Planlagt kejsersnit uden egentlig grund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Mette 28

Laulund87 skriver:

Så har du jo også haft en dårlig oplevelse med at føde selv

Snakken gik mere på hvis man er førstegangsfødende og ikke har noget at sammenligne med og hvor der ikke er nogen grund til at man skulle få ks.

Jeg ved godt snakken gik på det, men jeg ved bare at nogle mennesker er så bange for at føde selv når det kommer helt tæt på, og der burde man måske snakke med dem om det, støtte dem og ikke dømme eller sige at så burde de måske ikke være blevet gravid, tror alle herinde ved hvor stor en lykke et barn giver en... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Mumto3

Nu er der jo rigtig mange der får KS der ville ønske de havde født vaginalt, fordi ved KS har dusmerterne HELE tiden lang tid efter du har født, mens med en vagianal fødsel, så gør det ondt mens du føder,og så er det overstået!

Med hensyn til narkose,så ville jeg ikke have rygmagsbedøvelse (epidural). Da jeg så skulle operes efter fødslen, ville de give mig en epi, men det modsatte jeg mig, og de endte med at lægge mig i fuld narkose. Det var ikke ngoet de 'bare' gjorde, men jeg diskuterede med narkoslæge om fordele og ulemper ved begge metoder, og jeg havde læst godt på lektien på forhånd så jeg ved hvad der er af bivirkning og mulige bivirkninger ved de to slags bedøvelse, så narkoselægen endte med at sige: Jeg kan høre at du virkelig ved hvad du taler om, og har taget stilling, så selvfølegli skal du have den (dyre!) fulde narkose. Det valg har jeg aldrig fortrudt!!! -også selvom det betød at jeg mistede nogle timer med min nyfødte søn.

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

Mette 26 skriver:

Jeg ved godt snakken gik på det, men jeg ved bare at nogle mennesker er så bange for at føde selv når det kommer helt tæt på, og der burde man måske snakke med dem om det, støtte dem og ikke dømme eller sige at så burde de måske ikke være blevet gravid, tror alle herinde ved hvor stor en lykke et barn giver en... 

Ja selvfølgelig en masse støtte og snak, men jeg synes bare ikke at fordi man er bange skal man have ks. 

Tanken om fødslen kan virke rigtig skræmmende når det kommer tæt på og så skal man da have muligheden for at snakke med jordemoder, læge osv. Evt have en fødselsplan.

Anmeld

10. september 2010

Hvem?

henh01 skriver:

Hej.

Jeg skriver fordi min veninde er lidt i vildrede, hun skal føde til feb og ønsker sig et kejsersnit. - kan man selv vælge at få dette på trods af at alt er fint?

Hendes kæreste mener ikke hun skal have det og vil have at hun føder barnet selv og hun har en forestilling om at hun kan få akut kejsersnit under fødslen hvis veerne er for heftige?  Jeg snakkede med hende i morges og sagde at jeg næsten var sikker på at man ikke kunne blive kørt til kejsersnit fordi man var hysterisk (hvis man eksempelvis havde haft veer i 12 timer og var udkørt) og spørger derfor jer omkring jeres erfaring?? Hun vil samtidig have fuld narkose for at undgå en rygmarvsbedøvelse - ved ikke hvorfor... Jeg bliver lidt halv irritereret når hun snakker om det og tager så let på det hele : "hvis jeg har veer i 12 timer så siger jeg bare at jeg skal have kejsersnit og så skal dde gøre det".

Syntes du skal hilse din veninde og sige at kejsersnit bestemt ikke er sjovt og alle andre der både har prøvet kejsersnit og alm. fødsel vil vælge en alm. fødsel hvis du kunne, jeg fik selv kejsersnit og var total dopet i det første døgn, husker intet og ville ønske jeg havde fået den der "ud af kroppen" følelse og selvfølgelig er man da skrækslagen for en fødsel, da det klart, men det er kroppen jo "beregnet" til, så hils hende og ønsk pøj pøj

Anmeld

10. september 2010

Mette 28

Laulund87 skriver:

Ja selvfølgelig en masse støtte og snak, men jeg synes bare ikke at fordi man er bange skal man have ks. 

Tanken om fødslen kan virke rigtig skræmmende når det kommer tæt på og så skal man da have muligheden for at snakke med jordemoder, læge osv. Evt have en fødselsplan.

Det er også det jeg mener med at man skal snakke med dem omkring det, og uanset hvad så kommer man til en samtale med en læge. Og de fleste første gangs fødende ændre mening efter denne samtale 

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

Mette 26 skriver:

Det er også det jeg mener med at man skal snakke med dem omkring det, og uanset hvad så kommer man til en samtale med en læge. Og de fleste første gangs fødende ændre mening efter denne samtale 

Ja og det er jo helt naturligt at man pludselig kommer i tanke om at det her barn, faktisk skal ud igen Sådan tænkte jeg da og så er det godt lige at sætte sig ned med en professionel og snakke om tingene stille og roligt..

Anmeld

10. september 2010

Mor til Frederic og Freya

henh01 skriver:

Hej.

Jeg skriver fordi min veninde er lidt i vildrede, hun skal føde til feb og ønsker sig et kejsersnit. - kan man selv vælge at få dette på trods af at alt er fint?

Hendes kæreste mener ikke hun skal have det og vil have at hun føder barnet selv og hun har en forestilling om at hun kan få akut kejsersnit under fødslen hvis veerne er for heftige?  Jeg snakkede med hende i morges og sagde at jeg næsten var sikker på at man ikke kunne blive kørt til kejsersnit fordi man var hysterisk (hvis man eksempelvis havde haft veer i 12 timer og var udkørt) og spørger derfor jer omkring jeres erfaring?? Hun vil samtidig have fuld narkose for at undgå en rygmarvsbedøvelse - ved ikke hvorfor... Jeg bliver lidt halv irritereret når hun snakker om det og tager så let på det hele : "hvis jeg har veer i 12 timer så siger jeg bare at jeg skal have kejsersnit og så skal dde gøre det".

Min holdning er at ks er til for dem der har problemer med selv at skulle føde;

- fare for barn/mor

- lidelser der gør man fysisk ikke kan føde selv

- Smalt bækken.

- sygdom eller lign.

- barn i uk eller tværleje. 

I fuld narkose skal barnet ud i en vis fart, da narkosen går lige ned i baby.

Min svigerinde mente selv hun havde ve'er i 5 dage - kunne dog sidde og spise pizza og så sige; ups der kom der lige en ve - mon vi skal til at tælle...

Hun endte i semi akut kejsersnit fordi hun opgav - da hhun jo havde haft veer i så mange dage.

Jeg fik så pks pga han gennem hele graviditet havde lagt i tværleje og ikke ville vendes.

Anmeld

10. september 2010

Mette 28

Laulund87 skriver:

Ja og det er jo helt naturligt at man pludselig kommer i tanke om at det her barn, faktisk skal ud igen Sådan tænkte jeg da og så er det godt lige at sætte sig ned med en professionel og snakke om tingene stille og roligt..

Ja ud det skal det  og nu hvor jeg selv står i det, så frygter jeg bare en alm. fødsel, jeg kunne bare godt bruge noget støtte i stedet for at høre det er normalt at føde, for ja og ja det gør ondt, hvis de dog bare kunne svar på hvorfor min gik galt.. 

Men en god snak kan jo være det ville hjælpe hende lidt... 

Anmeld

10. september 2010

SussieThyssen

Mette 26 skriver:

Netop Mette..du har helt ret.

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

Mette 26 skriver:

Ja ud det skal det  og nu hvor jeg selv står i det, så frygter jeg bare en alm. fødsel, jeg kunne bare godt bruge noget støtte i stedet for at høre det er normalt at føde, for ja og ja det gør ondt, hvis de dog bare kunne svar på hvorfor min gik galt.. 

Men en god snak kan jo være det ville hjælpe hende lidt... 

Det kan jeg godt forstå. De svar kan du da ikke bruge til meget når det nu gik som det gik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.