Kan man skrive BA, imens man har en nyfødt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2010

mom <3

Alexis skriver:

Jeg kender nogle stykker der har læst BA samtidig med de var på barsel, og de har alle klaret det rigtig fint.

Kræver lidt ekstra planlægning, og er bestemt ikke let, men kan sagtens lade sig gøre uden at det bliver alt for presset.

Hvis du føler for det, så synes jeg du skal give det en chance.

Hejsa - det er selve det at SKRIVE BA´en, der er lidt svær at tage stilling til... jeg forsøger nemlig at tilrettelægge resten af studiet, så der ikke er for mange hængepartier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Pige2009

mille:) skriver:

Jeg har termin 20 januar - og vil gerne skrive BA projekt i forårssemesteret + tage et valgfag...

Jeg har en veninde, hvis lille pus, var en rigtig skrigeballon med kolik, og hun havde det altså ret hårdt! Faktisk så blev hunså stresset og træt, at hun forsøgte at sove, så snart den lille endeligt lukkede øjnene lidt

Så det afhænger vel lidt af den bette baby der kommer...

Knuser

Ja det gør det, men tro selv på, det kan lade sig gøre Det kan jo være du får en lige så nem lille pige som mig. Laura sov i de første 5 mdr. af sit liv ½ time om formiddagen og 4-5 timer i træk om eftermiddagen.

Natten var også ok

Anmeld

7. september 2010

Mumto3

Hvis det er dit andet barn...så måske...hvis det er dit første barn så vil jeg sige et højt og tydeligt NEJ. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men du vil blive dybt dybt splittet mellem din nybagte morrolle og dig som studerende. Barnet skal være min. 4 månder gammel før du skal begynde at overveje at gøre noget!

Når barnet er ½ år, ja, så mener jeg det er mere realistik. Jeg har en veninde, hvis mor er sundhedsplejske på østerbro i Kbh. Hun har tudet os ørene fulde af: Gør det aldrig!!! Lad være med at skrive speciale (eller anden stor opgave) som helt nybagt mor. Det har hun set alt for mange ulykkelig eksempler på.

Anmeld

7. september 2010

Thalia

Jeg vil sige at det kommer helt an på hvad du læser og hvor god du er til at strukturere din egen indsats.

Jeg var højgravid med Sebastian da jeg skrev min bachelor i humanistisk datalogi, fødte 4 dage før jeg skulle forsvare projektet og klarede eksamen uden problemer.

Derefter læste jeg elitestudiet i persuasive design ved AAU, og mens jeg gik der fik vi lillebror Victor (1½ år senere). Nu har jeg så lige forsvaret mit speciale og er i den forbindelse endt med at blive cum laude - og går om nogle måneder i gang med en Phd.

for mit vedkommende har det udelukkende været en fordel at få børn under uddannelse. Jeg har nydt godt af en fleksibilitet som jeg aldrig ville kunne forvente hvis jeg var på arbejdsmarkedet

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Frøken Fugl skriver:

Jeg er selv studerende, og på barsel fra studiet pt. Jeg skrev BA sidste sommer - det var dog før jeg blev gravid.

Jeg ville ikke vælge at skrive store opgaver, eller gå til hårde eksaminer, hvis det var mig. Jeg ville heller ikke have kunnet klare det da jeg fik min dreng - jeg synes virkelig at det var en altoverskyggende oplevelse at blive mor. På godt og ondt.

Jeg tror ikke nødvendigvis man kan planlægge sig ud af opgaveskrivning med en nyfødt. Det er ikke til at forudsige om det kan lade sig gøre - medmindre barnet skal have flaske og faren tager over.

..og så lige endnu et men: er du sikker på at du har lyst til at skrive opgave med en nyfødt? Selvom du kun gør det når barnet sover, vil en masse af dit overskud gå til opgaven.

Og så til sidst; Held og lykke både med graviditeten og opgaven! 

Hej frk fugl

tak for svar - jeg er helt med på din pointe ... og det er netop grunden til at jeg forhører mig
tak

Knuser

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Renée88 skriver:

Hmmm hvis du ikke vælger at holde orlov, så ved jeg ikke om du får de ekstra klip... Prøv at spørg din SU vejleder på studiet..

Mine klip startede fra den dag jeg startede på barsel.. dvs 1/10.. havde termin 2/10... og det var noget jeg havde aftalt med skolen...

Ja det gør jeg - de må jo se på den konkrete situation... og så vejlede mig i mine muligheder.

Tak

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Baagøe skriver:

Ja det gør det, men tro selv på, det kan lade sig gøre Det kan jo være du får en lige så nem lille pige som mig. Laura sov i de første 5 mdr. af sit liv ½ time om formiddagen og 4-5 timer i træk om eftermiddagen.

Natten var også ok

Ja se - det kunne jo være et drømmescenarie
Skal vi ikke krydse fingre for det

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Mumto3 skriver:

Hvis det er dit andet barn...så måske...hvis det er dit første barn så vil jeg sige et højt og tydeligt NEJ. Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men du vil blive dybt dybt splittet mellem din nybagte morrolle og dig som studerende. Barnet skal være min. 4 månder gammel før du skal begynde at overveje at gøre noget!

Når barnet er ½ år, ja, så mener jeg det er mere realistik. Jeg har en veninde, hvis mor er sundhedsplejske på østerbro i Kbh. Hun har tudet os ørene fulde af: Gør det aldrig!!! Lad være med at skrive speciale (eller anden stor opgave) som helt nybagt mor. Det har hun set alt for mange ulykkelig eksempler på.

Hej Munto3

Tak for svar Jeg kan godt se, at det kan være problematisk, at være fokuseret på både moderrollen og skriveprocessen...
Og det skal jo gerne være skønt at blive mor og samtidigt ikke stresse amok, med studiet.

Anmeld

7. september 2010

Pige2009

mille:) skriver:

Ja se - det kunne jo være et drømmescenarie
Skal vi ikke krydse fingre for det

Jo, det håber jeg virkelig for dig I det hele taget synes jeg ikke min BA var noget at tale om - det er jo kun 30-40 sider og jeg lavede en del research osv. i forvejen, så jeg brugte ikke mere end 1 måned på at skrive selve opgaven

Anmeld

7. september 2010

mom <3

Thalia skriver:

Jeg vil sige at det kommer helt an på hvad du læser og hvor god du er til at strukturere din egen indsats.

Jeg var højgravid med Sebastian da jeg skrev min bachelor i humanistisk datalogi, fødte 4 dage før jeg skulle forsvare projektet og klarede eksamen uden problemer.

Derefter læste jeg elitestudiet i persuasive design ved AAU, og mens jeg gik der fik vi lillebror Victor (1½ år senere). Nu har jeg så lige forsvaret mit speciale og er i den forbindelse endt med at blive cum laude - og går om nogle måneder i gang med en Phd.

for mit vedkommende har det udelukkende været en fordel at få børn under uddannelse. Jeg har nydt godt af en fleksibilitet som jeg aldrig ville kunne forvente hvis jeg var på arbejdsmarkedet

Hej Thalia

Jeg  læser jura og er rimeligt god til at strukturere !
Må sige det er meget flot at du gik til eksamen 4 dage efter din fødsel!
Og jeg kan sagtens se fordelen i at blive mor, imens man er studerende. Men nogle af vores fag er ret tunge - og der vil det altså være en fordel at være deltagende i forelæsningerne... Og forelæsningerne egner sig på ingen måde til at tage en baby med! (det er ikke en mulighed)
 Men jeg kan godt følge, at man har en anden frihed.

Jeg tror det afhænger så meget af situationen efter fødslen... hvad bliver babyens rytme... hvis det ikke bliver en sovetryne, må jeg bare vente nogen måneder..

KNuser 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.