LC skriver:
Læser selv cand jur på SDU nu, og har afsluttede min BA jur på KU. Og kan kun sige at der er stor forskel på universiteterne.
på Ku srev jeg min BA på en weekend - fordi jeg den resterende månede havde lagt og brækket mig pga jeg var gravid.
Da jeg fødte i december - så var der lige 3 eksamener der skulle overståes i Januar på SDU - og kan ikke sige andet end det gik rigtigt godt. Var til skatteret eksamen 11 dage efter jeg fødte.
Så ja. man kan hvad man vil. og på SDU kan du da sagtens have en baby med - er ihvertfald et langt mere babyvenligt universitet end KU. Min mand har holdt barsel fordi jeg bare er fortsat studiet, og han har siddet ude på gangen med vores datter og så har jeg ammet i pauserne, hvilket ikke har været et problem. Men som du selv skrive BA kan du skrive derhjemme og det er kun til vejlednings møder du skal på Uni, og der synes jeg altså godt du kan tage en baby med, bare bruge en slynge så kan din baby ligge ved dig og putte imens du snakker med en vejleder.
Så jeg vil sige at det kan du sagtens, men er selvfølgelig dig selv der skal afgøre det.
Jeg er selv rigtig glad for at jeg fortsatte studiet da jura er hårdt at komme igang med igen hvis man først holder 1års pause.
Hej LC.
Ja det er korrekt at der er stor forskel på universiteterne… faktisk forholdsvis stor forskel på selve studieordninger på Jura på hhv. AU, KU og SDU.
Jeg har hørt om forholdene omkring BA på de forskellige uni´er.
Men må konstatere at et godt BA-projekt på SDU, Odense, kan ikke skrives på en weekend - om jeg så var i topform og uden baby!!
Jeg tror du har ret i at SDU er et mere ”børnevenligt uni” - men jeg kan ikke tage en baby med til forelæsningerne, og min kæreste kan ikke tage med, eftersom han arbejder.
Jeg har ikke tænkt mig, at holde et års pause/barsel - men af hensyn til baby og jeg selv, har jeg da tænkt at jeg vil ”sætte farten ned” og tilmelde færre fag. Og de fag jeg tilmelder mig - læse dem selv! Derfor gik min forespørgsel på om der var nogen der havde erfaring med at skrive BA (henover et semester) når man lige havde fået en nyfødt.