Er bange for det kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

Vidunderligeunger

hej

jeg har fået et PKS, og jeg siger dig jeg var bange!! jeg tænkte faktisk kun på hvor forfærdeligt det var hele tiden, men så kom hun ud til mig, og wauw en lykke! det var slet overhovedet ikke så slemt som jeg troede, slet ikke!! man fornemmer kun at de skærer i en, det gør overhovedet ikke ondt, det er nærment som at tage din finger blidt over maven, det der det..

jeg fik hende over til mig 10 minutter efter...

Men jeg vil også være ærlig og sige at det gjorde ondt bagefter... Man kan selvfølgelig blive nogenlunde smertedækket, med hhv. morfin og alm. smertestillende pamol/pinex. Det gør ikke ondt når man bare ligger stille, men så snart man skal op og gå synes JEG det gjorde ondt!! men jeg har også hørt fra nogen de ikke synes det var så slemt... 

Efter 14 dage kunne jeg alt det jeg plejede, selvfølgelig ikke lige løbe og bære over 3/4 kg, men ellers kunnejeg det samme.

Næste gange vi skal ha en baby, vil jeg prøve og høre om ikke ejg kan få pks igen, for det var faktisk, når jeg kigger tilbage, en rigtig god oplevelse.. !!

Held og lykke med det, og billedspam på drengene tak!!

ps. Min kæreste var en virkelig stor hjælp både nat og dag, det skal I få snakket om inden synes jeg, hvilke forventninger I har til hinanden osv... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Tulle28

Jeg fik PKS og det var en rigtig god oplevelse, selvom jeg helst ville have født selv. Grunden til at jeg fik PKS var at min datter lå i UK stilling.

Det går så hurtigt - jeg kan godt lige ridse forløbet op:

Vi kom på sygehuset og jeg fik skiftet tøj og fik nogle beroligende piller.

Så blev vi sent ned på operationsgangen og sad så og ventede.

Da det blev "vores tur", blev vi hentet af en sygeplejerske som viste os ind på operationsstuen og jeg blev lagt op på en briks.

Der fik jeg med det samme drop i hver arm. Så blev jeg vendt om på siden og fik lagt spinalblokaden - det gjorde ikke ondt, det var bare lidt ubehageligt. Jeg fik også lagt kateter - jeg kan faktisk ikke huske om det var før eller efter jeg fik blokaden, men det var underligt nok det jeg frygtede allermest ved det hele?! Men det gjorde heller ikke ondt og var heller ikke ubehageligt.

Så fik jeg ilt i næsen og anæstesisygeplejersken sad og talte lidt om, hvad der skulle ske, mens resten af "holdet" dækkede af med pressening.

Så mærkede de efter om jeg kunne mærke noget og så gik de ellers igang - og ca. 5 minutter efter var hun ude.

Mens hun blev tjekket blev jeg syet sammen igen. Jeg vil tro hele forløbet har taget en halv times tid.

Så kom vi på opvågning, hvor jeg fik min datter over på brystet og lå så dér, til jeg kunne mærke mine ben igen. Der gik et par timer. Så kom jeg op på barselsgangen, hvor de holdt øje med såret og et par timer efter fik jeg kateteret ud.

Efterfølgende er mit ar helet pænt og hurtigt, og det sidder, som en anden også har skrevet, lige under trussekanten, så man kan ikke se det, hvis man f.eks. har bikini på. Jeg har haft lidt ondt oven over arret og det har faktisk været det mest generende ved det hele, fordi jeg ikke har kunne have mine bukser eller trusser på der strammer bare en lille smule - "mormor" trusser er faktisk det værste, underligt nok.

Så det skal nok gå og du skal ikke være nervøs! :-)

Knus Tulle 

Anmeld

16. september 2010

Findusinde

mullesmith2 skriver:

puha det er aks det må være rigtig vildt når det skal gå hurtigt pludselig. Hvor henne laver de snittet?? jeg har sådan en fold hehe eller delle om man vil under maven og jeg håber ikke de skære der under for det kommer til at gøre nas og der er ligesom en delle der hænger ned over såret så, er lidt nervøs for det snit og hvor det skal sidde. huha

Sådan en delle har jeg også.. De laver snittet liiige i bikini linjen.. Det var SÅ pinligt, for der blev spurgt på stuen, om jeg var barberet.. Jeg havde ikke set min behåring dernede LÆNGE pga en kæmpe mave.. SÅ GU var jeg da behåret! Så der barberede de lige en linje med en maskine.. Min er helet rigtig rigtig flot.. Hvis jeg kan komme af sted med det, vil jeg gerne sende dig et billede i en besked, eller ligge album ud, hvor kun du får koden..

Det var lidt en vild oplevelse, men jeg havde verdens mest fantastiske jordemor som var med mig hele vejen...Thomas siger at sidde bag det der stykke papir når de laver kejsersnittet er som at ligge i et telt under Roskildefestival.. Det går lidt levende..

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

BlyViol skriver:

hej

jeg har fået et PKS, og jeg siger dig jeg var bange!! jeg tænkte faktisk kun på hvor forfærdeligt det var hele tiden, men så kom hun ud til mig, og wauw en lykke! det var slet overhovedet ikke så slemt som jeg troede, slet ikke!! man fornemmer kun at de skærer i en, det gør overhovedet ikke ondt, det er nærment som at tage din finger blidt over maven, det der det..

jeg fik hende over til mig 10 minutter efter...

Men jeg vil også være ærlig og sige at det gjorde ondt bagefter... Man kan selvfølgelig blive nogenlunde smertedækket, med hhv. morfin og alm. smertestillende pamol/pinex. Det gør ikke ondt når man bare ligger stille, men så snart man skal op og gå synes JEG det gjorde ondt!! men jeg har også hørt fra nogen de ikke synes det var så slemt... 

Efter 14 dage kunne jeg alt det jeg plejede, selvfølgelig ikke lige løbe og bære over 3/4 kg, men ellers kunnejeg det samme.

Næste gange vi skal ha en baby, vil jeg prøve og høre om ikke ejg kan få pks igen, for det var faktisk, når jeg kigger tilbage, en rigtig god oplevelse.. !!

Held og lykke med det, og billedspam på drengene tak!!

ps. Min kæreste var en virkelig stor hjælp både nat og dag, det skal I få snakket om inden synes jeg, hvilke forventninger I har til hinanden osv... 

Jeg håber jeg får samme oplevelse som dig  Og jeg vil glæde mig til at lægge tonsvis af billeder på baby.dk

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Findusinde skriver:

Sådan en delle har jeg også.. De laver snittet liiige i bikini linjen.. Det var SÅ pinligt, for der blev spurgt på stuen, om jeg var barberet.. Jeg havde ikke set min behåring dernede LÆNGE pga en kæmpe mave.. SÅ GU var jeg da behåret! Så der barberede de lige en linje med en maskine.. Min er helet rigtig rigtig flot.. Hvis jeg kan komme af sted med det, vil jeg gerne sende dig et billede i en besked, eller ligge album ud, hvor kun du får koden..

Det var lidt en vild oplevelse, men jeg havde verdens mest fantastiske jordemor som var med mig hele vejen...Thomas siger at sidde bag det der stykke papir når de laver kejsersnittet er som at ligge i et telt under Roskildefestival.. Det går lidt levende..

Heheh det var da skægt sagt af din kæreste/mand hihih har heller aldrig været på roskilde så kan jeg jo glæde mig til det hihi  Jeg tænke bare at hvis man har et ar under en delle så kan det sa ikke være så godt?? og jeg tænker bare min delle er nok endnu større efter de er kommet ud når alt skindet bliver slapt.  Ja vil da gerne se et billede hvis det kan lade sig gøre.

Anmeld

16. september 2010

dithmer

mullesmith2 skriver:

Jeg er simpelthen så bange for at skulle have kejsersnit, bare at ligge der og være vågen mens de skære mig op og tager mine to drenge ud. Jeg tænker det må være helt vildt uhyggeligt at ligge der og have sådan et hul i maven og ikke mindst bagefter må det gøre uffatteligt ondt ? Og er også bange for det ikke kan gro ordentligt sammen pga for meget fedt på maven? og hvor henne sidder snittet egentlig?

Håber der er nogen der lige kan fortælle lidt om deres oplevelser med kejsersnit.

Kram

Hej.

Jeg synes bestemt ikke du skal være nervøs. Jeg fik lavet et ks i 2002 da min datter lå i UK stilling. Synes da det var lidt underligt at ligge der og ikke vide helt hvornår hun var ude osv men de var rigtig gode til at fortælle og inddrage min mand. Jeg så hende med det samme hun var ude. Selve indgrebet er da ret stort ved det at det er 7 lag der skal syes sammen igen. Jeg havde ondt den første uge og så var det ellers aftagende. Du må endelig bare huske at overholde de regler der er mht. løft og fysisk aktivitet for at såret kan hele optimalt.

Helt og lykke, de passer på dig derude i aalborg

Anmeld

16. september 2010

*A*

mullesmith2 skriver:

Jeg er simpelthen så bange for at skulle have kejsersnit, bare at ligge der og være vågen mens de skære mig op og tager mine to drenge ud. Jeg tænker det må være helt vildt uhyggeligt at ligge der og have sådan et hul i maven og ikke mindst bagefter må det gøre uffatteligt ondt ? Og er også bange for det ikke kan gro ordentligt sammen pga for meget fedt på maven? og hvor henne sidder snittet egentlig?

Håber der er nogen der lige kan fortælle lidt om deres oplevelser med kejsersnit.

Kram

Hej,

Ved du allerede nu at du skal føde ved kejsersnit?

Anmeld

16. september 2010

Findusinde

mullesmith2 skriver:

Heheh det var da skægt sagt af din kæreste/mand hihih har heller aldrig været på roskilde så kan jeg jo glæde mig til det hihi  Jeg tænke bare at hvis man har et ar under en delle så kan det sa ikke være så godt?? og jeg tænker bare min delle er nok endnu større efter de er kommet ud når alt skindet bliver slapt.  Ja vil da gerne se et billede hvis det kan lade sig gøre.

Dellen har ingen problemer skabt for mig overhovedet..

Anmeld

16. september 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg fik også kejsersnit,og det var en fantastisk oplevelser.Jeg havde bedt om det,men i sidste ende blev det lavet 1 uge før pga. komplikationer.

Der var en betryggende og rolig stemning på operationsstuen,og jeg havde ingen smerter overhovedet,før dagen efter.Det gjorde så til gengæld temmelig ondt da jeg skulle ud af sengen,og det blev da ved nogle uger,men ikke nogle voldsomme smerter.

Jeg gjorde det gerne igen.Held og lykke

Anmeld

16. september 2010

FruEllingsen

Jeg fik Akut kejsersnit pga. svangreskabsforgiftning.

Og må indrømme jeg var panisk. jeg har hele tiden frygtet kejsersnit. og haft mange af de samme tanker som du har omkring det. så kunne slet ikke samle mig da det var den måde min søn skulle til verden på

Men al min frygt blev gjort til skamme.

Alle dem som var med under operationen var så gode. de tog virkelig hånd om os og forklarede alt hvad de foretog sig.

Så det endte med at være en rigtig godt oplevelse når man tager omstændighederne i betragtning.

Fik smertestillende i en uges tid. og efter 7 dage fik jeg fjernet klammerne (Eller hvad de hedder) Jeg mærker stort set ikke noget til det efter at det er helet sammen.

Håber at det trods alt bliver en god oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.