hey du
Har du prøvet at bekræfte hendes følelser?? Altså sige til hende: " Ja laura, jeg kan godt høre/se du er ked af det - hvad skete der?? Og når hun så svare dig, gentager du nøjagtig hvad hun siger??
Eller sige: "Ja, jeg kan godt høre du gerne vil have skiftet film - men man kan ikke skifte film hele tiden - vil du se den her eller vil du ikke se nogen"
Eller sige: "jamen dog, hold da op hvor er du ked af det lige nu. Hvad er det du vil. Du siger hun bliver hys, inden hun siger hvad det er, hun er utilfreds med - Jamen spørg hende.
Min erfaring både med Lasse og på job i børnehaven, er også at det er så super vigtig at bevare roen og tage ansvar, når en situation spidser til. Og øjenkontakt. de er 3 år og kan og skal ikke tage ansvaret - du er ansvarlig - altid.
Jeg mener bestemt ikke du skal føje hende 24-7, men jeg mener man skal vælge sine kampe. Kan godt forstå du er frustreret, og nogengange bliver man nødt til at sige "jamen sådan bliver det - slut.
Når Lasse stjerner af, som de gør i denne alder og jeg ikke kan nå ham - ja, så bliver han bedt om at gå ud i bryggerset og holde en pause, til han er glad igen. Dog altid med åben dør, mm han selv lukker den i arrigskab.
Kan du bruge det?
Jannie
Anmeld