Er bange for det kejsersnit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

maria_wlt

Tulle28 skriver:

Jeg fik PKS og det var en rigtig god oplevelse, selvom jeg helst ville have født selv. Grunden til at jeg fik PKS var at min datter lå i UK stilling.

Det går så hurtigt - jeg kan godt lige ridse forløbet op:

Vi kom på sygehuset og jeg fik skiftet tøj og fik nogle beroligende piller.

Så blev vi sent ned på operationsgangen og sad så og ventede.

Da det blev "vores tur", blev vi hentet af en sygeplejerske som viste os ind på operationsstuen og jeg blev lagt op på en briks.

Der fik jeg med det samme drop i hver arm. Så blev jeg vendt om på siden og fik lagt spinalblokaden - det gjorde ikke ondt, det var bare lidt ubehageligt. Jeg fik også lagt kateter - jeg kan faktisk ikke huske om det var før eller efter jeg fik blokaden, men det var underligt nok det jeg frygtede allermest ved det hele?! Men det gjorde heller ikke ondt og var heller ikke ubehageligt.

Så fik jeg ilt i næsen og anæstesisygeplejersken sad og talte lidt om, hvad der skulle ske, mens resten af "holdet" dækkede af med pressening.

Så mærkede de efter om jeg kunne mærke noget og så gik de ellers igang - og ca. 5 minutter efter var hun ude.

Mens hun blev tjekket blev jeg syet sammen igen. Jeg vil tro hele forløbet har taget en halv times tid.

Så kom vi på opvågning, hvor jeg fik min datter over på brystet og lå så dér, til jeg kunne mærke mine ben igen. Der gik et par timer. Så kom jeg op på barselsgangen, hvor de holdt øje med såret og et par timer efter fik jeg kateteret ud.

Efterfølgende er mit ar helet pænt og hurtigt, og det sidder, som en anden også har skrevet, lige under trussekanten, så man kan ikke se det, hvis man f.eks. har bikini på. Jeg har haft lidt ondt oven over arret og det har faktisk været det mest generende ved det hele, fordi jeg ikke har kunne have mine bukser eller trusser på der strammer bare en lille smule - "mormor" trusser er faktisk det værste, underligt nok.

Så det skal nok gå og du skal ikke være nervøs! :-)

Knus Tulle 

Præcis som mig 

På ingen måde noget at være nervøs over.. 

Min SP fortalte mig ved første besøg at jeg jo havde været igennem en meget voldsom operation, men det må jeg sige at jeg gik glip af  Det var SÅ roligt og var oppe og stå 5 timer efter. Hjemme 26 timer efter, og støvsugede 3 dage efter (tys tys) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

mullesmith2

Det er virkelig dejligt at læse alle de gode historier om kejsersnit, jeg er meget mere rolig nu  Tak allesammen

Anmeld

16. september 2010

Svei

mullesmith2 skriver:

Det er virkelig dejligt at læse alle de gode historier om kejsersnit, jeg er meget mere rolig nu  Tak allesammen

KS er da klart nemmere lige i øjeblikket...jeg vil til hver en tid hellere får et ks end føde...men er selvfølgelig også nemmere når det er noget jeg vælger og ikke tvinges til. men det er en smuk oplevelse...

Anmeld

16. september 2010

mullesmith2

Jbk skriver:

KS er da klart nemmere lige i øjeblikket...jeg vil til hver en tid hellere får et ks end føde...men er selvfølgelig også nemmere når det er noget jeg vælger og ikke tvinges til. men det er en smuk oplevelse...

Vil sige jeg føler mig lidt snydt for ikke at komme til at opleve en rigtig fødsel, det at være aktiv med i fødslen af sine børn er jeg rigtig ked af at jeg ikke kommer til at være, men jeg vil bare det skal være det bedste for børnene

Anmeld

16. september 2010

SHERO

mullesmith2 skriver:

Heheh det var da skægt sagt af din kæreste/mand hihih har heller aldrig været på roskilde så kan jeg jo glæde mig til det hihi  Jeg tænke bare at hvis man har et ar under en delle så kan det sa ikke være så godt?? og jeg tænker bare min delle er nok endnu større efter de er kommet ud når alt skindet bliver slapt.  Ja vil da gerne se et billede hvis det kan lade sig gøre.

Jeg har også sådan en "fin" delle, og fik afvide på fødegangen jeg skulle holde mit sår tørt, og det sidder liiige i folden... Mmm flot... lige efter fødslen hænger maven jo bare endnu mere. Så jeg måtte gå med en lille bomuldsklud så der ikke gik infiktioner... Jeg døjede faktisk ret meget med det efterfølgende, og det hælede ikke vildt flot op desværre. Men satser på det bliver lysere så det ikke er så slemt...

Men der er råd får alt... tror ikke det gør mere ondt fordi man har en delle, bare lidt mere besværligt... :-)

Anmeld

16. september 2010

Svei

mullesmith2 skriver:

Vil sige jeg føler mig lidt snydt for ikke at komme til at opleve en rigtig fødsel, det at være aktiv med i fødslen af sine børn er jeg rigtig ked af at jeg ikke kommer til at være, men jeg vil bare det skal være det bedste for børnene

Kan jeg godt forstå....men den kommer du over som du skriver, så handler det jo om det bedste for børnene...jeg har da også tænkt det var nemmere hvis alle mine bare var født af mig, men hellere have sunde og raske børn end en fødsel..

Anmeld

16. september 2010

Maise

mullesmith2 skriver:

wow en baby  Jeg ender nok med 5-6 kg baby i maven hehe men det er heldigvis fordelt på to hehe

omg, det bliver tungt puha.

Anmeld

16. september 2010

mama10

Jeg var i uge 41 og skulle sættes igang. Men ville gerne føde normal. Jeg fødte ikke min søn i Danmark, men Thailand. Der kan man selv vælge om man skal have Ks eller normal. Men jeg valgte min igangsættelse som en normal fødsel. Fik ve drop osv. men det virket bare ikke på mig, prøvet at tage vandet og virket heller ik.
Lægen sagde så at jeg skulle vente 1 time mere, og hvis ikke der vist tegn på noget så skulle jeg have ks. Og jeg havde INGEN forventninger om det overhovedet! Jeg var bange men alligevel skulle han jo ud på en eller anden måde! Så tænkte jeg at jeg ikke gad at vente mere på at det skide ve drop skulle virke, så jeg sagde til lægen at jeg godt vil have ks med det samme.

Det tog 15 min. så var min søn ude. Kunne intet mærke og det var en smuk oplevelse, jeg græd men kunne ikke mærke mine tårer (nok pga. bedøvelse). Jeg skulle ligge i 24 timer i en seng uden at rører mig. Havde slet ik følt nogle smerter overhovedet! Det var den bedste fødsels man kunne tænke sig Næste gang vil jeg gerne have kejsersnit! og aret er rigtig fint og har ingen hængende deller som nogle siger. Det er bare helt super Held og lykke! Det er IKKE slemt!

Anmeld

17. september 2010

mullesmith2

Tullen85 skriver:

Jeg har også sådan en "fin" delle, og fik afvide på fødegangen jeg skulle holde mit sår tørt, og det sidder liiige i folden... Mmm flot... lige efter fødslen hænger maven jo bare endnu mere. Så jeg måtte gå med en lille bomuldsklud så der ikke gik infiktioner... Jeg døjede faktisk ret meget med det efterfølgende, og det hælede ikke vildt flot op desværre. Men satser på det bliver lysere så det ikke er så slemt...

Men der er råd får alt... tror ikke det gør mere ondt fordi man har en delle, bare lidt mere besværligt... :-)

Det er sådan jeg tror jeg også får det, det er jo ikke så skide smart at de laver snittet i en fold hvor der altid vil være indelukket  Men det ville jo også se fjollet ud at lave snittet højere oppe.

Anmeld

17. september 2010

Skouboe

Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, så jeg beklager hvis jeg gentager noget.

Jeg fik min datter nummer 2 for små 8 uger siden ved PKS pga. UK.

Jeg fik AKS med den første og det var en lidt rodet affære - der var ingen af os der rigtigt fik hovedet med, så vi var lidt bekymrede for at skulle have PKS denne gang.

Det overraskede mig meget, men det var faktisk rigtigt hyggeligt Alting var planlagt, tingene gik stille og roligt og lægerne ELSKER at lave PKS og det kunne man tydeligt mærke. Jeg snakkede med den overlæge der udførte indgrebet på mig og han sagde at det var jo oftest den ene glædelige begivenhed efter den anden - de gør det typisk på bestemte dage.

Ellers foregik det sådan at jeg kom ind til forundersøgelse dagen før, var til en times infomøde, fik en snak med en læge, den JM der skulle være med, en anæstæsilæge og fik noget hårfjerningscreme med hjem. Jeg fik også det endelige tidspunkt den dag.

Dagen efter mødte jeg så fastende kl 7 - jeg var den første - blev hurtigt scannet for at tjekke at hun ikke havde vendt sig, fik hospitalstøj på og gik sammen med faren og JM ned på operationsstuen, hvor resten allerede stod og ventede.

Jeg kom stille og roligt op på briksen at sidde, fik lagt ven-flon til drop og blev viklet ind i en halv milliard ledninger til at overvåge hvad som helst og derefter kom lægen, der skulle lægge rygmarvsblokade på mig. Det er ikke særligt behageligt, værre er det heller ikke. I langt de fleste tilfælde er det hurtigt overstået, og efter den er lagt, skynder de sig at enten lægge en ned (hvis man har siddet op) eller vende en rundt (hvis man har ligget ned), fordi kroppen husker hvordan man vendte inden man blev bedøvet, så det kan blive ret ubehageligt at blive bedøvet på siden og vågne på ryggen. Det kommer iøvrigt an på lægen om man sidder op eller ligger ned.

Derefter får man en slange med ilt i næsen (ikke helt ind, den sidder bare lige i starten af næseborene) og dækker de af, så du ikke kan se noget andet end et grønt klæde.

Du er helt lam fra brystet og ned - du kan mærke at de fx skubber til dig, men du kan ikke føle nogen former for smerte eller lign. 

Derefter laver de et bikinisnit på ca 15 cm under trussekanten og skærer de forskellige lag op - det tager ingen tid og du mærker intet. De suger fostervandet og derefter fremprovokerer de en ve ved at trykke hårdt på toppen af livmoderen udvendigt fra og smut - ud kommer en baby.

Babyen bliver undersøgt pakket ind og kommer derefter over så du kan se - derefter bliver du lappet sammen og I bliver alle sammen kørt på opvågningen.

Der kan være forskelle siden det er tvillinger, men sådan her foregik mit.

Jeg har vedhæftet et par billeder så du kan se

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.