Kan man skrive BA, imens man har en nyfødt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.444 visninger
44 svar
0 synes godt om
7. september 2010

mom <3

Jeg er i lykkelige omstændigheder Men det skaber jo lidt rod i studiet... så jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at skrive BA, imens man har en helt helt lille...

Er det overhovedet realistisk?

Selvfølgelig afhænger det af hvordan babyen sover og hvilken rytme vi får - men er der andre der har gjort det?

Jeg spørger fordi, jeg forsøger at danne mig et billede af mit kommende studieforløb.. så jeg kan planlægge hvilke fag jeg skal afslutte hvornår, og derved også finde ud af hvordan SU-klippene skal fordeles...

knus Mille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Halbschön

Hvilken uddannelse er du på?

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Hej Reneé.
Jeg læser jura, og vil gerne skrive BA i foråret..

Anmeld

7. september 2010

henh01

Jeg ville ikke kunne overskue at skrive mit ba med en lille bebs, men gik på årgang med 2 der gjorde det og det klarede det fint.

Anmeld

7. september 2010

Halbschön

mille:) skriver:

Hej Reneé.
Jeg læser jura, og vil gerne skrive BA i foråret..

Okay, jeg ved intet om det )

Ud over at jeg i onsdags startede med min BA på sygeplejestudiet.. Og vi har nemlig noget praktik i forbindelse med opgaven, og jeg kunne ikke forestille mig at skrive min opgave samtidig med en nyfødt.. Jeg startede efter barsel da min søn var 4mdr.. Og der skulle jeg i skole.. Det var rigtig hårdt, fordi jeg stadig ammede ham om natten, så det var sjældent at jeg havde energi til lektier/opgaver når jeg også havde ham...

Jeg synes du skal tænke rigtig godt over det.. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men tror det er hårdt..

Mht barselsklip..Så har man jo 12 at bruge af.. Jeg havde barsel i 5mdr.. Så jeg fik dobbelt de 5mdr.. Og så havde jeg så 2 klip at bruge af endnu, og dem bruge jeg som miksklip i to måneder... Så jeg havde dobbeltSU i 7mdr i alt..

...og tillykke med graviditeten ;o)

Anmeld

7. september 2010

ML

har ikke prøvet at skrive stor opgave med baby men har taget flere eksaminer. Jeg har dog da følt det nødvendigt at gå på læsesal og lade manden passe mens jeg læste op til dem. det var for svært for mig at arbejde sammenhængende og koncentreret når der også var en lille tilstede. Men prøv da evt, så kan man vel altud forlænge processen lidt hvis man ikke får arbejdet helt så effektivt som man havde forestillet sig

Anmeld

7. september 2010

Malene84

Jeg ville fraråde dig det!!! Jeg skrev mens jeg var højgravid - og selv det sys jeg var mega hårdt!! Da mine børn så kom ud, og jeg så hvor hårdt det var - prisede jeg migselv lykkelig for, at jeg ikke havde valgt at skrive efter de var kommet til  Jeg har dog været til eksamen 3 gange efter de er blevet født - gik godt - men sgu heller ikke helt optimalt. Det kommer selvfølgelig også an på hvem man er, og hvor meget man satser på at opnå.

Anmeld

7. september 2010

mom <3

henh01 skriver:

Jeg ville ikke kunne overskue at skrive mit ba med en lille bebs, men gik på årgang med 2 der gjorde det og det klarede det fint.

Puha jeg ved heller ikke... især fordi det er så svært at forudsige hvordan babyens rytme er... hvis det nu er en rigtig sovetryne, så kan det måske godt lade sig gøre... men hvis det omvendt er sådan en lille mus der sover meget kortvarigt - så er det jo bare alt for svært!

knus

Anmeld

7. september 2010

msax

Hej Mille...

Jeg er af den overbevisning at man kan hvad man vil.

Jeg har lige fået den dejligste lille dreng (han er 4 uger gammel) og skriver samtidig speciale i lægemiddelvidenskab. Det et hårdt og resultatet bliver ikke til et 12-tal men det er heller ikke håbløst det jeg får afleveret til december.

Da jeg lige havde fået mit første barn (hun er 21 mdr) læste jeg til nogle temmelige hårde eksamener, nogle af dem der har en vild høj dumpe procent. Men jeg bestod dem begge og var SÅ stolt af mig selv.

Jeg tror på at man kan fordi man ved at man skal. Og når man skal kan man bare overskue og overkomme meget mere end man tror.

Men du skal nok sætte forventningerne ned til resultatet både på din bachelor og videre i dit studieforløb, for det er skide hårdt at have børn mens man læser, men også det mest DEJLIGE i hele verden. Jeg kan kun anbefale andre at få børn mens de læser, men har en helt anden frihed til at være sammen med børnene i løbet af dagen og nå "lektierne" om aftenen.

Så stort TILLYKKE med graviditeten. Glæder mig til at følge dig og maven. SMIL fra Mette - en glad studerende og mor til 2

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Renée88 skriver:

Okay, jeg ved intet om det )

Ud over at jeg i onsdags startede med min BA på sygeplejestudiet.. Og vi har nemlig noget praktik i forbindelse med opgaven, og jeg kunne ikke forestille mig at skrive min opgave samtidig med en nyfødt.. Jeg startede efter barsel da min søn var 4mdr.. Og der skulle jeg i skole.. Det var rigtig hårdt, fordi jeg stadig ammede ham om natten, så det var sjældent at jeg havde energi til lektier/opgaver når jeg også havde ham...

Jeg synes du skal tænke rigtig godt over det.. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men tror det er hårdt..

Mht barselsklip..Så har man jo 12 at bruge af.. Jeg havde barsel i 5mdr.. Så jeg fik dobbelt de 5mdr.. Og så havde jeg så 2 klip at bruge af endnu, og dem bruge jeg som miksklip i to måneder... Så jeg havde dobbeltSU i 7mdr i alt..

...og tillykke med graviditeten ;o)

Hejsa Jeg skal lige forstå det med de barselklip korrekt....

Altså jeg er med på at man får 12 ekstra klip, som enten kan spredes ud på 12 mdr eller fås som dobbelt klip i 6 mdr.... Så langt så godt....

Men hvis jeg forstår dig rigtigt - kan man så eksempelvis, bruge 4 dobbeltklip (altså 8 ialt) og derefter vælge at bruge de resterende 4 klip, som almindelige klip?? Og begrebet miks-klip kender jeg ikke ?!

Knuser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.