Er bange for det kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

SHERO

Jeg fik akut kejsersnit for 8 måneder siden, og der gik det selvf rimelig hurtigt. Men du kan tage det helt roligt, det er slet ikke så slemt som det lyder. Jeg havde sagt jeg nægtede at få det medmindre jeg kom i fuldnarkose (naivt hehe) men synes faktisk slet ikke det var slemt. Jeg ønsker selv om kejsersnit hvis jeg skal ha flere. Smerterne efterfølgende er selvf ret individuelle, men jeg havde faktisk kun "rigtig" ondt i 2 dage, hvor jeg ikke kunne så meget, men der var jeg indlagt, efterfølgende var det kun når jeg skulle op og ned i sengen og hostede... Synes faktisk smerterne (ved mig) var ret milde, nærmere ubehag end smerter... :-)

Held og lykke med det hele.. :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Orkide86

mullesmith2 skriver:

Altså jeg vil meget hellere føde selv men har snakket med fagfolkene og de anbefaler kejsersnit da det er enæggede tvillinger der deler moderkage og fosterhinde. Men som de siger er det jo ikke tvang men de anbefaler det fordi det har vist sig at der er nogen risikoer ved at føde vaginalt når det er den slags twins. Så jeg skal jo ikke løbe nogen risiko så derfor er jeg indforstået med at det skal være kejsersnit.

Har du så fået en dato eller venter de til du får veer eller hva gør de?

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Maise skriver:

det tror jeg. Kender en del der har fået kejsersnit  og de synes ikke de havde så ondt som jeg. Men jeg havde også en kæmpe baby der skulle moses ud (4140g). dine basser bliver jo ikke ligeså store, så nok lidt nemmere. Det er det ukendte man er bange for. Men det går drøn hurtigt at få lavet sådan et snit.

wow en baby  Jeg ender nok med 5-6 kg baby i maven hehe men det er heldigvis fordelt på to hehe

Anmeld

16. september 2010

SussieThyssen

mullesmith2 skriver:

Altså jeg vil meget hellere føde selv men har snakket med fagfolkene og de anbefaler kejsersnit da det er enæggede tvillinger der deler moderkage og fosterhinde. Men som de siger er det jo ikke tvang men de anbefaler det fordi det har vist sig at der er nogen risikoer ved at føde vaginalt når det er den slags twins. Så jeg skal jo ikke løbe nogen risiko så derfor er jeg indforstået med at det skal være kejsersnit.

Så er det da også det klogeste at følge deres råd. Det drejer sig jo om at ved fælles moderkage kan den henfalde allerede under barn 1's fødsel, og så kan man risikere at barn 2 ikke får ilt nok indtil han er kommet ud.

Anmeld

16. september 2010

Findusinde

Hejsa!

Jeg fik AKS da det var et døgn siden vandafgang og jeg kun var åben 3 cm efter det døgn..

Self er det vildt overvældende, og jeg begyndte at tude da der lige pludselig væltede folk ind på stuen og den ene gjode dit og den anden dat...

Men jeg havde en FANTASTISK forløb.. Jeg så Laura da hun lige var blevet tørret og Thomas kom ind med hende... Jeg havde da ondt, ville da lyve hvis jeg ikke havde, men jeg havde INGEN problemer med sårheling, og jeg har endda MEGET fedt på maven... Jeg fik smertestillende de første dage, men klarede det uden da de var væk...

Knus

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Mirjam123 skriver:

Har du så fået en dato eller venter de til du får veer eller hva gør de?

Jeg får en dato om en måneds tid først tror jeg det er næste gang jeg skulle snakke med en fødselslæge på sygehuset og det skal jeg nok om 4 uger ca igen, så håber jeg vi får en dato. skal til scanning igen her d.1 oktober ved ikke om jeg allerede får dato der! Men det bliver et sted midt i november så meget ved jeg da.  Men håber lidt vi får dem et par dage før det er planlagt bare sådan fordi det er lidt kedeligt hvis det er planlagt syntes jeg.

Anmeld

16. september 2010

Mathilde

mullesmith2 skriver:

Okay, så er jeg med...

Jeg har kun født vaginalt, så kan ikke berolige dig. Men man kan sige, at når det nu er sikrest for dine små drenge, må det være beroligende i sig selv

Det skal helt sikkert nok gå. Vil det hjælpe, at høre musik imens? Nogle vil måske have gavn af, at trække sig lidt væk fra situationen mens andre hellere vil være med i alt hvad der foregår.

Få en god snak med læge og JM, så de kender til din frygt og kan berolige dig undervejs.

Anmeld

16. september 2010

Orkide86

mullesmith2 skriver:

Jeg får en dato om en måneds tid først tror jeg det er næste gang jeg skulle snakke med en fødselslæge på sygehuset og det skal jeg nok om 4 uger ca igen, så håber jeg vi får en dato. skal til scanning igen her d.1 oktober ved ikke om jeg allerede får dato der! Men det bliver et sted midt i november så meget ved jeg da.  Men håber lidt vi får dem et par dage før det er planlagt bare sådan fordi det er lidt kedeligt hvis det er planlagt syntes jeg.

Hehe forståeligt Blir godt nok spændende

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Findusinde skriver:

Hejsa!

Jeg fik AKS da det var et døgn siden vandafgang og jeg kun var åben 3 cm efter det døgn..

Self er det vildt overvældende, og jeg begyndte at tude da der lige pludselig væltede folk ind på stuen og den ene gjode dit og den anden dat...

Men jeg havde en FANTASTISK forløb.. Jeg så Laura da hun lige var blevet tørret og Thomas kom ind med hende... Jeg havde da ondt, ville da lyve hvis jeg ikke havde, men jeg havde INGEN problemer med sårheling, og jeg har endda MEGET fedt på maven... Jeg fik smertestillende de første dage, men klarede det uden da de var væk...

Knus

puha det er aks det må være rigtig vildt når det skal gå hurtigt pludselig. Hvor henne laver de snittet?? jeg har sådan en fold hehe eller delle om man vil under maven og jeg håber ikke de skære der under for det kommer til at gøre nas og der er ligesom en delle der hænger ned over såret så, er lidt nervøs for det snit og hvor det skal sidde. huha

Anmeld

16. september 2010

TbCp

Hejsa.

Jeg fik akut kejsersnit da Liva kom til verden... havde ligget med veer mange timer og nåede helt til presseveerne, men fik så ikke lige det sidste med da hun desværre sad fast....

Jeg havde tidligere på dagen fået epidural og derfor kunne jeg være vågen under kejsersnittet.... det var jeg lykkelig for, ikke mindst for min mands skyld at han ikke pludselig skulle føle sig helt alene, men at han kunne snakke med mig imens det hele skete.

Man mærker intet når de skærer, men det kunne selvfølgelig fornemmes da de hev hende ud, ikke at det gjorde ondt, men at der blev hevet lidt i en.

Og ja, det gør ondt efterfølgende, især når man skal ud af sengen, men det gælder bare om at komme igang hurtigst muligt og så med lidt smertestillende så går det fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.