Skouboe skriver:
Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, så jeg beklager hvis jeg gentager noget.
Jeg fik min datter nummer 2 for små 8 uger siden ved PKS pga. UK.
Jeg fik AKS med den første og det var en lidt rodet affære - der var ingen af os der rigtigt fik hovedet med, så vi var lidt bekymrede for at skulle have PKS denne gang.
Det overraskede mig meget, men det var faktisk rigtigt hyggeligt
Alting var planlagt, tingene gik stille og roligt og lægerne ELSKER at lave PKS og det kunne man tydeligt mærke. Jeg snakkede med den overlæge der udførte indgrebet på mig og han sagde at det var jo oftest den ene glædelige begivenhed efter den anden - de gør det typisk på bestemte dage.
Ellers foregik det sådan at jeg kom ind til forundersøgelse dagen før, var til en times infomøde, fik en snak med en læge, den JM der skulle være med, en anæstæsilæge og fik noget hårfjerningscreme med hjem. Jeg fik også det endelige tidspunkt den dag.
Dagen efter mødte jeg så fastende kl 7 - jeg var den første - blev hurtigt scannet for at tjekke at hun ikke havde vendt sig, fik hospitalstøj på og gik sammen med faren og JM ned på operationsstuen, hvor resten allerede stod og ventede.
Jeg kom stille og roligt op på briksen at sidde, fik lagt ven-flon til drop og blev viklet ind i en halv milliard ledninger til at overvåge hvad som helst og derefter kom lægen, der skulle lægge rygmarvsblokade på mig. Det er ikke særligt behageligt, værre er det heller ikke. I langt de fleste tilfælde er det hurtigt overstået, og efter den er lagt, skynder de sig at enten lægge en ned (hvis man har siddet op) eller vende en rundt (hvis man har ligget ned), fordi kroppen husker hvordan man vendte inden man blev bedøvet, så det kan blive ret ubehageligt at blive bedøvet på siden og vågne på ryggen. Det kommer iøvrigt an på lægen om man sidder op eller ligger ned.
Derefter får man en slange med ilt i næsen (ikke helt ind, den sidder bare lige i starten af næseborene) og dækker de af, så du ikke kan se noget andet end et grønt klæde.
Du er helt lam fra brystet og ned - du kan mærke at de fx skubber til dig, men du kan ikke føle nogen former for smerte eller lign.
Derefter laver de et bikinisnit på ca 15 cm under trussekanten og skærer de forskellige lag op - det tager ingen tid og du mærker intet. De suger fostervandet og derefter fremprovokerer de en ve ved at trykke hårdt på toppen af livmoderen udvendigt fra og smut - ud kommer en baby.
Babyen bliver undersøgt pakket ind og kommer derefter over så du kan se - derefter bliver du lappet sammen og I bliver alle sammen kørt på opvågningen.
Der kan være forskelle siden det er tvillinger, men sådan her foregik mit.
Jeg har vedhæftet et par billeder så du kan se