Planlagt kejsersnit uden egentlig grund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Laulund87

Shibby skriver:

Hihi..Undskyld ikk også men hvis hun er bange for smerterne ved en fødsel så skulle hun måske liige ha overvejet det der graviditet

Håber ikk hun får lov til et ks! Syntes der skal være en grund til at sprætte folk op. Henedes krop er somd e fleste kvinders,-skabt til at føde. Hun skal nok klare det ^^

Helt enig. Altså barnet skal jo ikke kun ind, men også ud

Hvis det kun er skrækken hun har som begrundelse, synes jeg ikke det er i orden hun får ks. Er der derimod en risiko for hende/barnet er det en helt anden snak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

SussieThyssen

Jeg har født nogle stykker gennem årene.
Og jeg kan sige, at jeg adrig har syntes fødsler var spor morsomme...overhovedet. Ikke når det var mig selv. Jeg synes derimod de er utroligt smukke at se på og være med til, og det er også noget helt andet (burde måske nok være blevet jordemoder)
Derimod har jeg været rædselsslagen hvergang og har kun set frem til at det var overstået.

Derfor var jeg også ovenud lykkelig, da jeg fik presset igennem at få mit sidste barn ved kejsersnit. Planlagt, i fuld narkose og under fuld kontrol. Og det var det skønneste jeg nogen sinde har prøvet.

Jeg kan godt forstå at din veninde ikke har lyst til at prøve en normal fødsel, men...jeg vil også sige, at de fødsler jeg HAR oplevet vil jeg da heller ikke være foruden, hverken der hvor det hele næsten gik galt og der hvor det bare gled som i olie. Men jeg tror at vi bare er nogle, der ikke egner os til at føde. Vi kan være fantastiske mødre, men psykisk kan vi ikke have at naturen tager totalt overhånd og kontrol over vores krop i en iforvejen voldsom proces.
Og jeg tror desværre at lægevidenskaben i deres selvmagt glemmer at man måske kan komme til at skade de kvinder mere end godt er, hvor man gennemtvinger et fødselsforløb, som for dem er en mareridt. Kan I følge mig?

Allerede da jeg for sidste gang var gravid, min yngste er 13 år, var man ikke meget for at bevillige et kejsersnit, men jeg fik det da, selvom det var en kamp. Lægerne kom nu også bagefter og undskyldte og sagde at det var godt jeg havde insisteret på det, for jeg skulle have haft det i alle tilfælde...min søn var alt for stor til at jeg kunne have født ham normalt, men det ville de jo ikke rigtigt tro på, og fødselslægen kom (for 3. gang) til at give lagkage ...hehe)
Man kan, så vidt jeg har forstået, lave en fødselsaftale med fødestedet, hvor man på forhånd aftaler forløbet. Her kan så aftalen om et akut kejsersnit efter et bestemt tidsrum indgå.
Jeg synes stadigvæk, at man i dag er lidt for overivrig efter at det endeligt skal foregå normalt på bekostning af både mors og barns trivsel, og jeg mener, det er direkte hul i hovedet med al den teknoligi vi har, at lade en stakkels kvinde ligge der og lide med voldsomme smerter time efter time bare fordi det skal være åhh så naturligt.
Naturligvis er det godt hvis man kan føde selv, og hvis kvinden intet har imod at tage hvad der kommer, men jeg mener også at der skal være plads til at tingene kan ændre sig eller at nogen altså bare ikke har psyken til at være helt så naturlig som andre.
Nogle synes måske, at så skal man bare ikke have børn, men så vil jeg også mene, at så skal man heller ikke have hjælp til at blive gravid, hvis man har svært ved det, ikke lade sig vaccinere osv.
Vi har en videnskab og den er fuldt kapabel til at sprætte en kvinde op, tage barnet ud, sy hende sammen igen og få det overstået, ved et minimum af risici, så skal man også bruge det, når en kvinde ikke egner sig enten fysisk eller mentalt til at føde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. september 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg fik planlagt kejsersnit og det er jeg SÅ glad for jeg gjorde.Det var det helt rigtige for mig og jeg har ikke fortrudt et sekund.Og de gener der har været har ikke været værre end dem der kan komme efter en alm. fødsel,alt efter hvad jeg kan læse mig til.Jeg oplevede ikke at det var noget problem at få,selvom jeg skulle til nogle samtaler på sygehuset først.

Og helt æreligt,dem som siger at det skulle man nok lige have tænkt på først,til dem har jeg kun 1 ting at sige : I aner ikke hvad I snakker om!

Jeg vil slet ikke ind på diskussionen om hvorvidt masser af kvinder skal berøves muligheden for at få børn pga. angst....

Anmeld

10. september 2010

TineA

Shibby skriver:

Hihi..Undskyld ikk også men hvis hun er bange for smerterne ved en fødsel så skulle hun måske liige ha overvejet det der graviditet

Håber ikk hun får lov til et ks! Syntes der skal være en grund til at sprætte folk op. Henedes krop er somd e fleste kvinders,-skabt til at føde. Hun skal nok klare det ^^

Ja, faktisk lige mine ord!

Men på Gentofte, hvor jeg fødte, kunne man vælge mellem NAF eller ALF - naturlig aktiv fødsel eller aktiv ledet fødsel.

ALF foregår (vist nok) sådan, at man kan vælge et kejsersnit, hvis man har har veer i rigtig mange timer - men min jordemoder sagde, at af alle dem der havde valgt ALF, var der kun 1-2% der fik et kejsersnit.

Men ja, kroppen kan sagtens! Jeg havde veer i 33 timer og ikke én gang blev der nævnt noget om et snit - og det ville jeg helle ikke have!

Anmeld

10. september 2010

Kløver

henh01 skriver:

Hej.

Jeg skriver fordi min veninde er lidt i vildrede, hun skal føde til feb og ønsker sig et kejsersnit. - kan man selv vælge at få dette på trods af at alt er fint?

Hendes kæreste mener ikke hun skal have det og vil have at hun føder barnet selv og hun har en forestilling om at hun kan få akut kejsersnit under fødslen hvis veerne er for heftige?  Jeg snakkede med hende i morges og sagde at jeg næsten var sikker på at man ikke kunne blive kørt til kejsersnit fordi man var hysterisk (hvis man eksempelvis havde haft veer i 12 timer og var udkørt) og spørger derfor jer omkring jeres erfaring?? Hun vil samtidig have fuld narkose for at undgå en rygmarvsbedøvelse - ved ikke hvorfor... Jeg bliver lidt halv irritereret når hun snakker om det og tager så let på det hele : "hvis jeg har veer i 12 timer så siger jeg bare at jeg skal have kejsersnit og så skal dde gøre det".

Tror der skal være en meget god årsag til det, og ikke fordi man er bange for det feks vil gøre ondt, dvs der skal være noget grundlæg fra tidligere fødselsoplevelser, eller som førstegangsfødense skal der være en fysisk grund til det, som noget sygdom eller lignende. tror de er blevet meget skrappe hvad angår "bare" at få lavet planlagt kejsersnit

Anmeld

10. september 2010

Tulle28

KajaHH skriver:

Du kan hilse din veninde og sige, at det ikke er fedt at få kejsersnit.

Jeg har fået det 3 gange, første gang akut, anden og tredje gang fordi jeg var ved at sprække indvendig i de gamle kejsersnit.

Skal man endelig ha kejsersnit vil jeg klart råde en til at få rygmarvs bedøvelse,så man selv er med når barnet kommer til verden, og der må faderen også være tilstede, det må han ikke under fuld bedøvelse.

Idag er jeg så ked af at jeg aldrig har fået lov at opleve en "rigtig" fødsel, for selvom jeg gik med veer i lang tid og havde åbnet mig,vidste jeg at jeg skulle ha kejsersnit.

GYS det lyder ikke rart! Hvor længe gik der mellem dine graviditeter? Jeg har selv fået PKS pga. UK stilling og det er jo præcis sådanne tanker man har vedr. næste graviditet...

Anmeld

10. september 2010

KajaHH

Den første er 4 år nu, nummer 2 er tre år nu og den sidste er 14 måneder.

Og nej det var bestemt ikke rart.

Anmeld

10. september 2010

Mette 28

Da jeg fødte min søn for lidt over 2 år siden, lå jeg med veer i 32 timer der bare kom med 7 min. fra starten af, jeg fik akupunktur og en gang morfin til natten eller ingen smerte stillende, selv veerne og presseveerne rørte mig ikke, jeg fik meget ros for min vejrtrækning og lukke mig helt inde i mig selv, men da jeg fødte mig søn gik et eller andet galt, jeg mistede 1,6 liter blod flækkede og kunne ingenting i 1 måned efter, nu venter jeg mig igen og en ting er helt sikker, jeg skal bare ikke føde selv, og jo jeg fortjener et barn mere selv om jeg vil have pks. Synes ikke man skal dømme andre over deres valg men måske støtte dem i stedet for, det har jeg da ihvertfald brug for, ved der kan være ting ved et ks. der kan gå galt, men efter min oplevelse hvor de hev moderkagen ud og rev min søn fra mig og jeg følte de ruske i mig inden i så siger jeg nej tak til alm. fødsel

Men som jeg siger til mine veninder der er første gangs fødende så vil jeg anbefale dem at føde selv, min fødsel gik galt men det er ikke sikkert andres gør det... Men jeg vil aldrig dømme deres valg.

Anmeld

10. september 2010

Laulund87

Mette 26 skriver:

Da jeg fødte min søn for lidt over 2 år siden, lå jeg med veer i 32 timer der bare kom med 7 min. fra starten af, jeg fik akupunktur og en gang morfin til natten eller ingen smerte stillende, selv veerne og presseveerne rørte mig ikke, jeg fik meget ros for min vejrtrækning og lukke mig helt inde i mig selv, men da jeg fødte mig søn gik et eller andet galt, jeg mistede 1,6 liter blod flækkede og kunne ingenting i 1 måned efter, nu venter jeg mig igen og en ting er helt sikker, jeg skal bare ikke føde selv, og jo jeg fortjener et barn mere selv om jeg vil have pks. Synes ikke man skal dømme andre over deres valg men måske støtte dem i stedet for, det har jeg da ihvertfald brug for, ved der kan være ting ved et ks. der kan gå galt, men efter min oplevelse hvor de hev moderkagen ud og rev min søn fra mig og jeg følte de ruske i mig inden i så siger jeg nej tak til alm. fødsel

Men som jeg siger til mine veninder der er første gangs fødende så vil jeg anbefale dem at føde selv, min fødsel gik galt men det er ikke sikkert andres gør det... Men jeg vil aldrig dømme deres valg.

Så har du jo også haft en dårlig oplevelse med at føde selv

Snakken gik mere på hvis man er førstegangsfødende og ikke har noget at sammenligne med og hvor der ikke er nogen grund til at man skulle få ks.

Anmeld

10. september 2010

oo

jeg synes blot det er ærgeligt at hun tager et uoplyst valg, ikke lytter til sin kæreste og tror at kejsersnit er den nemme løsning på fødsels"problemet". Jeg ville da stærkt opfordre hende til at snakke med en jordemoder om hendes tanker omkring fødslen og finde ud af om hun reelt er bange for smerterne eller hvad det er der gør at hun siger at "så får hun bare kejsersnit". For kejsersnit gør da dælme også ondt og der følger jo også en masse  med, så det er da naivt og fjollet at tro at det gør det hele tusind gange lettere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.