

Jeg vidste ikke at det ordinære tillæg og det ekstra tillæg enlige kan få med børnefamilie ydelsen var indkomst bestemt, har jeg i hvert fald aldrig hørt eller læst andre steder.

Ja man er to forældre, og begge betaler til barnet som det ser ud i dag, det har jeg ikke erklæret mig uenig i, siger bare at jeg ikke mener børnebidraget er for lavt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

SHERO

qp skriver:

Og nej man får ikke mere i boligsikring fordi man er enlig forsørger! Boligsikringen bliver udregnet udfra hvilken indtægt man har som lejer.

Jeg fik eks. hverken mere eller mindre da jeg fik barn gik på barsel og får det samme som jeg ville få hvis jeg var uden barn og på SU.

Jo det gør man, der bor jo én mere i husstanden der ikke bidrager til huslejen, så indkomsten bliver beregnet på to i stedet for én... Det er ikke fordi man er enlig, var man gift og den ene ikke havde en indkomst ville boligstøtten også stige....

Anmeld

23. september 2010

qp

Tullen85 skriver:

Jo det gør man, der bor jo én mere i husstanden der ikke bidrager til huslejen, så indkomsten bliver beregnet på to i stedet for én... Det er ikke fordi man er enlig, var man gift og den ene ikke havde en indkomst ville boligstøtten også stige....

Nå jamen det er så ikke tilfældet her, men så er det nok fordi min bolig ikke er stor nok - for jeg får da hvad jeg fik inden jeg fik barn.

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

Nu drejer det sig jo ikke så meget om, hvad der er rimeligt eller ej, men mere omkring de forskellige regler.

At det kan være utroligt urimeligt fordelt er så noget vi OGSÅ kan blive enige eller uenige om

Er der nogen herinde der er pålagt at betale over halvdelen af transport udgifterne til når barn/børn skal på weekend?

Anmeld

23. september 2010

thildemus

SussieThyssen skriver:

Nu drejer det sig jo ikke så meget om, hvad der er rimeligt eller ej, men mere omkring de forskellige regler.

At det kan være utroligt urimeligt fordelt er så noget vi OGSÅ kan blive enige eller uenige om

Er der nogen herinde der er pålagt at betale over halvdelen af transport udgifterne til når barn/børn skal på weekend?

Ja undskyld tråden lige tog en omvej Har ikke selv erfaringer, men er moderen blevet pålagt omkostningerne af statsforvaltningen? I så fald er der nok ikke noget at gøre, medmindre de vil omstøde dommen. Nedenstående er hvad der står på familiestyrelsens hjemmeside. Heraf fremgår det at udgiften som udgangspunkt er delt. Herunder kommer undtagelser der går på afstand og indkomst. Så det er tænkeligt at moderen skal betale mere end halvdelen af udgiften.

1. Transport: Jeg har altid stået for transporten til og fra samvær. Er der mulighed for at dele udgifterne mellem forældrene?

Det er som udgangspunkt samværsforælderen, der sørger for afhentningen af barnet ved samværets begyndelse, og bopælsforælderen, der sørger for afhentningen af barnet i forbindelse med afslutningen af samværet. Hver forælder afholder udgifterne til den del af transporten, som den pågældende er ansvarlig for, herunder transporten af både barnet og eventuel ledsager.

Der kan være særlige omstændigheder i sagen, der medfører, at dette udgangspunkt efter en konkret vurdering må fraviges. Dette kan være tilfældet, hvis der er en meget stor forskel i forældrenes indkomster, hvis den ene af forældrene flytter, og flytningen gør transporten i forbindelse med samværet væsentligt mere besværlig eller bekostelig, hvis praktiske forhold gør det umuligt eller uforholdsmæssigt besværligt for den ene af forældrene. Se i øvrigt afsnit 6 i Vejledning om samvær.

Hvis I ikke kan blive enige, kan du søge statsforvaltningen om at træffe afgørelse om transporten i forbindelse med samværet.

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

thildemus skriver:

Ja undskyld tråden lige tog en omvej Har ikke selv erfaringer, men er moderen blevet pålagt omkostningerne af statsforvaltningen? I så fald er der nok ikke noget at gøre, medmindre de vil omstøde dommen. Nedenstående er hvad der står på familiestyrelsens hjemmeside. Heraf fremgår det at udgiften som udgangspunkt er delt. Herunder kommer undtagelser der går på afstand og indkomst. Så det er tænkeligt at moderen skal betale mere end halvdelen af udgiften.

1. Transport: Jeg har altid stået for transporten til og fra samvær. Er der mulighed for at dele udgifterne mellem forældrene?

Det er som udgangspunkt samværsforælderen, der sørger for afhentningen af barnet ved samværets begyndelse, og bopælsforælderen, der sørger for afhentningen af barnet i forbindelse med afslutningen af samværet. Hver forælder afholder udgifterne til den del af transporten, som den pågældende er ansvarlig for, herunder transporten af både barnet og eventuel ledsager.

Der kan være særlige omstændigheder i sagen, der medfører, at dette udgangspunkt efter en konkret vurdering må fraviges. Dette kan være tilfældet, hvis der er en meget stor forskel i forældrenes indkomster, hvis den ene af forældrene flytter, og flytningen gør transporten i forbindelse med samværet væsentligt mere besværlig eller bekostelig, hvis praktiske forhold gør det umuligt eller uforholdsmæssigt besværligt for den ene af forældrene. Se i øvrigt afsnit 6 i Vejledning om samvær.

Hvis I ikke kan blive enige, kan du søge statsforvaltningen om at træffe afgørelse om transporten i forbindelse med samværet.

1000 tak søde..det var liige det jeg gerne ville høre lidt om.
Og ud fra det, kan jeg vurdere at det er nødvendigt selv at tage kontakt til statsforvaltningen, omkring helt konkrete sager

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

qp skriver:

Og nej man får ikke mere i boligsikring fordi man er enlig forsørger! Boligsikringen bliver udregnet udfra hvilken indtægt man har som lejer.

Jeg fik eks. hverken mere eller mindre da jeg fik barn gik på barsel og får det samme som jeg ville få hvis jeg var uden barn og på SU.

jo gu pokker får du mere ved at være enlig forsørger frem for at bo sammen med en, da jeg flyttede sammen med børnes far, mistede jeg 1700 i boligsikring!!!

Anmeld

23. september 2010

SussieThyssen

NatasjaL skriver:

jo gu pokker får du mere ved at være enlig forsørger frem for at bo sammen med en, da jeg flyttede sammen med børnes far, mistede jeg 1700 i boligsikring!!!

Jeg tror at vi har konstateret det, også den du svarer her

I dag kan næsten alle få større eller mindre beløb i boligsikring, også unge på SU.
Det får min datter også

Anmeld

23. september 2010

NatasjaL

SussieThyssen skriver:

Jeg tror at vi har konstateret det, også den du svarer her

I dag kan næsten alle få større eller mindre beløb i boligsikring, også unge på SU.
Det får min datter også

ok.

Anmeld

23. september 2010

Sees

NatasjaL skriver:

Men så fik I jo den ekstra indtægt istedet for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.