Planlagt kejsersnit uden egentlig grund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.681 visninger
55 svar
0 synes godt om
10. september 2010

henh01

Hej.

Jeg skriver fordi min veninde er lidt i vildrede, hun skal føde til feb og ønsker sig et kejsersnit. - kan man selv vælge at få dette på trods af at alt er fint?

Hendes kæreste mener ikke hun skal have det og vil have at hun føder barnet selv og hun har en forestilling om at hun kan få akut kejsersnit under fødslen hvis veerne er for heftige?  Jeg snakkede med hende i morges og sagde at jeg næsten var sikker på at man ikke kunne blive kørt til kejsersnit fordi man var hysterisk (hvis man eksempelvis havde haft veer i 12 timer og var udkørt) og spørger derfor jer omkring jeres erfaring?? Hun vil samtidig have fuld narkose for at undgå en rygmarvsbedøvelse - ved ikke hvorfor... Jeg bliver lidt halv irritereret når hun snakker om det og tager så let på det hele : "hvis jeg har veer i 12 timer så siger jeg bare at jeg skal have kejsersnit og så skal dde gøre det".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Margorie

Det tror jeg næppe hun får lov til.. Nogle får lov til at ligge i 30 timer med veer.. Men hvis hun aftaler et pks med jm og læge nu får hun akut ks hvis fødslen går igen før pks datoen

Anmeld

10. september 2010

henh01

Marge skriver:

Det tror jeg næppe hun får lov til.. Nogle får lov til at ligge i 30 timer med veer.. Men hvis hun aftaler et pks med jm og læge nu får hun akut ks hvis fødslen går igen før pks datoen

Okay det vil jeg sige til hende. Kan man godt bare få et planlagt kejsersnit fordi man er bange for at føde selv eller skal der være andre faktorer ind over?

Anmeld

10. september 2010

KajaHH

Du kan hilse din veninde og sige, at det ikke er fedt at få kejsersnit.

Jeg har fået det 3 gange, første gang akut, anden og tredje gang fordi jeg var ved at sprække indvendig i de gamle kejsersnit.

Skal man endelig ha kejsersnit vil jeg klart råde en til at få rygmarvs bedøvelse,så man selv er med når barnet kommer til verden, og der må faderen også være tilstede, det må han ikke under fuld bedøvelse.

Idag er jeg så ked af at jeg aldrig har fået lov at opleve en "rigtig" fødsel, for selvom jeg gik med veer i lang tid og havde åbnet mig,vidste jeg at jeg skulle ha kejsersnit.

Anmeld

10. september 2010

Margorie

henh01 skriver:

Okay det vil jeg sige til hende. Kan man godt bare få et planlagt kejsersnit fordi man er bange for at føde selv eller skal der være andre faktorer ind over?

Ja det vil jeg mene, MEN, man skal være ret god til at stå fast på sin ret til at få et pks- foreksempel min jordemoder og læge har gjort ALT for at tale mig fra det, og prøver stadig på trods af at jeg har fortalt dem 100 gange at jeg ikke skifter mening. Jeg har født et barn- og det gør jeg dælme ikke igen Ganske enkelt fordi jeg VED hvordan det er, og ved at jeg vil gå i panik når veerne melder sig. Står hun fast- så skal hun nok få lov.

Anmeld

10. september 2010

henh01

KajaHH skriver:

Du kan hilse din veninde og sige, at det ikke er fedt at få kejsersnit.

Jeg har fået det 3 gange, første gang akut, anden og tredje gang fordi jeg var ved at sprække indvendig i de gamle kejsersnit.

Skal man endelig ha kejsersnit vil jeg klart råde en til at få rygmarvs bedøvelse,så man selv er med når barnet kommer til verden, og der må faderen også være tilstede, det må han ikke under fuld bedøvelse.

Idag er jeg så ked af at jeg aldrig har fået lov at opleve en "rigtig" fødsel, for selvom jeg gik med veer i lang tid og havde åbnet mig,vidste jeg at jeg skulle ha kejsersnit.

Tro mig det har jeg sagt til hende..... Jeg har heldigvis ikke selv prøvet kejsersnit, og ville aldrig vælge det selv medmindre det vra bedst for mit helbred eller barnets.

Anmeld

10. september 2010

britt

hey jeg fik et pl kejsersnit i 2008 da min søn sad op, og havde et rigtig godt forløb. Da jeg så er gravid igen med en lille pige ønskede jeg mig igen et kejsersnit og var til samtale med overlæge og jordmor på sygehuset men fik at vide at hvis alt var som det skulle være, ville de ikke tilbyde mig et kejsersnit, det var ikke bare noget man gjorde fordi man var bange for at føde eller ønskede det. Så jeg har gået her og indstillet mig selv på at skulle føde min datter,men pga at lille pigen også sidder op har jeg fået tid til et pl kejsersnit på næste tirsdag d. 21 sep, så er super glad, og håber at det bliver et lige så godt forløb som sidste gang. mange knus

Anmeld

10. september 2010

Shibby

Hihi..Undskyld ikk også men hvis hun er bange for smerterne ved en fødsel så skulle hun måske liige ha overvejet det der graviditet

Håber ikk hun får lov til et ks! Syntes der skal være en grund til at sprætte folk op. Henedes krop er somd e fleste kvinders,-skabt til at føde. Hun skal nok klare det ^^

Anmeld

10. september 2010

Jeamou

Shibby skriver:

Hihi..Undskyld ikk også men hvis hun er bange for smerterne ved en fødsel så skulle hun måske liige ha overvejet det der graviditet

Håber ikk hun får lov til et ks! Syntes der skal være en grund til at sprætte folk op. Henedes krop er somd e fleste kvinders,-skabt til at føde. Hun skal nok klare det ^^

Det mener jeg nu også. Fik selv aks for 2½ måned siden og det har været et super-barskt forløb, hvor der gik betændelse i såret, som efterfølgende sprang op, så jeg måtte i fuld narkose 4 gange på en uge, for at få det renset op.

Idag er det et utroligt grimt ar jeg har fået på den konto, så jeg kan på ingen måde anbefale frivilligt at lægge sig under kniven i forhold til at føde normalt!

Det er trods alt det vi kvinder har monopol på!

Anmeld

10. september 2010

Svei

Hvis hun har en fødselsplan med denne aftale så kan hun...hun kan jo også bare vælge at få ks uden grund, det må man også gerne...men man skal jo komme med begrundelser og overvejelser inden og ikke når man ligger midt i det.

Men sig til hende at det er en god idé med en fødselsplan, så der på forhånd er aftalt hvad hun ønsker og vil og deri selvfølgelig ønsket om ks hvis fødslen trækker ud...det tilbud fik jeg, men valgte at få ks fra starten, uden medicinsk grund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.