Kan man skrive BA, imens man har en nyfødt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

mom <3

ML skriver:

har ikke prøvet at skrive stor opgave med baby men har taget flere eksaminer. Jeg har dog da følt det nødvendigt at gå på læsesal og lade manden passe mens jeg læste op til dem. det var for svært for mig at arbejde sammenhængende og koncentreret når der også var en lille tilstede. Men prøv da evt, så kan man vel altud forlænge processen lidt hvis man ikke får arbejdet helt så effektivt som man havde forestillet sig

Jeg tror ikke at jeg vil følge forelæsninger lige efter jeg har født (for jeg kan ikke tage babyen med) Men så kan man jo være "selvstuderende" - dog tror jeg ikke at jeg kan få læst i helt samme omfang som "uden baby" - så jeg håbede på "bare" at kunne skrive BA-opgave på det næste semester...

Og ja måske skal jeg bare prøve at satse, på at det kan lade sig gøre.... og så IKKE blive stresset hvis ikke det lader sig gøre !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Pige2009

mille:) skriver:

Jeg er i lykkelige omstændigheder Men det skaber jo lidt rod i studiet... så jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at skrive BA, imens man har en helt helt lille...

Er det overhovedet realistisk?

Selvfølgelig afhænger det af hvordan babyen sover og hvilken rytme vi får - men er der andre der har gjort det?

Jeg spørger fordi, jeg forsøger at danne mig et billede af mit kommende studieforløb.. så jeg kan planlægge hvilke fag jeg skal afslutte hvornår, og derved også finde ud af hvordan SU-klippene skal fordeles...

knus Mille

Det kan sagtens lade sig gøre Især med en nyfødt, som jo for en stor del af tiden sover.

Hvornår har du hhv. termin og aflevering af BA?

Anmeld

7. september 2010

Halbschön

Hejsa Jeg skal lige forstå det med de barselklip korrekt....

Altså jeg er med på at man får 12 ekstra klip, som enten kan spredes ud på 12 mdr eller fås som dobbelt klip i 6 mdr.... Så langt så godt....

Men hvis jeg forstår dig rigtigt - kan man så eksempelvis, bruge 4 dobbeltklip (altså 8 ialt) og derefter vælge at bruge de resterende 4 klip, som almindelige klip?? Og begrebet miks-klip kender jeg ikke ?!

Knuser

SU er også en jungle.. Altså..

Sålænge du er aktivt studerende(dvs mens du evt skriver bachelor med nyfødt), så kan du ikke få dobbeltklip fra dine barselsklip, men derimod kan du bruge miksklip.. dvs et klip barselsklip og et alm klip.. miksklip kan man kun bruge når man er aktivt studernde.. så hvis man nu vil ha barsel et år - altså på orlov et år, så kan man ikke bruge sin alm klip...

Håber det var til at forstå?

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Malene84 skriver:

Jeg ville fraråde dig det!!! Jeg skrev mens jeg var højgravid - og selv det sys jeg var mega hårdt!! Da mine børn så kom ud, og jeg så hvor hårdt det var - prisede jeg migselv lykkelig for, at jeg ikke havde valgt at skrive efter de var kommet til  Jeg har dog været til eksamen 3 gange efter de er blevet født - gik godt - men sgu heller ikke helt optimalt. Det kommer selvfølgelig også an på hvem man er, og hvor meget man satser på at opnå.

Hej Malene. Tak for ærligt svar.
Må jeg spørge dig - hvornår følte du, at du kunne være rigtig studieaktiv igen - aætså efter fødslen?

For jeg har ligeledes tænkt - at det handler jo også om hvilke ambitioner man har.... Skal det bare overståes, eller vil man gerne have 12.

Knuser 

Anmeld

7. september 2010

mom <3

msax skriver:

Hej Mille...

Jeg er af den overbevisning at man kan hvad man vil.

Jeg har lige fået den dejligste lille dreng (han er 4 uger gammel) og skriver samtidig speciale i lægemiddelvidenskab. Det et hårdt og resultatet bliver ikke til et 12-tal men det er heller ikke håbløst det jeg får afleveret til december.

Da jeg lige havde fået mit første barn (hun er 21 mdr) læste jeg til nogle temmelige hårde eksamener, nogle af dem der har en vild høj dumpe procent. Men jeg bestod dem begge og var SÅ stolt af mig selv.

Jeg tror på at man kan fordi man ved at man skal. Og når man skal kan man bare overskue og overkomme meget mere end man tror.

Men du skal nok sætte forventningerne ned til resultatet både på din bachelor og videre i dit studieforløb, for det er skide hårdt at have børn mens man læser, men også det mest DEJLIGE i hele verden. Jeg kan kun anbefale andre at få børn mens de læser, men har en helt anden frihed til at være sammen med børnene i løbet af dagen og nå "lektierne" om aftenen.

Så stort TILLYKKE med graviditeten. Glæder mig til at følge dig og maven. SMIL fra Mette - en glad studerende og mor til 2

Hej Mette

God pointe... og ja, jeg skal måske lige lave et opgør med mit ærekære jeg ... Det handler vel om en prioritering af hvad der er aller vigtigst - sådan som jeg forstår dig

Tak og knuser

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Baagøe skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre Især med en nyfødt, som jo for en stor del af tiden sover.

Hvornår har du hhv. termin og aflevering af BA?

Jeg har termin 20 januar - og vil gerne skrive BA projekt i forårssemesteret + tage et valgfag...

Jeg har en veninde, hvis lille pus, var en rigtig skrigeballon med kolik, og hun havde det altså ret hårdt! Faktisk så blev hunså stresset og træt, at hun forsøgte at sove, så snart den lille endeligt lukkede øjnene lidt

Så det afhænger vel lidt af den bette baby der kommer...

Knuser

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Renée88 skriver:

SU er også en jungle.. Altså..

Sålænge du er aktivt studerende(dvs mens du evt skriver bachelor med nyfødt), så kan du ikke få dobbeltklip fra dine barselsklip, men derimod kan du bruge miksklip.. dvs et klip barselsklip og et alm klip.. miksklip kan man kun bruge når man er aktivt studernde.. så hvis man nu vil ha barsel et år - altså på orlov et år, så kan man ikke bruge sin alm klip...

Håber det var til at forstå?

Hej Reneé

Ja det er virkeligt en jungle..

Jeg må lige skynde mig at sige at mine almindelige SUklip ophører til december!

Men er nu lidt overrasket.... dvs hvis jeg melder mig til at skrive BA i foråret  - så kan jeg ikke få dobbeltklip... (korrekt?)

Men istedet får jeg et af de 12 klip ?

Og iøvrigt hvornår starter de fra... fra termin ?

Knuser

Anmeld

7. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg kender nogle stykker der har læst BA samtidig med de var på barsel, og de har alle klaret det rigtig fint.

Kræver lidt ekstra planlægning, og er bestemt ikke let, men kan sagtens lade sig gøre uden at det bliver alt for presset.

Hvis du føler for det, så synes jeg du skal give det en chance.

Anmeld

7. september 2010

Frøken Fugl

Jeg er selv studerende, og på barsel fra studiet pt. Jeg skrev BA sidste sommer - det var dog før jeg blev gravid.

Jeg ville ikke vælge at skrive store opgaver, eller gå til hårde eksaminer, hvis det var mig. Jeg ville heller ikke have kunnet klare det da jeg fik min dreng - jeg synes virkelig at det var en altoverskyggende oplevelse at blive mor. På godt og ondt.

Jeg tror ikke nødvendigvis man kan planlægge sig ud af opgaveskrivning med en nyfødt. Det er ikke til at forudsige om det kan lade sig gøre - medmindre barnet skal have flaske og faren tager over.

..og så lige endnu et men: er du sikker på at du har lyst til at skrive opgave med en nyfødt? Selvom du kun gør det når barnet sover, vil en masse af dit overskud gå til opgaven.

Og så til sidst; Held og lykke både med graviditeten og opgaven! 

Anmeld

7. september 2010

Halbschön

Hej Reneé

Ja det er virkeligt en jungle..

Jeg må lige skynde mig at sige at mine almindelige SUklip ophører til december!

Men er nu lidt overrasket.... dvs hvis jeg melder mig til at skrive BA i foråret  - så kan jeg ikke få dobbeltklip... (korrekt?)

Men istedet får jeg et af de 12 klip ?

Og iøvrigt hvornår starter de fra... fra termin ?

Knuser

Hmmm hvis du ikke vælger at holde orlov, så ved jeg ikke om du får de ekstra klip... Prøv at spørg din SU vejleder på studiet..

Mine klip startede fra den dag jeg startede på barsel.. dvs 1/10.. havde termin 2/10... og det var noget jeg havde aftalt med skolen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.