Jeg fik PKS og det var en rigtig god oplevelse, selvom jeg helst ville have født selv. Grunden til at jeg fik PKS var at min datter lå i UK stilling.
Det går så hurtigt - jeg kan godt lige ridse forløbet op:
Vi kom på sygehuset og jeg fik skiftet tøj og fik nogle beroligende piller.
Så blev vi sent ned på operationsgangen og sad så og ventede.
Da det blev "vores tur", blev vi hentet af en sygeplejerske som viste os ind på operationsstuen og jeg blev lagt op på en briks.
Der fik jeg med det samme drop i hver arm. Så blev jeg vendt om på siden og fik lagt spinalblokaden - det gjorde ikke ondt, det var bare lidt ubehageligt. Jeg fik også lagt kateter - jeg kan faktisk ikke huske om det var før eller efter jeg fik blokaden, men det var underligt nok det jeg frygtede allermest ved det hele?! Men det gjorde heller ikke ondt og var heller ikke ubehageligt.
Så fik jeg ilt i næsen og anæstesisygeplejersken sad og talte lidt om, hvad der skulle ske, mens resten af "holdet" dækkede af med pressening.
Så mærkede de efter om jeg kunne mærke noget og så gik de ellers igang - og ca. 5 minutter efter var hun ude.
Mens hun blev tjekket blev jeg syet sammen igen. Jeg vil tro hele forløbet har taget en halv times tid.
Så kom vi på opvågning, hvor jeg fik min datter over på brystet og lå så dér, til jeg kunne mærke mine ben igen. Der gik et par timer. Så kom jeg op på barselsgangen, hvor de holdt øje med såret og et par timer efter fik jeg kateteret ud.
Efterfølgende er mit ar helet pænt og hurtigt, og det sidder, som en anden også har skrevet, lige under trussekanten, så man kan ikke se det, hvis man f.eks. har bikini på. Jeg har haft lidt ondt oven over arret og det har faktisk været det mest generende ved det hele, fordi jeg ikke har kunne have mine bukser eller trusser på der strammer bare en lille smule - "mormor" trusser er faktisk det værste, underligt nok.
Så det skal nok gå og du skal ikke være nervøs! :-)
Knus Tulle