Er bange for det kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.524 visninger
41 svar
0 synes godt om
16. september 2010

mullesmith2

Jeg er simpelthen så bange for at skulle have kejsersnit, bare at ligge der og være vågen mens de skære mig op og tager mine to drenge ud. Jeg tænker det må være helt vildt uhyggeligt at ligge der og have sådan et hul i maven og ikke mindst bagefter må det gøre uffatteligt ondt ? Og er også bange for det ikke kan gro ordentligt sammen pga for meget fedt på maven? og hvor henne sidder snittet egentlig?

Håber der er nogen der lige kan fortælle lidt om deres oplevelser med kejsersnit.

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Maise

mullesmith2 skriver:

Jeg er simpelthen så bange for at skulle have kejsersnit, bare at ligge der og være vågen mens de skære mig op og tager mine to drenge ud. Jeg tænker det må være helt vildt uhyggeligt at ligge der og have sådan et hul i maven og ikke mindst bagefter må det gøre uffatteligt ondt ? Og er også bange for det ikke kan gro ordentligt sammen pga for meget fedt på maven? og hvor henne sidder snittet egentlig?

Håber der er nogen der lige kan fortælle lidt om deres oplevelser med kejsersnit.

Kram

hej søde.

Jeg fik Akut kejsersnit efter 23 timer med veer og livmoderen var for træt til fortsætte, så blev snydt for finalen, hmm og nåede endna at åbne mig 7 cm.

jeg fik det nytårsaften og de stod med nytårshatte på. det var så hyggeligt. det var en underlig fornemmelde, men de fortalte mig hele vejen hvad der foregik så man var med under det hele, slet ikke så skræmmende. den del skal du ikke være bange for.

dog var jeg en af dem der havde mange smerter. en veninde fik 3 dage efter kejsersnit og hun havde slet ikke så mange smerter som jeg. men jeg fik morfin et par dage og gik over på alm. smertestillende. dog synes jeg det tog et par måneder at blive helt smertefri. har ingenproblemer nu i mit ar er meget flot siger de læger der efterfølgende har set det ( min egen læge og min svigerinde som er læge)Men smerten var til at holde ud. det var egentlig mest at når jeg skulle ud af sengen måtte Jakob hjælpe mig op de første 14 dage, tror ikke det er almindeligt. men min svigerinde siger at det er fordi det er når det gror sammen kan det godt nive lidt hist og her. men som sagt til at leve med.

Så jeg har ikke traumer over det, og får jeg af vide at jeg skal sættes igang igen siger jeg NEEEEJ, lav det kejsersnit med det samme, for de 3 dages igangsættelse og 23 timer med veer var meget værre end kejsersnittet og efterfølgende smerter, så ja jeg tager gerne et kejsersnit igen, hvis det skulle komme så vidt.

Anmeld

16. september 2010

Svei

Det tænker du ikke over når du ligger der, det er jeg helt sikker på...der er så meget andet der er meget mere spændende...

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Maise skriver:

hej søde.

Jeg fik Akut kejsersnit efter 23 timer med veer og livmoderen var for træt til fortsætte, så blev snydt for finalen, hmm og nåede endna at åbne mig 7 cm.

jeg fik det nytårsaften og de stod med nytårshatte på. det var så hyggeligt. det var en underlig fornemmelde, men de fortalte mig hele vejen hvad der foregik så man var med under det hele, slet ikke så skræmmende. den del skal du ikke være bange for.

dog var jeg en af dem der havde mange smerter. en veninde fik 3 dage efter kejsersnit og hun havde slet ikke så mange smerter som jeg. men jeg fik morfin et par dage og gik over på alm. smertestillende. dog synes jeg det tog et par måneder at blive helt smertefri. har ingenproblemer nu i mit ar er meget flot siger de læger der efterfølgende har set det ( min egen læge og min svigerinde som er læge)Men smerten var til at holde ud. det var egentlig mest at når jeg skulle ud af sengen måtte Jakob hjælpe mig op de første 14 dage, tror ikke det er almindeligt. men min svigerinde siger at det er fordi det er når det gror sammen kan det godt nive lidt hist og her. men som sagt til at leve med.

Så jeg har ikke traumer over det, og får jeg af vide at jeg skal sættes igang igen siger jeg NEEEEJ, lav det kejsersnit med det samme, for de 3 dages igangsættelse og 23 timer med veer var meget værre end kejsersnittet og efterfølgende smerter, så ja jeg tager gerne et kejsersnit igen, hvis det skulle komme så vidt.

Ej puha et langt forløb, jeg er glad for mit kejsersnit bliver planlagt så kan jeg se på det hele. Men det er da beroligende at du siger det er til at holde ud men at der dog er smerter, edt kan jo nok ikke undgåes, vi må håbe at dit forløb var et enestående tilfælde for dig. Mange tak for svaret

Anmeld

16. september 2010

Mathilde

Er der ikke mulighed for at du kan føde drengene, når du er så bange for at få kejsersnit?

Måske har jeg overset en tråd, men er der en årsag til at det skal være kejsersnit?

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Jbk skriver:

Det tænker du ikke over når du ligger der, det er jeg helt sikker på...der er så meget andet der er meget mere spændende...

Det er nok rigtigt, jeg tænker jo nok kun på at se de to der kommer ud af mig  Det er bare tanken om det hele her ugerne inden det sker, det er nok bare det der skræmmer mig at man jo heller ikke kan gøre noget som helst selv, så man må virkelig stole på dem der står med ens liv i hænderne.

Anmeld

16. september 2010

Maise

mullesmith2 skriver:

Ej puha et langt forløb, jeg er glad for mit kejsersnit bliver planlagt så kan jeg se på det hele. Men det er da beroligende at du siger det er til at holde ud men at der dog er smerter, edt kan jo nok ikke undgåes, vi må håbe at dit forløb var et enestående tilfælde for dig. Mange tak for svaret

det tror jeg. Kender en del der har fået kejsersnit  og de synes ikke de havde så ondt som jeg. Men jeg havde også en kæmpe baby der skulle moses ud (4140g). dine basser bliver jo ikke ligeså store, så nok lidt nemmere. Det er det ukendte man er bange for. Men det går drøn hurtigt at få lavet sådan et snit.

Anmeld

16. september 2010

SussieThyssen

Jeg har også fået ved kejsersnit, men med fuld narkose og det vil jeg altid foretrække.
Det er ikke i min natur at ligge der i vågen tilstand og opleve, hvad det nu er de gør ved mig. Så heller sove fra det hele og vågne når det er overstået.
Kan kun sige, at mit kejsersnit var en super fed oplevelse og jeg havde mindre eftervirkninger end efter en fødsel, som jeg har prøvet nogle stykker af.
Jeg fik kun morfin 2 gange og nægtede at få mere. Jeg kunne ikke lide den indflydelse det havde på min krop, og kunne ikke udstå den der kanyle de jog ind i mine lårmuskler. De sagde at jeg ville få ondt, men det ignorerede jeg totalt og klarede mig fint på lidt almindeligt smertestillende.

Selvfølgelig kunne det da være rart at have været på fra starten, være vågen når de hev min søn ud, men helt ærligt...nej tak. Det tog mig 4 timer at vågne bagefter, men jeg fik ham så snart jeg var nogenlunde nærværende, og så lå han ellers på min mave og vi sov noget så dejligt videre sammen.
Jeg var oppe og i bad samme eftermiddag og ellers rimeligt omkringfarende dagen efter.
Så jeg synes ikke du skal tage sorgerne på forskud. I langt de fleste tilfælde går det supergodt.
Kan da også fortælle at 65% af alle amerikanske børn bliver født ved kejsersnit, og det ville de ikke blive, hvis der skulle være så meget i vejen med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Mathilde skriver:

Er der ikke mulighed for at du kan føde drengene, når du er så bange for at få kejsersnit?

Måske har jeg overset en tråd, men er der en årsag til at det skal være kejsersnit?

Altså jeg vil meget hellere føde selv men har snakket med fagfolkene og de anbefaler kejsersnit da det er enæggede tvillinger der deler moderkage og fosterhinde. Men som de siger er det jo ikke tvang men de anbefaler det fordi det har vist sig at der er nogen risikoer ved at føde vaginalt når det er den slags twins. Så jeg skal jo ikke løbe nogen risiko så derfor er jeg indforstået med at det skal være kejsersnit.

Anmeld

16. september 2010

Orkide86

Er det blevet bestemt at du skal ha kejsersnit?

Snittet ligger helt nede under trusse kanten..

Jeg fik akut kejsersnit og var lagt helt hen så jeg mærkede jo ikke noget, men jeg havde noget ondt dagene efter.. men man får jo en masse smertestillende på sygehuset..

Tror ikke det er så slemt søde. du kan nok mærke de hiver noget i dig.. en du får jo dine dejlige drenge ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.