Susan1978 skriver:
det er muligt.. jeg er selv nogen gange først hjemme kl. 17.. har fx arbejdet 50 timer denne uge.. men ikke fra 16:30 til 19:30.. det er børnenes tid.. det de eneste timer jeg har med dem om dagen!
men indtil du acceptere at tingene ikke fungere som de gør nu, så må du tage kampene..
så må du gøre som loggi engang sagde : lave doppelt af aftensmaden, så er der til næste dag, eller forbered det man kan til næste dag om aftenen når ungerne er lagt.
jeg siger dig bare at de 30 min - 3 kvarter du bruger på dem når i kommer hjem.. er SÅ VIGTIGE og gør resten af jeres aften mere rar.
Det her er jo ikke for resten af livet.. allerede når hun er 4-5 år.. gider hun ikke alt det "hygge" mere.. så nyd det nu..
vend bøtten om.

Godt at du har oceaner af tid til dine børn. men hvis mine børn skal nå at have aftensmad har jeg ikke tid til at sætte mig ned og lege med dem. Men fair nok. Børnene får deres Vilje Laura skriger aligevel som en stukken gris (jeg kender hende).
Problemet er jo netop at hun IKKE siger hvad hun vil. Hun kommer ind af døren, vi tager overtøjet af, hun går ind i stuen, her sætter hun sig ned på gulvet og skriger som en stukken gris, og NEJ hun har intet mælet om hvad hun gerne vil.
Det er bare ikke hverdag hun får lov til at se tegnefilm... Jo det sker, men ikke hver dag... Vil hun lege med perler, jamen så får hun lov, her skal det siges at hvis jeg vil hjælpe, og være med siger hun: "nej mor ikke dig, gå din vej"... Hun kan jo bare sige det... Men det gør hun ikke, hun sætter sig ned på gulvet og skriger... Og så sætter jeg mig ned til hende og finder ud af hvad hun vil... Når det så er sket 3 gange i træk ryger hun på stolen...
Så jo selvfølgelig er det min egen fejl at hun er som hun er...
Anmeld