thildemus skriver:
Jeg forstår altså ikke helt dit regnestykker. Jeg får 2200,- hver 3. måned (forhøjet bidrag) - intet andet. Fordi jeg tjener ok får jeg ingen tilskud, dette sammen med boliggæld (og jeg bor ikke ekstravagent) betyder, at mit rådighedsbeløb er lavere end nogle enlige mødre der er berettiget til alle tilskud. Det hjælper så heller ikke, at samværsforældren i vores tilfælde ikke betaler noget - men det betyder ikke noget i denne diskussion.
Mit barn går ikke i mærketøj, får ikke lommepenge, går ikke til fodbold. Men jeg har altså under ingen omstændigheder 4300,- udelukkende til mit barn.
Derudover forstår jeg ikke hvad dit regnestykke har at gøre med samværsforældrens bidrag, det ændrer ikke på at denne betaler reelt ca 800,- (ved normalbidrag efter skat) og moderen/kommunen står med resten af udgiften - det er altså også faderens børn.
Det var også kun et eksembel, hvad en enlig kan få, inkl. bidrag, børnefamilie ydelse, ordinært og ekstra børnetilskud.
Hvad det har med det at gøre? tjah, pointen er vel at barnet bliver forsøget, og når kommunen/staten hjælper så meget til som de gør (åbenbart ikke i alle tilfælde) så er det da rimeligt at faderen ikke betaler så meget. Man skal jo ikke kunne tjene penge på at have et barn....
Jeg tjener okay, og får nu okay barselsdagpenge, og jeg får pt 4700 kr i tilskud, bidrag, børnefamilie ydelse, boligstøtte mv, og det ville være svinsk af mig at mene at min søns far burde betale mere, når sagtens for de penge jeg får til ham kan forsøge ham...
Jeg troede ærlig talt ikke at børnefamilie ydelsen og de ekstra tilskud var indlægtbestemt, og i såfald kan jeg sagtens se at at børnebidraget i nogen tillfæde burde sættes op...