Grynt/Tina skriver:
Hej Betina,
Jeg blive nødt til at være ærlig i mit svar...sikkert ikke et du har særligt meget lyst til at høre, men prøv nu at tænk lidt over det alligevel
Jeg høre du syntes det er træls og det er det også. Hvad jeg læser mig frem til er egentlig i bund og grund, at du vil have det på din måde og tillader ikke meget kompromis med din datter. Hvad jeg læser er at din datter er enormt fustreret over ikke at blive mødt med meget forståelse fra din side af.
svar på punkt
1. Prøv at stoppe op, sæt dig ned i hendes øjenhøjde og LYT til hvad din datter prøver at fortælle dig!!! Hun er med garanti ikke gået fra at sidde i traileren glad og fornøjet til ligepludselig at blive rigtig gal. Der i mellem har hun sikkert prøvet at fortælle dig noget om at hun ønskede at bære hendes EGEN taske og ikke nogen andens. Det var ikke ligegyldigt for hende, det var faktisk rigtigt vigtigt for hende som du bør tage meget seriøst.
2. Hvad ville det have gjort at sætte en film på for hende da hun ønskede det???? Det var måske lige nødagtigt det HUN havde brug for for at slappe af efter en lang dag i bh. Hvem har ikke sommetider lyst til at smække fødderne op og glo ligegyldigt tv efter arbejdet. Igen bliver hendes ønsker og tanker ikke mødt af dig.
3. Hvorfor var det så lige hun ikke måtte få en bog med på toilet??? Jeg ELSKER at læse når jeg alligevel skal sidde der 
Selvom det er meget forkert at slå kan jeg faktisk godt forstå at hun giver dig en syngende lussing. Hvordan skal hun ellers nå ind til dig når du i den grad ikke møder hende og lytter til hende.
Betina, du har en helt normal lækker lille datter, men hun er smadder fustreret og bliver ikke mødt med forståelse for hende og hendes behov. Du bliver nok nødt til at tilsidesætte digselv og lyt til hende. Det er gennem dig hun skal lære at tale, lytte og gå på kompromis med andre mennesker på hendes vej igennem livet. Du skal være hendes forbillede og hendes "lærer". Sæt dig selv til side og lad din datter komme i centrum.
Prøv at se hele historien fra den anden vinkel. Hvordan vil du have det hvis du hele tiden blev mødt med mennesker omkring dig der sagde nej og det må du ikke og egentlig ikke gad lytte til dig men satte en dagsorden der slet ikke tog udgang i dig og dine behov. Fustreret og vred!!
Betina, jeg håber du kan bruge bare lidt af mit svar til noget. Tænk over det. Det er ikke forsent at rette op.
Grynt.
Ps glem ikke at børn ofte er smadder sultne omkring kl 16, så måske du kunne lave en tallerken med lidt frugt og et pølsehorn eller andet spændende. Det handler om at få børnene godt hjem, få dem installeret med lidt mad og så kan hyggen begynde med snak eller leg eller bare en film på tv.
Lad mig starte fra en ende jeg spurgte om hun ville tage tasken, og det ville hun gerne (og ja jeg gjorde opmærksom på at det var Benjamins taske), da vi gik fra cykeltraileren (hun var 2 meter fra døren da hun begyndte at skabe sig). Og i øvrigt mælede hun ikke et ord om at hun ville bære hendes egen taske og ikke hans.
Jeg har ikke noget imod Laura ser film, det skal bare ikke være hver evig eneste dag, (så kan jeg jo ligeså godt smide hendes legetøj ud).
Hvad angår bogen så sagde jeg nej, fordi jeg kender hende godt nok til at vide at hun har nået at tisse i bukserne inden hun har besluttet sig for hvilken bog hun ville have med der ud.
Med hensyn til maden, så havde hun spist en bolle på vej rundt i kvickly, så det kan just ikke være gammelmandssult hun lider af, og i øvrigt så bliver maden sat på bordet kl. 17 så nej de skal helst ikke spise efter kl 15.
Men okay, det er da rart at vide at det er min egen skyld at Laura stikker mig en lussing...
Jo jeg går tit på kompromis med Laura, men jeg går ikke ind for at føje hende i hoved og røv...