Kan man skrive BA, imens man har en nyfødt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

Lulle25

mille:) skriver:

Jeg er i lykkelige omstændigheder Men det skaber jo lidt rod i studiet... så jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at skrive BA, imens man har en helt helt lille...

Er det overhovedet realistisk?

Selvfølgelig afhænger det af hvordan babyen sover og hvilken rytme vi får - men er der andre der har gjort det?

Jeg spørger fordi, jeg forsøger at danne mig et billede af mit kommende studieforløb.. så jeg kan planlægge hvilke fag jeg skal afslutte hvornår, og derved også finde ud af hvordan SU-klippene skal fordeles...

knus Mille

Først tillykke med graviditeten.

Jeg ville ikke skrive BA med en nyfødt, ganske enkelt fordi jeg ville føle at jeg ikke giver mit barn den fulde opmærksomhed som de jo gerne skal have som spædbørn, det er jo utroligt vigtigt i forhold til deres udvikling både psykisk og fysisk.

Kan godt forstå du gerne vil, men hvis jeg var dig ville jeg tilegne mit barn den først tid og tage mit studie bagefter, der er så mange ting du kan gå glip af hvis du ikke er der 100 % for barnet og det tror jeg man fortryder.

Har fakisk en veninde der fik sin pige ret sent, hun lovede arbejdspladsen inden hun fødte og komme på job igen når den lille var 5 mdr for hun kunne sagtens undvre sådan en lille en. Da hun så fødte fik hun jo en følelse hun aldrig havde drømt om fandtes. Hun holdte dog sit ord og tog på job, men hun havde det så dårligtog i dag hvor pigen er 6½ har hun fortrudt så inderligt, men det er for sent. 

Nå det blev en længere forklaring, men tillykke herfra

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

mom <3

Baagøe skriver:

Jo, det håber jeg virkelig for dig I det hele taget synes jeg ikke min BA var noget at tale om - det er jo kun 30-40 sider og jeg lavede en del research osv. i forvejen, så jeg brugte ikke mere end 1 måned på at skrive selve opgaven

Jamen så krydser vi det hele

Og måske skal jeg "bare vente lidt", så jeg gemmer skriveprocessen til senere på semesteret, hvor babyen og jeg har fundet hinanden og fundet en rytme

Anmeld

7. september 2010

DK

Hej

Jeg læser selv jura, men er alligevel lidt i tvivl om det du spørger om!

Hvis det du mener med BA er selve din bachelor opgave, så er/var det i alt fald sådan at da jeg skrev min bacheloropgave på Århus universitet, at det var mere som en eksamen, da vi kun havde en uge til at lave den i fra vi fik opgaven stillet! Plus den kun talte 5 point og måtte være max 15 sider. Derfor vil jeg sige at det måske vil være bedre at aflevere en blank opgave i februar, og så lave den til reeksamen i august, hvor du bedre kan aflevere barnet til pasning i dagtimerne, og så få fyret din opgave af der. Som sagt er det jo kun en uge det handler om, og det burde kunne lade sige gøre at få "fri" til det i dagtimerne når barnet er 7 mdr. gammel.

Jeg er næsten sikker på at du godt må tage et enkelt fag på kandidaten selv om du mangler din bacheloropgave, fordi du "dumpede" den. Derfor kan du jo f.eks. tilmelde dig international jurisprudence som er et engelsk fag (som man jo skal have) i retsfilosofi og hvor eksamen er en 15 sider opgave, lavet ud fra en problemstilling man selv har lavet i samarbejde med læreren. Dette burde klart være muligt for dig at få "passet" ind omkring barnet i løbet af det første halve år, idet det jo kun er 15 sider, og et ikke særligt (rent juridisk) tungt fag!

Rigtig god fornøjelse. Du er velkommen til at skrive til mig per brev herinde hvis du har andre spørgsmål!

Anmeld

7. september 2010

Pige2009

mille:) skriver:

Jamen så krydser vi det hele

Og måske skal jeg "bare vente lidt", så jeg gemmer skriveprocessen til senere på semesteret, hvor babyen og jeg har fundet hinanden og fundet en rytme

Vores rytme var fastlagt allerede efter 14 dage

Anmeld

7. september 2010

MorTilGustav

Pyyyha, jeg har haft en større opgave liggende som jeg havde tænkt jeg ville kunne skrive på mens jeg gik hjemme med min søn... Men NEJ. Det er først nu hvor han er kommet i vuggestue (da han var 9½ mdr) at min hjerne er begyndt at virke normalt igen. Der er så meget praktisk at se til når han er hjemme så jeg gemmer skolearbejdet til han er i VS. Man kan aldrig vide hvor nem eller "besværlig" en baby man får så jeg ville ikke tage nogen chancer..  Det skal lige siges at jeg står alene med min dreng så der er en hel del at se til når der ik er andre til at hjælpe i hverdagen. Det kan være det kan lade sig gøre hvis du har en mand der ka gøre rent osv

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Lulle25 skriver:

Først tillykke med graviditeten.

Jeg ville ikke skrive BA med en nyfødt, ganske enkelt fordi jeg ville føle at jeg ikke giver mit barn den fulde opmærksomhed som de jo gerne skal have som spædbørn, det er jo utroligt vigtigt i forhold til deres udvikling både psykisk og fysisk.

Kan godt forstå du gerne vil, men hvis jeg var dig ville jeg tilegne mit barn den først tid og tage mit studie bagefter, der er så mange ting du kan gå glip af hvis du ikke er der 100 % for barnet og det tror jeg man fortryder.

Har fakisk en veninde der fik sin pige ret sent, hun lovede arbejdspladsen inden hun fødte og komme på job igen når den lille var 5 mdr for hun kunne sagtens undvre sådan en lille en. Da hun så fødte fik hun jo en følelse hun aldrig havde drømt om fandtes. Hun holdte dog sit ord og tog på job, men hun havde det så dårligtog i dag hvor pigen er 6½ har hun fortrudt så inderligt, men det er for sent. 

Nå det blev en længere forklaring, men tillykke herfra

kram

Hej Lulle

Tak for ærligt svar! og tak - jeg er også meget glad 

Jeg forstår godt hvad du mener - og jeg ville ikke sætte min lille baby sekundært. Men mit BA-skriveri, kan foregå 100 % derhjemme... og i det omfang der er "tid" - dvs hvis ikke er tid, så skrives der ikke... jeg tror det afhænger meget at den rytme vi får - og hvem ved, måske er jeg bare slet ikke på den BA, når først babyen er der... men måske er det dejligt at sidde og nusse lidt med opgaveskriveriet, når vi kommer nogle måneder frem, imens babyen putter i vuggen

Jeg tror jeg må tage det som det kommer - og så se ad, hvordan det hænger sammen.

knuser Mille

Ps. Det var synd for din veninde! 

Anmeld

7. september 2010

mom <3

DK skriver:

Hej

Jeg læser selv jura, men er alligevel lidt i tvivl om det du spørger om!

Hvis det du mener med BA er selve din bachelor opgave, så er/var det i alt fald sådan at da jeg skrev min bacheloropgave på Århus universitet, at det var mere som en eksamen, da vi kun havde en uge til at lave den i fra vi fik opgaven stillet! Plus den kun talte 5 point og måtte være max 15 sider. Derfor vil jeg sige at det måske vil være bedre at aflevere en blank opgave i februar, og så lave den til reeksamen i august, hvor du bedre kan aflevere barnet til pasning i dagtimerne, og så få fyret din opgave af der. Som sagt er det jo kun en uge det handler om, og det burde kunne lade sige gøre at få "fri" til det i dagtimerne når barnet er 7 mdr. gammel.

Jeg er næsten sikker på at du godt må tage et enkelt fag på kandidaten selv om du mangler din bacheloropgave, fordi du "dumpede" den. Derfor kan du jo f.eks. tilmelde dig international jurisprudence som er et engelsk fag (som man jo skal have) i retsfilosofi og hvor eksamen er en 15 sider opgave, lavet ud fra en problemstilling man selv har lavet i samarbejde med læreren. Dette burde klart være muligt for dig at få "passet" ind omkring barnet i løbet af det første halve år, idet det jo kun er 15 sider, og et ikke særligt (rent juridisk) tungt fag!

Rigtig god fornøjelse. Du er velkommen til at skrive til mig per brev herinde hvis du har andre spørgsmål!

Hejsa
Det er selve det, at skrive BA´en!  
Men hold da op.... vores (på SDU) er noget anderledes end jeres... Her skrives opgaven, henover et helt semester, 30 sider og med fri problemformulering!

Tak for det knuser

Anmeld

7. september 2010

mom <3

MorTilGustav skriver:

Pyyyha, jeg har haft en større opgave liggende som jeg havde tænkt jeg ville kunne skrive på mens jeg gik hjemme med min søn... Men NEJ. Det er først nu hvor han er kommet i vuggestue (da han var 9½ mdr) at min hjerne er begyndt at virke normalt igen. Der er så meget praktisk at se til når han er hjemme så jeg gemmer skolearbejdet til han er i VS. Man kan aldrig vide hvor nem eller "besværlig" en baby man får så jeg ville ikke tage nogen chancer..  Det skal lige siges at jeg står alene med min dreng så der er en hel del at se til når der ik er andre til at hjælpe i hverdagen. Det kan være det kan lade sig gøre hvis du har en mand der ka gøre rent osv

Hejsa
Tak for svar Jamen der kan man bare se .. Håber min hjerne kan bruges lidt undervejs
Og ja, jeg kan godt forestille mig, at der er meget at se til (praktisk) - og at det er umuligt at forudsige noget om hvordan babyen bliver !  
..  Min mand er super god til at gøre rent - så ham må jeg satse lidt på...
Nej, han er sød til at hjælpe, men tror at jeg må mærke mig lidt frem, når babyen kommer!

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Hej Alle

Tak for alle kommentarerne - det er dejligt med forskellige historier og synsvinkler !!
Jeg tager det hele ind og tygger lidt på det

Nat herfra
Knus Mille

Anmeld

14. september 2010

LC

Læser selv cand jur på SDU nu, og har afsluttede min BA jur på KU. Og kan kun sige at der er stor forskel på universiteterne.

på Ku srev jeg min BA på en weekend - fordi jeg den resterende månede havde lagt og brækket mig pga jeg var gravid.

Da jeg fødte i december - så var der lige 3 eksamener der skulle overståes i Januar på SDU - og kan ikke sige andet end det gik rigtigt godt. Var til skatteret eksamen 11 dage efter jeg fødte.

Så ja. man kan hvad man vil. og på SDU kan du da sagtens have en baby med - er ihvertfald et langt mere babyvenligt universitet end KU. Min mand har holdt barsel fordi jeg bare er fortsat studiet, og han har siddet ude på gangen med vores datter og så har jeg ammet i pauserne, hvilket ikke har været et problem. Men som du selv skrive BA kan du skrive derhjemme og det er kun til vejlednings møder du skal på Uni, og der synes jeg altså godt du kan tage en baby med, bare bruge en slynge så kan din baby ligge ved dig og putte imens du snakker med en vejleder.

Så jeg vil sige at det kan du sagtens, men er selvfølgelig dig selv der skal afgøre det.

Jeg er selv rigtig glad for at jeg fortsatte studiet da jura er hårdt at komme igang med igen hvis man først holder 1års pause.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.